Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Ik ben oók Zo fucking boos op links. Ik bedoel, ik snap dat de PVV stemmers walgelijk zijn. Maar REALLY 35 zetels over heel links terwijl de PVV op rechts alleen al dat aantal haalt.

Wat een ongelofelijk onvermogen in al deze jaren oppositie om tot iets te komen. Echt waar, moest de fusie tussen GroenLinks en de PvdA pas zo laat gebeuren dat ze samen op de lijst staan? Zijn we zo onverenigd? Vallen er zoveel mensen weg omdat ze niet bereikt worden? Wat is er gebeurt met de oude linkse bolwerken? Hoezo laat Links zich elke keer wegpesten als de Hoofdschuldige terwijl ze al jaren in de oppositie zitten en de enige reden dat sommige rechtsstemmende minima überhaupt nog overleven de restanten van de door Links opgerichte verzorgingsstaat zijn?
Hoezo is hun boodschap zo fucking onaantrekkelijk terwijl het iedereen moet aangaan dat noodweer toeneemt, de problemen in de geestelijke gezondheidszorg tot problemen in de maatschappij leidt, etc? Links heeft allerlei rapporten en cijfers die zwart op fucking wit aantonen dat het op de lange termijn het gunstigste Ʃn meest economische beleid is en toch komt dat bij niemand aan.

Tis een beetje alsof alleen de echte Fatsoensmensen die echt ingepeperd hebben gekregen van de maatschappij dat ben jij Links nog weten te vinden. Zoveel in principe hele normale mensen voelen echt een enorme afstand tot links. Ik vind het zo bizar dat Links daar nooit iets aan doet.

62 likes

Ik ben net terug van tellen en de voorzitter was verschrikkelijk. Hij stuurde niks aan, vertelde niet wat je moest doen en was wel verontwaardigd als je het verkeerd deed. Heb ook letterlijk gezegd dat ik niet weet wat ik moet doen en hij me dat moet vertellen. Maar hij zat alleen maar achter z’n bureau.
Ik vond het team waar ik mee was heel gezellig maar ik had dit toch wel iets gereorganiseerder verwacht. De vice voorzitter was ook geĆÆrriteerd dat ik in m’n eentje aan het tellen was want dat doe je altijd met z’n 2en en dat weet iedereen. En toen was ze verbaasd dat ik voor het eerst was terwijl ik dat smiddags ook tegen dr had gezegd. (De rest vh team zei ook dat dit echt heel ongeorganiseerd en slecht was).
Oke dat was de rant daarover.
Bij ons was pvv ook het grootste.
Er waren een paar ongeldige stemmen, waarvan 1 iemand bij de fvd alle bolletjes had aangekruist :sweat_smile:

26 likes

Utrecht.

Zelfs hier pvv in de top 5, maar ben wel heel blij dat meer dan 1/3e van de mensen hier GroenLinkspvda stemt. En toch meer dan de helft uiteindelijk links.

13 likes

nu zelfs 37 zetels :no_mouth:

6 likes

Echt, wat een kutzooi. Dat wordt een gewƩldige toekomst voor mijn kinderen (en onszelf). Not.

Edit: we kwamen onze buren gisteren tegen met stemmen (ergens in de 80 zijn zij) en ook fel tegen Wilders. Gelukkig gelijkgestemden haha. Mijn halve straat heeft sowieso pvv gestemd. En dat ook trots posten op socials etc. Kortzichtig

11 likes

Dat ik toevallig een doemscenario schilder, betekent niet dat je mij gelijk moet geven :angry:
Hopelijk klapt het toekomstige kabinet en kunnen we over een halfjaar weer.

6 likes

36 likes

Dit is echt slecht nieuws om mee wakker te worden. Überhaupt, maar als moslim voel ik echt een beetje angst nu. M’n eerste gedachte was ā€˜gelukkig verhuis ik naar Duitsland’ maar daar is het net zo slecht gesteld met de politiek. :smiling_face_with_tear:

27 likes

Ik moet de hele dag samenwerken met iemand die voor 99% zeker op de PVV heeft gestemd. Ik heb het te doen met mezelf. :’)

11 likes

Helaas is jezelf bezatten op het werk niet een hele professionele manier van werken

12 likes

Eeeh quee the fuck. Dus nu zitten we 4 jaar lang met een racistische limburger met een ontploft kapsel.

5 likes

Same. Sterkte voor ons!

3 likes

Weet je wat nu het aller ergste is… dat Gerald joling nu gewoon in nl blijft.

23 likes

Ze houden nooit 4 jaar vol. Dat geloof ik echt niet

17 likes

Dikke knuffel voor jouā˜¹ļø ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wilders zegt dan wel dat hij het niet over het verbieden van korans e.d gaat hebben, maar dat weet je natuurlijk nooit. Ben zelf ook echt met een zwaar hoofd wakker geworden.

Was vannacht om een uur thuis van het stemmen tellen en heb daarna amper kunnen slapen.
We hadden wel een hele leuke ploeg om te tellen al was iedereen wel diep teleurgesteld over de uitslag. Nu maar heel veel koffie naar binnen werken want vandaag moeten we weer verder met tellen. En ik vrees met deze uitslag dat we het hele gedoe weer overnieuw krijgen binnen twee jaar.

7 likes

Ik ben blij dat pvv niet de grootste is geworden in mijn gemeente. Dat is de vvd. Niet veel beter, maar de tweede is tenminste gl/pvda

Ik ga er een beetje vanuit dat we volgend jaar weer mogen stemmen.

4 likes

Ja Nederland weer van de Nederlanders maken voor zolang het duurt zonder klimaatregelingen. Echt een man met een goede lange termijn visie.

Enige voordeel van het afschaffen van klimaatregelingen is dat dus ook het nageslacht van alle pvv stemmers langzaam zal uitsterven zo :smiling_face_with_tear:

8 likes

Voor enig tegenwicht en wishful thinking stem ik solo op een kabinet zonder pvv. :joy:

11 likes

Ik voel me echt compleet down en verdrietig
Ik snap dat er zoveel onvrede is in NL maar de PVV is verre van de juiste oplossing en toch geloven zoveel mensen er in
Haat als leidraad voor keuzes is nooit een goed idee en we doen met de PVV echt 3000 stappen terug in de tijd
We verzieken echt de aarde, verdelen het land elke keer meer in twee en de kans op aanslagen en oorlogen wordt steeds groter

En nog steeds niet van Joling af :weary:

24 likes