Waar erger je je aan? #13

Dat is wat er alleszins in mijn vriendenkring/hun medestudenten gezegd wordt.
UGent + KUL + UA > VUB + Uhasselt.
Spreekt voor zich dat dat niet onder alle studenten zo gerangschikt wordt.

3 likes

Ja kan het me voorstellen hoor. Ik denk dat het ook te maken heeft met waar mensen zelf studeren en uit welke provincie je komt, want veel mensen waarderen hun “eigen” uni toch het hoogst. Ik vond het wel echt opvallend hoeveel hierover gepraat werd in BelgiĂ«, een heel populair en steeds terugkerend gespreksonderwerp. Ik dacht dan echt who cares. Misschien leeft het in Nederland ook wel hoor, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt eigenlijk.

1 like

Ik heb net mijn masterdiploma thuis ontvangen. En jezus ik vind het bijna het is bijna genant gewoon? Logo van de universiteit lekker pixelig erop afgedrukt en (weliswaar minuscuul) spelfoutje. Lijkt wel alsof ik het zelf in elkaar geflanst heb. Niet dat ooit nog iemand hiernaar gaat vragen, maar toch een beetje zonde zo.

10 likes

Via post? Dat vind ik sowieso al slordig, want ze geven er maar 1 uit toch? En als die kwijtraakt met de post, wat dan?

2 likes

In NL kan je het downloaden via duo

4 likes

Ja klopt, maar dat is een getuigschrift en niet dat origineel zegmaar dat je op je opleiding meekrijgt. Ik moest hem om die reden ophalen

Dit is van een Deense universiteit overigens en is de normale gang van zaken. Het zat in een nette envelop met harde achterkant.

Met mijn Nederlandse bachelordiploma had ik dan weer gedoe omdat ik niet meer in Nederland woonde en dus niet naar de diploma-uitreiking (die pas in september was) kon, maar ook niet mijn diploma kon ophalen op de universiteit. Uiteindelijk met veel moeite weten te regelen dat hij via de post naar mijn ouders verstuurd werd.

2 likes

9 likes

Ik zag het toevallig zojuist als suggestie voorbij komen op videoland. Laat dat kind lekker. Waarom werken die ouders hier nu weer aan mee? :smiling_face_with_tear:

2 likes

Denk dat die ouders juist niets liever dan die aandacht willen.

25 likes

Hoop echt dat ‘ie loodgieter wordt en gelukkig is.

42 likes

No thank u

2 likes

Dat mannen vaak zo wijdsbeens moeten zitten. Er was een uitvoering op de basisschool, moet je op van die smalle stoeltjes gaan zitten. Vraag ik aan zo’n man of de stoel naast hem bezet is (want bij zat er helemaal voor met zn ene been) is hij heel (hĂ©Ă©l!) verbaasd. En vervolgens laat ie zn been zo , dus ik heb de stoel maar opgeschoven want had geen zin om nog extra opgepropt te zitten.
Het was vet awkward terwijl het eigenlijk een heel normale vraag van mij was (denk ik)

14 likes

Je kunt altijd nog even tippen om langs de huisarts te gaan, zo wijdbeens moeten zitten kan wijzen op een waterzakbreuk of een bijbalontsteking :slightly_smiling_face: liefjes erbij lachen en zeggen dat je je een beetje zorgen maakt

41 likes

Aan dit artikel over het versloffen van je uiterlijk want onee ze heeft stoppels op haar benen en haar vriend wil graag dat mannen naar haar kijken?

6 likes

Het kan haar geen “barst” schelen, maar ook weer wel :’) En waarom moet ze benadrukken dat ze “een turbulente singlebestaan” had voordat ze Joost leerde kennen :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Omdat ze Joost nooit heeft leren kennen want Joost bestaat niet. Even als Soof is hij een bedenksel van een onderbetaalde stagiair van de vriendin/Margriet/Libelle/Viva

25 likes

Jeetje dit valt me vies tegen van Damespraat punt nl

11 likes

De vonk springt over en laat het liefdesvuur branden.

gahhaha ik stik

7 likes

Hahahaha ja het kwam in suggesties, nog nooit van het bestaan gehoord. Maar kan inderdaad geen al te hoge kwaliteit verwachten