Verzekeringen

Ik ben nu ons financiele overzicht van 2019 aan het afronden.
Nu vroeg ik mij af waar jullie je voor verzekeren en waarom?

Wij hebben nu:

  • Zorgverzekering
  • Woonverzekering
  • Soort levensverzekering (ivm het huis)

Wat hebben jullie verder nog?
Rechtsbijstand?
Overlijdensrisico?

1 like

Wij hebben:

  • zorg
  • overlijdensrisico (ivm huis)
  • arbeidsongeschiktheid (ivm huis)
  • doorlopende reisverzekering
  • aansprakelijkheid
  • rechtsbijstand
  • inboedel
  • wat verzekeringen via de vve
  • wat verzekeringen via de lease van de auto

Als ik zo naar de lijst kijk denk ik jemig wat een rij

4 likes

Zorg
Rechtsbijstand
Autoverzekering
Inboedel
Opstalverzekering
Aansprakelijkheidsverzekering
Doorlopende reisverzekering
Arbeidsongeschiktheidsverzekering (via werkgever)
Overlijdensrisicoverzekering

2 likes

zorg
auto
aansprakelijkheid particulier
reis
inboedel

1 like

Ik heb:

Zorgverzekering
Aansprakelijkheidsverzekering
Doorlopende reisverzekering
Inboedelverzekering
Rechtsbijstandsverzekering

Ik heb de rechtsbijstandsverzekering alleen genomen i.v.m. mijn werk, anders zou ik die misschien niet hebben. Die heb ik ook net pas afsloten.

1 like

Hoezo ivm je werk? :blush:

Ik ben in België verzekerd en heb zorg, hospitalisatie, familiaal (soort aansprakelijkheid en beetje rechtsbijstand), brandverzekering (inboedel), doorlopende reisverzekering (maar die ga ik niet verlengen, die had ik eigenlijk vorig jaar afgesloten voor een grotere reis en het was goedkoper zo). Mijn moeder heeft voor mij een uitvaartverzekering (weird but ok) en mijn vriend heeft een all risk verzekering voor ons gedeelde appartement. Ik ga in 2020 fulltime freelancen en dan ga ik wel serieus kijken naar een AOV of eventueel broodfonds.

1 like

Ik heb:
Zorg
Inboedel
WA
Doorlopende annuleringsverzekering
Doorlopende reisverzekering
Laptop

1 like

Ik had nooit een rechtsbijstandverzekering, tot ik wat gedoe kreeg met werk. Toen afgesloten. Uiteindelijk daarvoor nooit nodig gehad. Maar wel blij dat ik er een heb. Heb een ongeluk gehad waarbij de tegenpartij nogal lastig doet. Dus nu is hij de premie dubbel en dwars waard

2 likes

Ik ga er denk ik ook een nemen. Ik ben huurder en freelancer en ik kan me zomaar een situatie voorstellen waarin ik dat goed ga kunnen gebruiken.

Een verzekering die ik had en die ik heb opgezegd is trouwens een huisdierenverzekering. Ik had die toen ik echt heel weinig geld had en toen was het fijn, omdat ik een oude kat had die altijd wat had en een kitten heb gehad die doodziek bleek en we moesten laten inslapen. Het was heel prettig dat ik die rekeningen van honderden euro per keer kon declareren. Maar nu ben ik in de positie om zulke rekeningen wel te kunnen betalen van mijn spaarrekening, en werd de premie wat te gortig. (voor mensen die het wel kunnen gebruiken: ik zat bij Ohra, het was iets van 15/maand per kat, en ze vergoedden 80% van elke rekening die ik heb ingediend)

Zorgverzekering €84 per maand
Inboedel €5 per maand
WA verzekering €3 per maand
Autoverzekering €31 per maand

Geen koopwoning dus geen hypotheek gerelateerde verzekeringen. Andere verzekeringen vind ik overbodig…

Ik ben tuchtrechtelijk aansprakelijk en mocht er ooit een tuchtklacht tegen me ingediend worden, dan wil ik verzekerd zijn van rechtsbijstand. Ik hoop natuurlijk dat het er nooit van hoeft te komen, maar ik wil niet het risico lopen dat ik het niet heb.

1 like

Ja I know! Heb er net een georganiseerd afgelopen week :joy:

Wow ik vond dit topic weer via de zoekfunctie haha. Ik was even aan het researchen omdat ik helemaal niet goed verzekerd ben en dit nu eindelijk even goed wil fixen (#succesfuladulting enzo).

Ik heb nu een doorlopende reisverzekering en zorgverzekering. Ik wil nu een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten (godzijdank nog nooit nodig gehad maar nu echt tijd om dat te regelen). En kan iemand advies geven of een inboedelverzekering nodig is? We hebben het destijds bij samenwonen niet gedaan omdat al onze meubels en/of elektronica vrij oud en goedkoop was en ik dus niet denk dat we geld terugkrijgen voor een tv die 15 jaar oud is haha. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het toch wel echt slim is om te doen? We wonen in een huurhuis.

Een inboedelverzekering is niet duur maar dekt wel vrij veel. Ik heb ook niet veel kostbare zaken of meubels in huis maar bij brand, storm, lekkage etc heb je wel dekking. Ik heb zelf al eens schade aan m’n vloer gehad door lekkage, daar werd toch €600 voor vergoed. En mijn telefoon heb ik ook al eens laten vallen, een nieuw scherm werd toen ook vergoed.

1 like

Via welk bedrijf hebben jullie je verzekeringen lopen?

Via Centraal Beheer. Alles ook bij hen, zodat het voor ons een beetje overzichtelijk blijft.

  • zorgverzekering
  • inboedelverzekering
  • aansprakelijkheidsverzekering (ik denk dat het wel heel belangrijk is dat iedereen die heeft, anders staat het slachtoffer met lege handen als je onrechtmatige daad veroorzaakt en niet vermogend genoeg bent om de schade volledig te betalen)
  • uitvaartverzekering
  • arbeidsongeschiktheidsverzekering (via werk, maar is erg mager. Zou graag bijverzekeren maar moet me daar nog wel in verdiepen)

Heb geen eigen huis of auto!

Ik heb:
Zorgverzekering
Aansprakelijkheid
Woonhuis en inboedel
Doorlopende reisverzekering
Auto

En een overlijdensrisicoverzekering verpand aan de hypotheek.

Ik vind in dit rijtje alleen de doorlopende reisverzekering niet echt nodig, de rest wel.

Hij is in principe zo weer geactiveerd, dus als je 'm kunt pauzeren prima toch? Activeer je 'm weer vlak voor je iets boekt (wat voor de niet daredevils onder ons wss toch pas last minute zal zijn :stuck_out_tongue: )