He heb ik het gemist dan? Ik dacht toch echt te horen dat Frans zei “we gaan absoluut niet met een partij samenwerken die mensen uitsluit”
Dit snap ik ook en dit vind ik ook het lastige eraan. Ik vind het niet kunnen om een grote groep mensen uit te sluiten zoals de PVV probeert te doen. Maar om dan vervolgens hetzelfde te doen met de groep die hierop heeft gestemd vind ik dan ook weer niet oké ergens. Ik vind het lastig om dit fatsoenlijk te verwoorden haha
Ik denk dat dit over omtzigt en vvd gaaat? Omtzigt ook in het interview nu hij gaat pvv echt niet uitsluiten.
Excuus ik doelde hiermee op NSC en VVD, had dasr nog een rant over maar toch verwijderd omdat mijn bericht te langdradig werd
Ohh okee ik las dan verkeerd, dacht dat die alinea ook nog over GL/PvdA ging. Die draaien nou juist nog niks.
Gelukkig niet zouden ze echt keihard door de mand vallen als ze dat gaan doen.
Wat is dit voor figuur
Alles kost geld en Geertje wil de hypotheken afschaffen
Que???!?
Typische pvv stemmer😂
Ja we kunnen wel verontwaardigd zijn over deze gast maar we moeten juist echt iets met de wetenschap dat we dus 35 zetels aan zulke mensen hebben. Ook als Wilders in de regering een totale flop wordt, wat zeker gebeurt, blijven deze mensen zo stemmen op wie er op dat moment dit gevoel vertegenwoordigt.
dit is ook waarom ik tegen het bindend referendum ben. heel veel mensen zijn gewoon tering dom
Ik ben zo verdrietig en teleurgesteld, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Same. Verschrikkelijke avond.
Maar dat is toch het hele idee van de tweede kamer. Je moet een meerderheid hebben en hoe je dat doet is niet afhankelijk van wie de grootste is.
Prima dat het volk op een bepaalde partij stemt maar daar hoeft een andere partij nog niet haar principes voor aan de kant te zetten.
Ik las bijv ook dat PVV stemmers zeggen dat Timmermans nu ook mensen uitsluit zoals de pvv doet maar de oppositie in gaan en niet samenwerken met een partij is niet hetzelfde als mensen uitsluiten van meedoen met de samenleving als geheel.
Edit: oeps dit moet @Sensatie!
Ja, het lastige is alleen dat deze groep never nooit tevreden is en een deel dus echt te dom om dingen te begrijpen. Ze gaan van Geertje naar Tjerrie naar Kerrelain en weer terug.
Anders zou ik zeggen laat Geert het maar doen en dan mislukt alles en dan gaan ze voor een normale partij. Maar deze mensen zijn zo teleurgesteld in de politiek dat ze daarna weer met de volgende Messias meelopen die ze gouden bergen belooft, ze niet op hun eigen verantwoordelijkheid aanspreekt en de schuld geeft aan migranten/overheid/iets anders.
Ik denk trouwens niet dat al deze mensen zo dom zijn, dat vind ik eigenlijk nog veel erger, met deze aantallen zitten hier ook mensen bij die niet sociaal economisch zwak en niet al te intelligent zijn. Mensen zijn bang en houden van politici die in jip en janneke taal zeggen wat zij denken. En als je migranten de schuld geeft, hoef je verder nergens over na te denken en ook geen hand in eigen boezem te steken.
Ik vind het dus heel lastig wat je met deze onderbuikstemmers moet, want ze gijzelen al jaren de verkiezingen en dus ook ons land. Dat vind ik het ergst dat pak hem beet 75-80% van de Nederlanders op partijen stemt die er onderling wel uitkomen en over enige mate van fatsoen beschikken. Maar dat er elke keer weer een partij heel groot wordt waar je niks mee kan (FvD, PVV,BBB etc), maar die wel heel veel invloed hebben zoals bijvoorbeeld de BBB in de eerste kamer. Ook zijn ze superonvoorspelbaar, want deze winst voor PVV zag een week geleden nog niemand aankomen.
Same ik dacht dat ik teleurgesteld zou worden maar niet zo erg.
Ik zie ook nog wel de domper waar de gl/pdva nog een zetel verlies aan de vvd en misschien pvdd of iets anders ook (zoals die update).
Ik ben ook down en ook echt boos.
Zit te denken hoe dit om te buigen naar positiviteit. Ik hoop gewoon dat er snel een kabinet komt en dat dat dan heel hard klapt op de PVV en her en der een VVD schandaal.
Daarnaast ben ik serieus aan het overwegen lid te worden van GL/PvdA en me hier wellicht ook actief voor in te gaan zetten. Ik heb een kind en wil niet dat hij in zon kutland opgroeit .Ben normaal helemaal niet zo sentimenteel met mijn kind, en weet dat er veel ergere dingen gaande zijn in de wereld en dat dat ook niet snel zal veranderen, maar bah hoe kunnen zoveel mensen zo dom en bang zijn.
Voor wat positiviteit over de uitslag kunnen jullie evt nog Johan Fretz z’n stories bekijken weet nog enigszins de positieve kant te belichten…
Ben thuis van het stemmen tellen . Het ging gelukkig allemaal goed, altijd met dezelfde gezellige club. We hadden weer een kijker tijdens de telling.
Jammer van de uitslag . Nu hopelijk snel slapen want zit nog in focus-mode.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Het tellen van stemmen is openbaar, als je wil mag je gaan kijken.