Ik vind Wilders absoluut geen sterke debater. Hij scheldt alleen maar, verheft zijn stem, zegt dingen die je echt niet kunt zeggen in een setting als de tweede kamer. Hij weet zich absoluut niet te gedragen.
Ik heb automatisch een vooroordeel over mensen die voor de PVV in de kamer zitten, namelijk dat die sowieso niet deugen en dus ook niet onafhankelijk kunnen zijn. Ik geloof niet dat als je bij een partij zit die zegt dat āalle Marokkanen een nekschot zouden moeten krijgenā dat je dan onpartijdig kan zijn naar bijvoorbeeld kamerleden van Marokkaanse komaf.
Ik ben nog ah bijlezen dus missh was dit al besproken; maar wat vonden jullie van de verklaring van Ollongren op zichzelf?
Qua oorsprong van de tekst en wie/waarom dat geschreven had
Kwam er dus op neer dat 1 van de ondersteuners vh secretariaat soort van āmental notesā voor die dag had voorbereid, en een van de mogelijke āin het achterhoofdā- punten/overwegingen had kunnen zijn; āOmtzigt, en zijn vervolg carriĆØreā (in welke vorm dan ook; elders). Voor mij bleef in elk geval wat onduidelijk of dat nu binnen/buiten de kamer was. Ook was vaag wat het linkje dan precies was naar dat eerdere gesprek met Rutte en overige opties van Omtzigt
Maar dat het dus zeker niet de eigen mening of conclusie van de verkenner. Ook niet iets waar zij over mag gaan. Maar meer als analyse van het landschap en de scenarioās
Wat ik me ergens wel kan voorstellen
Dan is veel meer alles eromheen heel onhandig en knullig verlopen⦠wat zal die persoon zich ook schuldig voelen
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. Ik denk dat ze gewoon een afspraak hebben dat er over bepaalde dingen niet genotuleerd wordt, en dat die ambtenaar daar een fout gemaakt heeft.
Misschien is dat sceptisch van mij maar als Rutte zo vaak wegkomt met zijn overduidelijke gelieg, waarom zou dit dan niet kunnen?
Kreeg de blog van Geert Dales doorgestuurd en heb echt genoten van het lezen ervan: ACTUEEL | GEERT DALES
Hele stuk gelezen en elke keer tegen mijn vriend āoh wat erg moet je dit horen kan echt niet!ā
Wat een interessant stuk!
Geloof idd ook wel dat het niet zomaar uit de eigen koker van die medewerker kwam, maar missch toch te letterlijk genotuleerd? En achteraf spijt ja
Vond alles rondom dat informele proces zo vaag en open voor interpretatie
En onpartijdigheid bestaat in werkelijkheid niet, waardoor we zeer moeten uitkijken welke personen op zogenaamd onpartijdige functies komen. Een lid van een partij die met volle regelmaat de democratie schoffeert hoort niet op die positie.
Nee juist interessant om je uitgebreide gedachten te horen!
Klopt, voor Jorritsma was het tijdstip echt al laat, versprak zich steeds, zat niet goed in de verhaallijn. Haalde namen door elkaar, begon zaken enorm te bagatelliseren (āvz suggestie was een grapje!ā). Kajsa zat wel heel goed in haar script
Denk idd dat dit ook de spijker op zijn kop slaat:
Ik snap alleen nog niet goed, een minister-post zou toch wel mooi voor Omtzigt? Valt dat ook onder āiets moeten met Omtzigtā? Dat zou toch geen 2e rangs positie zijn.
Het is verder wel heel Haags om zo te opereren. Net als in de column van Geert Dales hierboven al werd benoemdā¦het momentum om alvast over de volgende stoelendans na te denken (al dan niet over (de ruggen van) mensen van andere partijen).
Lelijk ja
heb afgelopen weken toevallig Scandal gebinged Leuke politieke serie (natuurlijk wel heel erg Hollywoody maar helaas ook eat or be eaten). Laatste seizoenen wel meer over spionage etc ipv politieke spel
Het is geen tweederangspositie maar het is wel pleite als kritisch lid van de kamer. Bovendien is het aan het CDA om te kijken wie er op welke ministerpost komt en heeft kamerlid Rutte daar helemaal nul over te zeggen op het moment van een gesprek met verkenners. Dat gaat hun boekje ver te buiten.
Klopt maar dat is natuurlijk een beetje het wazige van zoān proces. Want helemaal eens met wat je schrijft, aan de andere kant:
Rutte zou waarschijnlijk mp worden. De bondscoach. En toevallig zitten er een aantal op de bank, ingeleend van een andere club, die ook lastiger waren tijdens de training (discussies met de leiding). Wie ziet hij graag in het team, wie acht hij gevoelig voor blessures? (Okay geen idee waarom ik voetbal vergelijkingen wil trekken, punt is: hij gaat natuurlijk niet het weer bespreken met Kajsa, hem kennende, benoemt mogelijkheden, risicoās. Nog even los dat hij dat niet zou moeten doen, denk ik wel dat het helaas het achterkamertjespolitiek is. Staatskundig is er dus ook niets vastgelegd over die informatie-fase
Ben zo benieuwd wat/wanneer Omtzigt zich hierover inhoudelijk uitspreekt
Nou eerder wie Rutte in staat acht volgzaam te zijn en wie niet.
Ik had gehoopt op wat bezinning van Rutte na het paasweekend, maar het valt vies tegen
Tot nu toe lijken alleen Wilders en Baudet het er niet mee eens te zijn (verrassing).
Ik mis alleen de argumenten waarom niet. Lijkt mij een prima, redelijk neutrale, partij.
Hij lijkt me wel minder vergeetachtig dan de rest (ondanks zijn leeftijd), dat zegt wel wat over die anderen
Ik zag dit filmpje net in de live blog van nos. En als Rutte dan bespreekt dat iemand (?) in Ouddorp is geweest en hij verstaat outdoor en dan Ouddorp jajajaja
Dan denk ik echt: Rutte doet nu net of hij weet wat Ouddorp is maar eigenlijk is hij het vergeten.
Overigens vind ik het wel grappig dat ze die Lucky tv bespreken. Hoekstra vindt die van zichzelf ook wel grappig ondanks dat hij er niet altijd blij mee is geloof ik.
Kees van der Staaij haha. Ik volg hem door dat experiment van nos op instagram, dus had al gezien dat hij dit weekend lekker aan zee was.
Ugh, ik vond dit verder zoān storend filmpje. Zo overdreven joviaal van Rutte, doen alsof er niets aan de hand is en hij alles verder onder controle heeft.
De judgende blik van Lilian Marijnissen ook toen ze binnen kwam, love it
Ik voel zoveel walging als ik Mark Rutte zie, ik herken dit niet bij mezelf maar ik ben zo KWAAD op hem en iedereen die erop stemt en excuusjes voor hem maakt
En dan die dedaine tweets van die ouwe tak Jorritsma over de jongerenbewegingen en Ton Elias met zān āpartijtjeā
Die totaal misplaatste ARROGANTIE gewoon
Ja ik ben niet meer redelijk I know maar ik ben echt boos sorry
En dan mensen die zeggen āja corona doet hij zo goed wie moet het anders doen??ā Nou geef een ander eens een kans? En oke - even bagatelliseren - het meeste/bijna alles wordt ook door of in samenspraak met het OMT uitgezocht/bepaald, dus Rutte kan daar mooi zān persconferenties houden maar als het OMT voor mij een besluit op de autocue zet wil ik het ook best voorlezen heur
Oke sorry maar ik heb echt opgekropte boosheid hahaha
Ik vind eigenlijk dat Corona helemaal niet zo goed afgehandeld wordt door onze overheid. Ik zou niet weten hoe het beter moet, maar ik heb t gevoel dat we ten aanzien van de rest van de wereld traag zijn met veel dingen (bijv. Testen vorig jaar, nu vaccineren). Geloof niet dat het sneller gaat met een ander, maar van mij mag de Corona afhandeling sowieso wel wat efficiƫnter en wat apolitieker.
Voor mij hoeft Rutte daarvoor niet aan te blijven Tbh.