Trein anekdotes

Dit topic komt als geroepen, ik wilde net weer een klaagzang over mijn medereizigers gaan typen op het forum.

Aan de andere kant van mijn gangpad zit een man sushi te eten en het STINKT.
Direct naast me zit een wat oudere man de hele tijd van die smerige mondgeluiden te maken. Een beetje smakken zonder te eten.
Ik ga zo echt gillen denk ik :nauseated_face:

5 likes

Ik zit toevallig net dit te lezen.

Ik snap mensen niet.

Ik zat een keer in een bijna lege coupe, met mijn tas naast me. Kwam er een vrouw aangestormd die zo mijn tas optilde en op mijn schoot gooide? Verder zei ze niks en ging ze gewoon naast mij zitten… In de uitgestorven coupe. Denk dat ze een statement wilde maken. Was nogal verbaasd dus ik stamelde iets van: je kan het ook gewoon even vragen? Maar verder wist ik niet echt wat ik ermee aan moest :sweat_smile:

15 likes

Ik liep een volle trein in en een man had zijn tas op de stoel naast hem staan. Ik vroeg ‘mag ik daar zitten?’ en hij zei ‘nee ik heb al de hele tijd gestaan nu wil ik extra ruimte’

Okeeeee

22 likes

Ik stond een keer te wachten op een trein waar graffiti op zat, het zat aan de voorkant. Trein stopt, ik pak m’n camera en opeens springt er een klein vrolijk mannetje met een bowlcut uit het stuurgedeelte en hij begint enthousiast foto’s te maken! Achter me stopte nog een trein met graffiti dus wij samen foto’s maken.

Begint ie te ratelen: ja ik vind dit zo vet! Het maakt mijn beroep juist zo leuk, ik mag het eigenlijk niet mooi vinden maar boeieeee gewoon doen joh! Niet alles vind ik mooi weetje en als ik niet bij de NS zou werken zou ik ook treinen onderspuiten! Nou groetjes, ik moet weer gaan, hoop dat je nog veel mooie treinen op de foto zet! Joeeeeeee en hij hupst zo dat hok weer in. Hij had ook een grote glimlach. Zo enthousiast :grin:

Zat ook een keer met m’n voeten (sokken) op de bankjes. Komen er ineens 2 agenten binnen, wijzen naar mijn voeten en lopen lachend verder. Ik verontschuldigen, dat mag niet, haal m’n voeten er vanaf. “Nee joh dat hoeft niet, blijf lekker zitten, we vinden het alleen grappig dat je 2 verschillende sokken aan hebt!” Oké :joy:

Op de Hoekse Lijn hadden we regelmatig een oudere conducteur, die altijd spontaan en blij was en met iedereen een praatje maakte. Zo had hij een Toverboom in zijn tas, en als je dan een bepaalde spreuk zei toverde hij ‘uit het niets’ een paar handen jelly beans uit z’n tas. We waren toen met z’n drieën (2 zusjes en ik) maar we hebben ons helemaal kapot gevreten.

Diezelfde conducteur huppelde een andere keer door de trein heen, de hele rit door. “Hey hoi bonjour, weetjewel, in het Frans maar ook gutentag in het Duits en wat dacht je van blablabla”. Net voordat wij eruit moesten stormde hij onze coupe weer binnen “Good evening ladies and gents, alles kits? Mag ik jullie kaartje controleren? Ja? Nee joh doe maar terug ik geloof je wel!” Dus wij klaarstaan om uit te stappen “volgende station is Maassluis wessttttt!” Hangt ie ineens uit de trein “FLUUT FLUUT WE GAAN WEER DOOR” en toen gingen we zwaaien.

Ik kan er een heel boek over volschrijven maar moet nu gaan, dus wordt vervolgd :stuck_out_tongue:

28 likes

Volgens mij had ik deze ook een keer op egf verteld.

Ik zat een keer naast een vreemde in de trein en ergens achter ons liet een man een keiharde scheet. Die man zei toen tegen een meisje “lekkere parfum”. De jongen naast mij en ik lagen echt in een scheur totdat we beiden na een halfuur uitstapten.

13 likes

Haha dan zou ik gewoon op z’n tas neerploffen hoor

1 like

Situatieschets: Ik zit in de trein naast en tegenover mij zitten een moeder en haar tienerdochter.

Tienerdochter: Ja ik heb wel eens gevochten met X.

Moeder: :roll_eyes:

Tienerdochter: Toen ik bij Y thuis was en haar moeder hard tekeer ging, heb ik tegen haar gezegd dat ze zeker last had van haar menstruatie en toen ging Y het opnemen voor haar eigen moeder.

Moeder: :roll_eyes:
hangt vervolgens een verhaal op dat ze dit niet had mogen doen en dat het toch niet raar is dat Y opkomt voor haar eigen moeder. Dat zou je zelf ook hebben gedaan.

Dochter: :roll_eyes:

4 likes

Dit is echt een vreemd gesprek wat ik opving tussen twee scholieren/studenten.

“Ja ik heb een 25-jarige in mijn klas zitten. Dan ben je 25 en ga je mbo doen, dan heb je ook niks bereikt in je leven.”
“OMG!!! Ik heb iemand in mn klas met een kind, hoezo ga je dan nog een opleiding doen, dan trek je toch gewoon een uitkering leeg”
“JA inderdaad, zou ik wel doen! Je bent gek om dan nog naar het mbo te gaan”

wat… the… hell hahahaha

14 likes

Ik zat ooit eens in de trein en de conducteur was in een melige bui. Toen kwam hij aan met zijn scanner ( ofja hoe heet zon ding) en toen wees hij daar mee naar alle pasjes vanuit het gangpad en zei hij “Bliep bliep” en liep hij door hahaha.

38 likes

Ik hoorde eens in de trein een stel psychiaters uitgebreid hun patiënten bespreken en erom lachen? Echt gewoon 0 schaamte erover ook. Stond er zo van versteld, of telt een zwijgplicht niet in de trein??

Wow dat is echt ziek en gewoon strafbaar. En dat ze om hun patiënten lachen is al helemaal onvoorstelbaar…lekker professioneel zeg

Een paar weken geleden ging ik met vriendinnen tijdens de hittegolf naar zee. Toen zaten we op een trein zonder airco, in een wagon die leeg was op een ouder koppel na. We zaten echt in de uiterste hoeken, dus zij zaten niet eens dicht bij ons. Het was echt pokkeheet dus zetten we het raampje bij ons open, en om voor wat tocht te zorgen ging een van mijn vriendinnen het raampje aan de overkant (naast ons, dus niet dicht bij die mensen) ook openzetten. Begint die vrouw ons daar toch een preek te geven?! Over dat wij niet moesten denken dat we zomaar dat raampje open mochten doen en dat de jeugd tegenwoordig niets meer aan kan, dat ze het belachelijk vindt dat we het te warm hadden.

We zaten in een HITTEGOLF in een trein zonder airco??? En hoezo is het een ‘ding’ dat de jeugd niet tegen de warmte kan ughhh

7 likes

Ik heb rond mijn 17e therapie gevolgd voor pleinvrees waarbij ik moest oefenen om met de trein te reizen. In het begin wilden mijn therapeuten er zeker van zijn dat ik heelhuids bij de dagbehandeling aan zou komen en stuurden ze één van de begeleiders (jaar of 24/25) mee. Na de eerste busrit werden we aangeklampt door een jongen die echt overdreven probeerde te flirten met ons allebei tegelijkertijd. Misschien wilde hij zijn kansen spreiden, geen idee. In ieder geval, hij stapt bij ons in de trein en gaat tegenover ons zitten en stelt hele persoonlijke vragen terwijl we allebei zijn vragen en blik zo goed mogelijk ontwijken. De hele treinrit, onafgebroken. Uiteindelijk is hij ons tot aan de fucking dagbehandeling in een bosgebied gevolgd en heeft geen seconde zijn mond gehouden. Hij had echt geen goede reden om daar te zijn, er was niets in de buurt. Vond het zo ongemakkelijk in een therapeutische setting haha. Snap de hint dan ook een keer.

1 like

Mijn nummer 1 ergernis zijn die stomme stil werken coupe’s. Dan is de stiltecoupé vol, zit je daar met gillende koppijn en mogen mensen nog wel stil praten. Elke idioot weet dat stil praten na vijf minuten gewoon kakelen op huishoudbeursniveau wordt. Bij een stiltecoupé mag je tenminste nog zeggen dat mensen stil moeten zijn.

Zat laatst trouwens in de trein, een man nam zijn telefoon op en een andere man liep erheen, wees op het raam en deed hem daarna voor zijn mond. Vond het zo grappig dat hij het hele je moet stil zijn ook in complete stilte duidelijk kon maken. Ik lachen, hij kwaad naar mij kijken, ik duimen omhoog, hij duimen omhoog, wij beiden blij.

8 likes

Vorige week zat ik eerste klas, want had nog een overgangskaartje van tweede naar eerste klas. De coupe was best leeg ook, dus was genoeg plek. Komen er een mevrouw en dochter binnen die een discussie beginnen met een man waarom zijn tas op zijn stoel staat, want zij moeten (eisen het bijna) naast elkaar zitten.

En het was geen vriendelijk: ‘meneer, zou u uw tas weg willen halen, want ik zou graag naast mijn dochter willen zitten.’ Die man weigerde ook om zijn tas weg te halen. Aan mij vroegen ze niets (ik had ook de tas op de stoel staan), maar mijn tas kreeg wel een vuile blik.

Komt even later de conducteur de kaartjes checken en blijkt mevrouw geen geldig kaartje te hebben, dus ze mag geeneens eerste klas zitten, maar de conducteur laat haar gewoon zitten :woman_shrugging:

Toen ze uitstapten riep die dochter tegen die man: ‘Ik heb medelijden met u.’ :’)
Het meest vage was nog wel dat er dus gewoon stoelen naast elkaar waren, dus ze hadden gewoon naast elkaar kunnen zitten, maar blijkbaar wilden ze daar niet, de diva’s.

En vrijdagavond had ik zelf een aanvaring met iemand. De trein was supervol dus ik was op de trap in het drukke halletje blijven zitten. Toen we bij de eerste stop aankwamen, ging ik staan, want niet zo handig om op de trap te blijven zitten. Vraagt een meneer aan mij of dit ‘Den Bosch is.’ Ik bevestigen en zei toen: ‘Dan moet u wel even om mij heen lopen, want ik ga er niet uit.’ Wordt 'ie best boos, zegt ‘ie dat ik daar dan niet moet gaan staan en bla bla bla. Ja, want in een druk halletje kun je echt veel kanten op. :’) Sommige mensen…

2 likes

Ik appte m’n moeder geïrriteerd dat m’n trein ALWEER vertraging had en ik mijn aansluiting zou missen

Kom ik erachter dat ik gewoon vergeten was uit te stappen :woman_facepalming:
Lijkt echt alsof m’n hoofd soms een storing heeft haha

9 likes

Ik zat net bij typische tu eindhoven studenten in de trein die t over anime en series hadden en t was nog best gezellig. ze zijn net uitgestapt dus tot nooit meer ziens mijn nerderige treinvrienden, uit t oog maar niet uit t hart

7 likes

Ik zat wel eens met een collega in de trein, er stapte onderweg een mevrouw tegen die mijn collega dacht te herkennen. Dus ze zei heel vrolijk ‘heeeee, lang niet meer gezien joh! Hoe is het?’ ik zag mijn collega al zo kijken van hmm, volgens mij ken ik je niet… Maar die mevrouw leek zo overtuigd dat m’n collega wat algemeens terug zei van ‘hey, ja goed hoor en hoe is het met jou?’

Die mevrouw keek toen vervolgens nog wat beter want inmiddels was ze naast mijn collega gaan zitten en besefte zich toen dat ze de verkeerde voor zich had. ‘ooo… Sorry jij bent naam niet he?’… Mijn collega bevestigde dit. Vervolgens was het doodstil tot 40 minuten later we pas bij het volgende station waren en die mevrouw opstond. Echt zo awkward en ik moest echt een paar keer m’n best doen niet uit te proesten van het lachen :joy: die mevrouw durfde ook niet op te staan onderweg om ergens anders te gaan zitten hahaha dus zaten ze ongemakkelijk naast elkaar

17 likes

Er stapte net een jongen in bij een halflege trein. Gaat hij een diepslapend meisje wakker maken zodat ze haar tas weg zou schuiven :sob:
En vervolgens ging hij een krakend broodje eten met zo’n folie eromheen. Laat haar slapen!!! Hoe irritant kun je zijn haha

3 likes