Voetbaltopic #4

We moeten echt Guardia civil hier hebben bij alle wedstrijden. Gewoon direct knuppels op die hooligans, enige taal die ze spreken.

11 likes

Echt in en in triest dit

1 like

De wedstrijd wordt niet overgedaan, alleen nog uitgespeeld. Die achterstand verdwijnt dus niet ineens.
Ik vind je eerste reactie wel een beetje gek, alsof het bestuur van Ajax hierop zit te wachten. Dit zijn gewoon geen supporters, maar relschoppers die hierop kicken. Edit: dat zeg je daarna zelf ook zie ik haha, excuus

Ben het wel met je eens dat een stadionverbod met meldingsplicht het beste zou zijn.

2 likes

Ja, mijn eerste reactie was gewoon omdat ik heel erg over de zeik ben door telkens dit soort dingen haha. Al vind ik het nog steeds ook deels de verantwoordelijkheid van het bestuur om maatregelen te nemen. Wat er nu gebeurt gaat natuurlijk helemaal te ver. Alleen netten ophangen is wel het minste wat je kan doen als je supporters nu niet geheel onbekend zijn met dit soort geklier.

Een wedstrijd inhalen op een ander moment, ook al is het enkel afmaken voelt alsnog oneerlijk trouwens.

Edit: zo een meldingsplicht werkt trouwens wel goed in Engeland. Het is alleen zo sneu en kinderachtig dat het nodig is. Ook zoveel druk en extra kosten voor politie.

3 likes

De maatregelen in Engeland werken idd heel goed, ik snap ook niet dat het zolang moet duren voor ze dat hier ook doen. Alcoholverbod zoals daar lijkt me ook een goed idee.

Ik snap wel dat het oneerlijk kan voelen dat de wedstrijd op een ander moment wordt afgemaakt (denk dat Feyenoord niks te vrezen heeft hoor, maar toch). Een andere optie is er alleen ook niet echt. Als ze nu zonder publiek doorspelen, worden de rellen alleen maar erger nu die mensen nog zo in hun emotie zitten.

Ik vraag me wel af wat de knvb als lange termijn optie wil. Nu gebeurt het niet zo vaak en kun je nog op een later moment doorspelen, maar dat kun je die spelers toch niet blijvend aandoen? Het speelschema zit al zo vol, dat is niet realistisch. En dat staat nog los van dat het een kwestie van tijd is voor het een keer echt misgaat met dat vuurwerk.

3 likes

Wat vinden jullie van de genoemde oplossing? Ik snap heel goed dat Volendam steigert, maar Ajax? Ik zou me eigenlijk even gedeisd houden.

4 likes

Nou dit wilde ik net komen posten idd, lekker makkelijk vanuit Ajax om te zeggen dat het allemaal wel in november pas kan. Snap wel dat zij dat liever hebben, maar dat is toch geen realistische optie. Van Volendam begrijp ik wel dat ze pissig zijn, zeker als het zonder enig overleg besloten is.

3 likes

Een beetje bescheidenheid was netter geweest, maar ja, Amsterdammers… :sweat_smile:

Nederland gewonnen van Engeland, echt knap!

2 likes

Ook echt mooi dat doelpunt in de 90e minuut.

Zou Berest. wel eerder gewisseld hebben

Was in het stadion gisterenavond en buiten dat de pendelbussen echt verschrikkelijk geregeld waren, was het echt super vet om weer eens mee te maken!

1 like

Omgggg Santii :star_struck:

5 likes

Leuk! Ik was er ook :blush: Was wel een spannende en leuke wedstrijd om bij te zijn!

Tottenham - Liverpool is zo spannend, zelfs met 11 tegen 9

Edit: jammer van het resultaat

Holy shit wat erg dit van Vaessen! Hoop zo dat het meevalt…

6 likes

Ja echt vreselijk :disappointed_relieved: door de paniek bij de spelers en de intense stilte in het stadion was het gelijk duidelijk dat het heel slecht was.

Hopelijk valt het mee en is er snel goed nieuws :crossed_fingers:t5:

1 like

Bij bewustzijn en aanspreekbaar zeggen ze bij de NOS!

8 likes

Zo tering wat een goal zo snel van Ueda, echt genieten dit

2 likes

Heeerlijk

Ja nu niet meer :dizzy_face: buitenspel pannekoek

2 likes