Voetbaltopic #4

Mooiste volkslied van de wereld :clap: :it:

2 likes

Door deze wedstrijd moet ik ineens denken aan een gesprek met een collega van in de 20 ofzo. Bij het vorige wk vroeg ik wie hij support naast Nederland. En ik zei zelf Spanje. Hij helemaal fel van: ik zal NOOIT Spanje steunen om wat ze ons hebben aangedaan!!! Ik dacht toen serieus dat hij de Spaanse bezetting/80 jarige oorlog bedoelde :joy:. Ik was echt helemaal verbaasd ook dat hij daar blijkbaar nog zo mee zat. Tot hij zei: ik was nog een kind maar ik kan het me nog goed herinneren, en het dus om de wk finale bleek te gaan

7 likes

Een heel terecht trauma :sob:

Weten jullie dit nog, vorig EK Italië- Spanje, de muntworp? Hier won Italië de wedstrijd al, wat een man Chiellini. Ik mis hem.

4 likes

Hoorde ik nou Amour Tojours van Gigi D’agoustino van de tribunes komen? Snap dat het een Italiaanse artiest is, maar dit nummer heeft de laatste tijd toch ook een behoorlijk (bruin) rechts randje? Niet dat Italianen daar vies van zijn maar toch.

Verder erg vermakelijke wedstrijd en ik houd toch meer van het snelle spel van Spanje, dus hoop voor nu Spanje op winst.

2 likes

Ik snap hem wel, haha

Al zet ik dat nu even opzij, vind Italië vervelender.

Wat ik net wel bijzonder vond, was de gele kaart voor de keeper van Italië. Je weet natuurlijk nooit wat ie gezegd heeft, maar als alleen de aanvoerder mag praten en die krijgt dan meteen geel, is die regel ook niet meer te doen.

1 like

:eek: wat

2 likes

https://www.ad.nl/buitenland/duitse-jongeren-gebruiken-liedje-gigi-dagostino-voor-racistische-teksten-walgelijk-en-onaanvaardbaar~a01c3a2d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Misschien wat offtopic hoor.

3 likes

Ohhhh wow helemaal gemist dit
Dacht ff dat Gigi d’Agustino misschien fascist was ofzo

Wauw, dit is echt het EK van eigen doelpunten

7 likes

Niet weer een eigen goal, echt hoe dan

3 likes

Hoe krijgt ie het voor elkaar

1 like

Man man man…

1 like

Omg wat voor een eigen goal vloek heerst er op dit EK

4 likes

Aii

Misschien proberen ze het nummer juist terug te pakken uit die rechtse sfeer. Lijkt me echt kut als een radicale groep je nummer “afpakt” en het vervolgens daar mee wordt geassocieerd.

Ik was me al aan het afvragen of dit normaal is :rofl:

Wij morgen

2 likes

In Duitsland gaat dat voorlopig niet meer lukken vrees ik :disappointed:

2 likes

Goeie keep wel

1 like