Waar erger jij je aan? #3

Jeetje en ik vind het al irritant als mensen er lang over doen om 40 euro of zo terug te betalen… gewoon naar vragen hoor, dit is belachelijk!

Ja dat ze het gelijk ff gaat doen, maar doet ze niet. Heb er nu al paar keer naar gevraagd, tikkie is al een keer verlopen en voel me zo bezwaard om nog een keer naar te vragen maar doe straks wel.

Weet dat ze het geld wel heeft, daar maak ik me geen zorgen om. Schoot het voor omdat haar bankpas op reis het niet deed maar jezus vind dit echt vervelend worden.

Hallo zeg wat een bedrag. Ik zou onderhand wel eens een beetje boos worden en zeggen dat je het met zo’n bedrag echt vervelend vindt dat ze het niet meteen overmaakt en dat je geen zin hebt om het te moeten blijven vragen. Echt niet oké hoor.

Op mn werk stond er nooit muziek aan wat ik eigenlijk prima vond, kon ik me lekker concentreren. Nu heeft iemand laatst boxen meegenomen, dus ik dacht: ooh spotify is prima. Maar iedereen vindt spotify irritant dus staat de radio voortaan aan. Huehuehuehue (dit is mijn imitatie van de lach van ELKE radio dj)

Ja ik heb dit gevoel ook! Ik heb ook een vriendin die het aaaaltijd druk heeft. Echt dagen dat ze 14 uur van huis is en laatst vertelde ze dat ze uit eten was geweest en dat dat de eerste keer in meer dan een week was dat ze fatsoenlijk warm had gegeten. Dus ik vroeg wat ze dan de rest van de avonden had gegeten. ‘Ja gewoon even een broodje snel en een appel’. En altijd maar koud en klagen dat ze er slecht uit ziet, bleek is en wallen heeft. Ja, nou misschien moet je dan wat minder doen en vooral even goed eten! En ze vindt mensen die meer dan 3 avonden in de week bankhangen ook heel lui en saai enzo. Nou laat mij maar lekker saai zijn haha.

Ha ik wilde precies dit posten hier.

Waaat. Soms vraag ik me af wat er mis is met mij. Ik doe nooit wat 's avonds, hooguit 1x per maand naar de bios, want ik ben na het avondeten gewoon niets meer waard en dan vreet alles energie. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dat elke avond, elke week kunnen.

Ik ben vast een zure feminist maar

image

Zo sneu hoe ze er maar een “meisjessuperheld” hebben bijgeplakt, die op de koop toe van op een afstand passief staat toe te kijken. Dat jonge meisjes iedere dag 100 van dit soort latente boodschappen krijgen doet mijn hart gewoon breken.

Het is ook een beetje PMS hoor en rammelende eierstokken maar goed HET IS GEWOON NIET OKE

Ja ik zou dat ook echt niet kunnen. Dan ben ik de volgende dag niks meer waard. Ik hou ervan om lekker thuis te zijn en te tekenen ofzo. Ik hoef niet overal gezien te worden.

Super fijn en mooi dat zonnetje en die blauwe hemel, maar ik vind het zo verdomd koud. Wil warmte!
Ik erger er me dus aan dat ik het zo snel koud heb. Hemd, shirt met lange mouwen en een vest aan en nog bibber ik.

Haha, maar het is ook hartstikke koud op het moment. Nog geen 10 graden. Dan kom je er sowieso niet met een vest en lange mouwen. Voor beter nieuws moet je even naar de voorspellingen van volgende week kijken. :smile:

De 15 graden van een paar weken terug zit helemaal in mijn hoofd. Toch nog tijd voor de dikke wintertruien, mehh. Ja gelukkig dan warmer!!

Maar dit zijn blijkbaar mensen die niet écht alles goed vinden wat jij zegt, maar alleen maar zéggen dat ze het goed vinden. Dat vind ik wel een wezenlijk verschil. Mensen die zeggen dat ze iets goed vinden maar dat eigenlijk niet vinden, ja dat is natuurlijk echt bloedirritant en dat komt de verstandhouding ook niet echt ten goede.

Maar goed, misschien dat ik mijn ergernis iets beter had moeten inbedden ook? Ik heb zelf het idee dat mensen die zeggen tegengas nodig te hebben en geen “ja-knikker” willen (omg die termen alleen al) ook vaak mensen zijn die een heel duidelijk idee hebben van hoe zij iets willen of hoe iets volgens hen moet gebeuren en hun mening of opvattingen graag verbaliseren.

Mijn vriend is bijvoorbeeld zo iemand, en wij hadden* regelmatig zo’n soort gesprek:
hij: wat zullen we eten vanavond?
ik: het maakt mij niet uit, zeg jij het maar
hij: ik vind dat echt zo irritant als je dat zegt, ik vraag jou toch om te kiezen?
ik: oke goed, dan wil ik graag pasta eten
hij: wil je niet liever rijst want we hadden eergisteren ook al pasta?

En ik ken écht meer mensen bij wie dit zo gaat, stuk voor stuk van die “ik heb echt iemand nodig die tegengas geeft”, “ja nee ik moet wel iemand hebben die zijn/haar mening geeft hoor anders wals ik er zo overheen”, die vaak meer lijken te bedoelen “ik spreek nogal graag mijn mening uit en als de ander dat niet doet, lijk ik zo dominant en dat wil ik nou ook weer niet”

Maar het is gewoon niet mijn taak om de semi-negatieve eigenschappen van de ander uit te balanceren

*sinds ik er iets van heb gezegd, houdt hij zich vaker stil nadat hij mij heeft gevraagd om te kiezen :stuck_out_tongue: en ik probeer vaker direct te zeggen wat ik wil

Oh nee dit zie ik niet als tegengas willen hebben, eerder als geen tegenspraak dulden en dus helemaal geen tegengas willen hebben :’)
Ik dacht dat het dan zou stoppen na de ‘het maakt mij niet uit, zeg jij het maar’. Dat zou ik zelf wel irritant vinden, kom inderdaad eens met je mening. Maar dan stopt het daarna ook gewoon. Niet dat de dominante persoon dan nog eens zijn/haar zin erdoorheen drukt. Dan is het inderdaad eerder een tekort aan luisteren en openstaan voor iemand anders mening. Heel wat anders in mijn ogen.

Maar wat doe je dan de hele dag vraag ik me af? Ik ken dit soort verhalen alleen van mensen die bij een studentenvereniging zitten en nog de a-tijd lopen

Nou eerst werkt ze hele dag, en dan werkt ze bv ook vaak wat langer door. Daarna vrijwilligerswerk, sport, clubjes, sociaal doen, taallessen. Maar een mens moet toch ook eten?

Ja en ik zie dit dus in mijn eigen omgeving vaak samen gaan: mensen die zeggen iemand nodig te hebben die tegengas geeft zijn regelmatig ook mensen die sterke overtuigingen en opvattingen hebben en die graag uitspreken, en het dan ook wel lastig vinden als iets niet helemaal gaat zoals zij het in hun hoofd hadden. En dat is op zich geen slechte eigenschap natuurlijk, sommige mensen hebben nu eenmaal sterkere meningen dan anderen

Ah zo… ja sommige mensen hebben inderdaad zo’n leven. Het ‘om 5 uur stipt warm eten’ is wel iets oer-hollands he, een vriendin van me woonde een tijdje in finland en daar eet je 's middags warm en 's avonds een appel oid. Maar ik snap je punt hoor, want overdag zal ze ook wel geen ‘normale’ maaltijd naar binnen werken. Ik heb er zelf niks mee, maar zij word misschien heel ongelukkig van thuis zitten :woman_shrugging: to each their own, zie het mezelf ook niet zo snel doen

Ik zit op een schoolplein met m’n oppaskindjes voor iets van de Koningsspelen. Komt er een kind langs met flyers van een kaaswinkel hier in de buurt. Echt donder op. Ten eerste is dat kinderarbeid en ten tweede kom ik hier niet om geïndoctrineerd te worden.

En het hele leerkrachten team is vrouwelijk ongeveer maar een man moet weer het woord doen. En hij noemt twee juffen met even grote rol zijn lieftallige assistentes. :expressionless:

Ik had om 13.00 een afspraak, maar diegene is er nog steeds niet. Vind dat zo asociaal en respectloos, hoezo is jouw tijd meer waard dan de mijne?

En ja, het kan een keer gebeuren, maar deze persoon in kwestie is regelmatig te laat. Al wordt het nu wel heel bont gemaakt met 22 minuten. Ik wacht nog 8 minuten, dan heb ik een half uur gewacht, en dan ga ik weg en weekend vieren hoor. Aju