Voetbaltopic #4

De penalty was discutabel (al stak hij zijn arm uit, dan neem je zelf het risico), maar ik vind het echt niet onverdiend dat Duitsland voor staat.

2 likes

Naja, een teen buitenspel en duimkootje hands is gewoon niet leuk kijken meer. Ik ben een beetje var-moe.

Nu weer…

8 likes

Het is ook niet zo gek dat Duitsland voorstaat met een extra man in het veld met een blauw shirtje aan. Zou het schandalig vinden als hij nog een wedstrijd mag fluiten.

Als je scoort kun je voortaan beter stil staan en de VAR eerst aankijken. :joy:

4 likes

schaf buitenspel gewoon af joh

Dat is een andere discussie ja

Duimkootje hands is echt onzin trouwens

kan deze scheids aub ook Spanje Georgië doen en dan voor Georgië meespelen? ik wil m best een 50je geven

1 like

Ik weet niet of dit een goed idee is

Haha oh je hebt 'm al aangepast

1 like

ja weet niet waar dat woord opeens vandaan kwam hahahah

1 like

Haha op de één of andere manier loopt de tv hier in de rimboe bij mijn ouders enorm achter, ik kreeg al een pushbericht dat Duitsland door was naar de kwartfinale toen het hier de 88e minuut was. Vervolgens zag ik in het liveblog dat het doelpunt van Wirtz eraan kwam en zou worden afgekeurd :sweat_smile:

1 like

Ik word zo moe van dat gezeik op de VAR, ook van sommige oud-voetballers. Ze doen net alsof er daarvoor nooit discussie en gezeik was over goals die eigenlijk wel/niet hadden mogen tellen of penalty’s die wel/niet gegeven hadden moeten worden. Het is nooit goed, met VAR niet (want ook dat gaat helaas niet altijd goed), maar zonder ook echt niet. Dan had die goal van Denemarken geteld, terwijl het toch echt buitenspel was (en nee het maakt echt niet uit of het 2 cm of 2 m is) en dan? Dat had minstens net zoveel gezeik opgeleverd.

6 likes

Ja eens! Beetje conservatief ook ofzo. Uiteindelijk moet het leiden tot eerlijker spel

Ja al lukt dat niet altijd. En ik snap het commentaar dat het wat sfeer wegneemt als het elke keer na scoren maar afwachten is of je goal wel telt hoor, maar zeggen dat er hiervoor nooit gedoe over was is gewoon onzin. Je kunt het nooit voorkomen, met of zonder VAR.

1 like

Dat maakt je toch niet automatisch een favoriet? Niet in het geval van Italië iig

Nja de VAR is het leven geroepen om grote fouten te corrigeren en in sommige gevallen kan je je wel afvragen of het een grote fout is, zoals een teennagel buitenspel niet zien.

3 likes

Het klopt dat dat de intentie is (of iig de intentie was in eerste instantie) maar in het geval van buitenspel is dat natuurlijk geen doen. Want wanneer is het dan een grote fout? Als je er een afstand aan gaat koppelen, krijg je daar weer gedoe over, want wat als het dan weer 1 cm meer/minder is dan die afstand? Het is buitenspel of het is geen buitenspel en je laat een VAR daar wel of niet naar kijken, een tussenoplossing is er imo niet.

1 like

Ik ben blij dat Mainoo in de basis staat bij Engeland, alles beter dan Gallagher van de week

Nee wat ik zeg ik vind ze niks aan maar dat wordt ons toch steeds ingewreven ‘grote favoriet want titelverdediger’

Ik persoonlijk ben blij dat ze naar huis zijn en als ik alvast over straks wat mag zeggen stel ik voor dat Engeland ook gaat

Nee ik heb ook echt niemand horen zeggen dat Italië de topfavoriet is!

Lekker volkslied had Slowakije ook!

Slowakije begint in elk geval lekker aan de wedstrijd!

2 likes