Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Oprechte vraag: waarom moet het afhankelijk zijn van de nationaliteit van je OUDERS en grootouders (en dus uiteindelijk je eigen nationaliteit omdat je die van je ouders vanzelf krijgt en ze/jij daar geen afstand van kunnen doen) of je hier mag stemmen/wonen?

En nog een keer:

Dus je bent van mening dat mensen met Marokkaanse voorouders nooit naar Nederland moeten kunnen komen?

1 like

OkĆ© fijn. Maar ze kunnen ook lekker een andere taal blijven spreken, hun eigen geloof blijven geloven, om blijven gaan met mensen van andere afkomst, hun eigen gerechten eten, zich niet aanpassen en lekker hun rechten behouden en er is NIETS wat jij daaraan kan doen. Doet dat pijn? Lig je daar ā€˜s nachts wakker van? Mooi :slight_smile:

7 likes

Als ik dat zelf bij een ander land deed zou ik me wel schuldig voelen. Wil namelijk niet een ander cultuur, land of geloof vervangen of wegduwen.

1 like

Ik snap dat je graag over jezelf praat, maar niet alles draait om jou.

14 likes

Zullen we gewoon kappen met antwoorden? Echt doelloos

42 likes

Ongewenst gedrag negeren :v:t3:

2 likes

Maar eh, ik blijf lekker in NL ondanks m’n dubbele nationaliteit. Lekker puuuuhhhhh.

7 likes

Dit is teringbullshit. Ik loop als dikke gothic met piercings en tattoos in precies diezelfde buurt en niemand kijkt me raar aan. En niemand in mijn familie uit die buurt loopt gesluierd of met rok rond Ga alsjeblieft ergens anders deze trieste leugens verspreiden

En dit is het laatste wat ik tegen je zeg want je bent mega vol van jezelf en denkt dat je zo bijzonder bent dat iedereen naar je kijkt. Misschien komt dat door je eigen kutkop die je waarschijnlijk in je hooghartigheid naar iedereen trekt.

17 likes

Nou opzich is er al wetgeving die mogelijk zo kan werken als je veroordeeld wordt voor iets met een minimale straf van 8 jaar, dan kan als je twee nationailteiten hebt je Nederlanderschap ingetrokken worden. Geen idee verder of dit in de praktijk ook echt gebeurt, maar het is al wel huidige wetgeving. Niet dat ik van plan ben om überhaupt een misdaad te begaan laat staan 1 waardoor ik sowieso 8 jaar gevangenisstraf kan krijgen.

Als een Nederlander, die naast de Nederlandse ook nog een andere nationaliteit bezit, een misdaad pleegt en veroordeeld is voor minimaal acht jaar gevangenisstraf, kan ook het Nederlanderschap worden ontnomen.

1 like

Ja misschien moet je toch een keer met al de feminarium dames in de bakfiets de buurt gaan verkennen. Drop je ze wel weer af naast hun lokale havermelk barista en uniqlo winkel?

Ik blijf het ook zo bijzonder vinden dat mensen zeggen dat we de afgelopen jaren een links kabinet hebben gehad en dat ā€˜Nederland’ klaar is met links

23 likes

Jij bent toch ook een forum feminarum dame? Misschien is een koffie pauze wel een goed idee, enjoy je haver cappu!

4 likes

Draai het dan om, zou jij je schuldig voelen?

1 like

Nee zij is van het Forum Feminarium, wel goed lezen!

9 likes

Oh het rechtste zusje haha

1 like

Nee dat is Forum voor Democratie, blijven opletten aub.

16 likes

Nederland en Marokko hebben vroeger het Wervingsverdrag voor gastarbeiders getekend. Toen kwamen er vooral gastarbeiders uit de Rif in Noord-Marokko. Van de meeste Marrokkaanse Nederlanders nu heeft een meerderheid roots in de Rif (vaak dus al derde generatie). Het is dus niet zo dat zij Nederland in kwamen en besloten hier ff een Marrokkaanse gemeenschap te starten, en hun gebruiken cultuur/geloof ā€˜op te dringen’ (jouw woorden). Ze zijn hier gekomen omdat er een tekort aan werknemers was en NL ze NODIG had!

En ja de sociale zekerheid en gunstigere arbeidsvoorwaarden in Nederland maakten vervolgens dat ze hier het liefst wilden blijven. Waardoor er een immigratie golf op gang kwam vanwege gezinshereniging, want die gastarbeiders kwamen in eerste instantie vaak alleen. Dat is dan dus het gevolg van een verdrag dat Nederland zelf gesloten heeft.

31 likes

Nee, daar zou ik mij zeker niet schuldig over voelen. Zolang je niets strafbaars doet, heb je het recht om je eigen leven vorm te geven op een manier waar jij je prettig bij voelt en kan niemand bepalen hoe je wel of niet zou mogen leven. Dat is hoe een democratische rechtsstaat werkt.

6 likes

Precies, 3e generatie. God bless de arbeidsmigranten maar dat maakt het alleen nog maar meer bizar dat er zoveel van de 3e generatie zijn die zoveel lak hebben aan alles wat maar typisch nederlands is en het nog steeds doen alsof Marokko hun thuisland is.

Dus je houdt geen enkel rekening met anderen? Geen gevoel van schuld als er in een klas geen pasen meer gevierd mag worden?

Idk, ik zal me wel kut voelen als ik in een bv islamitisch land kom en het dan zo ver krijgt dat je moet zeggen zeg ja sorry jongens geen suikerfeest meer