Vragen aan de mods en admins

Heb niet zozeer een vraag aan mods/admin maar wie het ook maar weet.

Is er nog een mogelijkheid om anoniem te posten in een Members Only topic, ivm herkenbaarheid?

Nope.

1 like

Jammer!!

Er staat dit bij mijn gegevens: maar ik woon helemaal niet in Assen, ben er al heel lang niet geweest zelfs?

Bij mij staat ook een plaats waar ik niet woon, maar ik ben het wel, want als ik uitlog, kan ik er niet meer in.

Oh ja, ik had nog niet geantwoord!

Als eerste: maak je geen zorgen!

Als tweede: pas op, lang verhaal. Mansplaning alert wellicht zelfs!

Je computer heeft een IP-adres (dat is vast geen verrassing). Echter, IP-adressen zijn verhandelbare goederen (en dat wordt ook gedaan; je kunt zogeheten IP-reeksen kopen en verkopen, per adres wordt er dan tussen de 1 en 3 Euro eenmalig betaald).

Daarnaast kunnen de eigenaren van die adresreeksen zelf bepalen hoe ze die reeksen inzetten; Ziggo kan bijvoorbeeld besluiten dat ze een stukje reeks in Groningen gebruiken en later datzelfde stukje reeks in Limburg.

Omdat mensen het fijn vinden om toch ongeveer te weten waar IP-adressen worden gebruikt zijn er allemaal initiatieven die een koppeling maken tussen het adres en een fysieke lokatie.

Alleen, dat is vaak op basis van scannen en vrijwilligers die die info verzamelen en het wordt technisch voor het Internet eigenlijk verder nergens gebruikt.

Dus in praktijk lopen de databases met die info vaak wat achter en gaat het soms mis. Als een netwerkreeks bv eerst gebruikt is in TsjechiĂ« en daarna door de toenmalige eigenaar verkocht is aan een bedrijf in Rotterdam, dan kun je er van uitgaan dat de database met geo-info een tijdje achterloopt. I know, I’ve seen it happen in praktijk.

5 likes

Ooh i get it :blush: dankjewel voor je uitgebreide antwoord :blush:

1 like

Nu ik er over nadenk heeft mijn Facebook ook eens de connectie gemaakt met Assen, heb toen al mijn wachtwoorden veranderd

Waarom ziet dat “laatst gereageerd” er bij Break Free anders uit dan bij de andere topics?

1 like

hoi,

De eerste avatar is de topicstarter, dan volgt een reeks recente forummers en de laatste avatar (die grotere) is de meest recente forummer in dat topic.

De avatar van de meest recente poster wordt dus groter weergegeve. Als dat toevallig ook de topicstarter is, dan wordt de eerste avatar van de rij dus groter getoond.

Als je op een laptop zit kun je met de muis hoveren over de avatars, dan legt het forum het zelf ook uit!

2 likes

Dank!

1 like

Kan ik zelf een titel maken of moet ik het aan jullie vragen?

@Zoeva

In die topic zag ik dit staan :
Hoi,

Even een korte toelichting, zodat het duidelijk is wat kan en wat niet.

Het is NIET mogelijk om zelf de titels aan te passen, dat kunnen we helaas ook niet zo configureren. Het moet dus echt door de moderatoren worden ingesteld. Weet je meteen hoeveel ze voor jullie over hebben!

Het is overigens gewoon een kort tekstje dat je kunt opgeven dus er is geen ruimte voor een heel betoog.

Vandaar mijn vraag aan de mods. Toen ik 1100 berichten had overgeslagen zag ik dat je het daar kan melden. Bedankt voor je reactie

Als iemand bezig is een reactie te plaatsen terwijl jij in het topic zit, zie je staan “
 beantwoord”. Moet dat niet met dt zijn?

3 likes

kijk nog eens?

Yep hier ook!

zodra je ververst krijg je de nieuwe versie, was mij bij ook, sorry, ik was onvolledig.
maar het staat nou goed ingevoerd.

2 likes

Heel gek, maar bij ‘het andere bloggers/youtubers topic’ ga ik nĂ©t niet helemaal meer omhoog als ik op de topictitel klik. Normaal als je klikt ga je weer helemaal naar boven op de pagina, en als je daarna op het FF logo klikt ga je terug naar de lijst met onderwerpen. Bij dit topic dus niet meer. Ik heb dat alleen bij dit topic, maar wel op alle apparaten en browsers waarin ik het getest heb.
Verder niks onoverkomelijks hoor, en ik vermoed dat het met het volgende topic wel weer opgelost is, maar ik vond het zo gek dat ik het toch even meld.

image

Hm, dat is wel raar ja. Ik zie wel dat dat topic de 5000 berichten nadert. Daar zou het wellicht mee te maken kunnen hebben. Maar @anon25548216 is de official helpdesk, die weet misschien meer!

1 like