Ja ik wil echt graag met een vriendin kijken (sinds ik toevallig bij haar bleef slapen de nacht dat Trump verkozen werd hebben we elkaar beloofd nooit meer alleen wakker te hoeven worden na een kutverkiezing) maar fucking corona en avondklok… Dus twijfel nu een beetje, of ik wel met haar af ga spreken en dan naar huis voor de avondklok (wat nog voor de exitpolls is denk ik) of gewoon uberhaupt maar in m’n eentje thuis m’n verdriet wegdrinken hahaha
Hmm nee zozeer op een Jesse vs. Lilianne manier, maar ik vind de campagne van Groenlinks een beetje cringy en ik kan me er niet in vinden hoe ze zichzelf presenteren. Aan de andere kant ben ik het inhoudelijk wel met ze eens (en dan net iets meer dan de PvdA blijkbaar?). Ik ga me van het weekend nog maar eens in de partijprogramma’s verdiepen. Een directe vergelijking vond ik alleen op de GL site - en die was nogal beperkt - als iemand nog concrete voors en tegens heeft, be my guest!
Kan je niet weer bij haar blijven slapen?
Ik heb mijn vergadering van 9 uur naar 10.30 uur verzet dus ik kan lekker opblijven snachts!
Betwijfel of ik dat volhoud wel want ben het niet gewend lang op te blijven.
Ik ga in m’n eentje thuis kijken, heb niet echt vrienden in de buurt die zich er veel mee bezig houden.
Mss maak ik er een Hollandse avond van met frikadelbroodjes en blikjes energy, of alles uit het worst kaas topic.
Ik wilde er ook niet mee zeggen dat jij dat zegt. Enkel dat dat me een belangrijke overweging lijkt en de niet witte kandidaten (op verkiesbare plekken) dus wel uit te vlakken zijn op dit thema. Ik denk dat zij bijvoorbeeld een goede keuze is (evenals Simion Blom op 21 bij Groenlinks), maarja tenzij er een wonder gebeurt staan ze beiden op onverkiesbare plekken en is de kans dat ze er in komen relatief klein bedenkende dat ze ook niet de eerste vrouw buiten de peilingen zijn (imo de enigen met een serieuze kans op een onverkiesbare plek). Dat vind ik echt balen van de partijen
Hmm ja kan misschien wel maar we kunnen niet heel veel afstand houden dan, want moet dan wel vlakbij haar bed op de grond slapen, dus weet niet of dat zo verstandig is!
Ooh nee dat snap ik wel dan, ik was paar maanden terug een avond bij een vriendin en daar ook geslapen maar dat ging wel qua afstand. Haar bank is ook 2,5 meter breed dus we konden zelfs allebei chill zitten . Kan je niet bij 't voeteneind vh bed slapen misschien?
(trouwens niet om je te dwingen hoor, alleen als het je zelf wat lijkt)
Jaaa misschien kan het net wel op 1,5 meter hoor, ik weet gewoon niet zo goed, je zit toch de hele nacht in dezelfde space te ademen dan haha. Heb ook sowieso een hele drukke week op werk dus weet niet of ik het anders wel chill zou vinden tbh, ik ga nog even nadenken! En anders gewoon snacks voor mezelf halen om het dragelijk te maken haha
Ik heb geen tips voor je is voor mij ook de eerste keer ochtendshift draaien. Hier werd geadviseerd om je warm aan te kleden omdat de deuren van het stembureau open blijven
Wees blij dat je geen sp stemt, zit je met al die tomaten .
In de podcast die ik gister luisterde (kieswijzer de podcast) zei Rebekka Timmer dat als bij1 een maaltijd was ze roti zouden zijn. Dus mss moet ik maar bara’s bestellen.
Ik zit me nu wel af te vragen wat typisch PvdA eten is, misschien een vlees/vega borrelplankje?
Je weet wel een beetje anders, niet helemaal standaard maar eigk toch best afgezaagd. Met hummus, wortels, een worstje, olijfjes ofzo.
Ja dat zie ik ze daar wel serveren .
Ik zie juist worst en kaas voor me en als je een beetje geluk hebt ook nog wat pinda’s haha. Hummus blijft het domein van Groenlinks
Hm ik snap je punt, al hoop ik dat groenlinks wat diversers aanbiedt dan hummus.
Maar dan misschien een kaasplankje met brie enzo? Dat kan denk ik ook wel bij PvdA.
(ik denk trouwens dat de snacks bij pvdd het lekkerst zijn, maar dat komt omdat ik zelf vegan ben )
Ik ga de hele dag, heb vorig jaar alleen geteld
Als je aardappel heel lang kookt heb je vodka dus opzich ook mijn verkiezingssnack
Ja wij hebben besloten de nacht door te halen tot ik weer naar huis mag qua avondklok
Voelt… stout? Jezus mijn leven is zo weinig avontuurlijk nu
Nee joh als je Thierry stemt mag je niet eten, dan moet je lavendel snuiven en met grote oogjes op een podium dansen
I feel you ik kwam gisteren drie minuten na de avondklok thuis en de adrenaline joh, niet te doen
Als ik het goed gelezen heb wil GroenLinks een CO2-heffing (carbon tax) voor bedrijven en de PvdA wil dit ook maar alleen in EU-verband. (In EU-verband is natuurlijk veel beter, en dit wil GL ook, maar is uiteraard moeilijker te regelen.) Verder is mijn indruk dat er bij de PvdA net iets minder expertise is op het gebied van klimaat en natuur vergeleken met GL.
Maar goed, het ligt er natuurlijk aan wat je belangrijk vindt, voor mij zijn dat klimaatmaatregelen, sociaal-economisch beleid, en EU/int samenwerking. De volledige verkiezingsprogramma’s doornemen (uhm, doorscrollen) is wel echt verhelderend vind ik. Maar als je dat teveel vindt, selecteer dan de voor jou belangrijkste hoofdstukken. Ik ga zelf niet (teveel) af op partijleiders want die komen en gaan, maar op de inhoud van het programma.
Edit: Ben nu de kieswijzer van Milieudefensie aan het bekijken en die is heel verhelderend als je klimaat/milieustandpunten wilt vergelijken! https://milieudefensie.nl/verkiezingen2021/verkiezingswijzer/doe-de-verkiezingstest
Tja sorry dan toch VVD voor mij
Elke keer als Wilders afgeeft op ‘links’, bitch je bent linkser dan D66.