Waar erger jij je aan #4

Aan ziggo. Mijn hemel je betaald de hoofdprijs voor hun producten, maar het heeft zo’n beetje elke week wel een storing. Rot op man.

2 likes

Onder een facebook advertentie van het bedrijf waar ik voor werk:
image

Ok mevrouw ik geef door aan Facebook dat u graag geen advertenties meer ziet op uw feed.

:roll_eyes::roll_eyes:

12 likes

Haha dit zou zo mijn oma kunnen zijn. Ze zit de halve dag op Facebook, maar begrijpt niet dat dit soort dingen niet zo werken

3 likes

Aan mijn vrienden die nooit zelf met suggesties komen als er iets afgesproken moet worden, maar ondertussen wel de hele tijd commentaar hebben op suggesties van anderen of het ergens niet mee eens zijn.

3 likes

Mijn samsung-telefoon probeert me sinds 2 weken te dwingen samsung-internet te gebruiken. Als ik mijn telefoon aan zet opent hij meteen dat schermpje en ook als ik gewoon bezig ben met iets anders op mijn telefoon start hij dat internetscherm te pas en te onpas op.
Echt heel irritant.

Mensen die zeiken om het feit dat hun huur nu wel 600 euro is voor een 3 kamer woning in Amsterdam en dat de woningbouw het niet moet flikken om hun huur omhoog te gooien hoor!!!

get real
en als je huur omhoog gaat verdien je wss genoeg om het te kunnen betalen

5 likes

Misschien zijn we allemaal wel kikkers hoor :frog:

Ik vind het alsnog ergerlijk dat men klaagt over het feit dat iemand die een 3-kamer sociale huurwoning voor 600 euro huurt klaagt over de inkomensafhankelijke huurverhoging die ze krijgt, kijk even naar de mensen (studenten) om je heen die niet eens een kamer kunnen huren :stuck_out_tongue:

Wat zou jij dan bijvoorbeeld zien als normaal qua huur? Misschien is mijn perceptie helemaal scheef maar vind het niet meer normaal dat de huur jaarlijks stijgt en dat het inkomen daarin wordt meegenomen.

(+de koopkracht stijgt wel, ook dit jaar)

1 like

Het probleem is dat sociale huur in Amsterdam veel kosten met zich meebrengt (want: oude panden), die allen samen al bij definitie meer zijn dan wat een sociale huurder betaalt, waardoor juist die inkomensafhankelijke huurverhogingen (en daarnaast verkoop van bezit) nodig zijn om mensen met een lager inkomen te kunnen blijven huisvesten.

(plus inderdaad duurzaamheid en ont-gassing van woningen waar nu veel geld in gepompt moet worden)

kern van het probleem is gewoon gebrek aan betaalbare woningen voor het middensegment waardoor doorstroom zo beperkt is :grimacing:

maar ik begrijp ook echt dat de woningbouw juist die scheefhuurders blijft verhogen omdat het voor hen gewoon betaalbaar is (inkomens van +42 000)

ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, het plan is natuurlijk om 50 000 woningen bij te bouwen waarvan 80% sociaal en middenhuur, maar vraag me af of dit genoeg is om zo’n doorstroom te realiseren

allen samen, dus idd niet voor elke woning apart! Ik heb lange periode gewerkt voor een corporatie dus ook inzage in de cijfers (maar kan me ook voorstellen dat het per corporatie en dus per locatie in de stad kan verschillen). Veel panden zijn echt in hele slechte staat helaas.

de overheid doet dat nu al door middel van huurtoeslag (wordt ook direct aangepast na ophogen van nettohuur), zou jij dan een grotere rol verlangen?

1 like

volgens mij staan de jaarstukken van de meeste grote corporaties online, dus die kun je inzien als je het interessant vindt!

verhuurdersheffing afschaffen zou al veel schelen overigens idd :stuck_out_tongue: is volgens mij 0,5 % over de totale WOZ waarde van de woningen… met de huidige markt is dat echt gigantisch veel

(onee ff gegoogled: In 2019 is de verhuurderheffing 0,561% van de WOZ-waarde van de huurwoningen. Dit tarief loopt op tot 0,563% in 2022. Vanaf 2023 is het tarief 0,537%. De heffing wordt berekend over de totale WOZ-waarde van de woningen, verminderd met 50 x de gemiddelde WOZ-waarde van de woningen).

1 like

lol veel berichten na mijn ergernis :biggrin: sorry haha

Ik vind het zo interessant hoe verschillend sociale huur is in Nederland ten opzichte van België. De wachtlijsten zijn hier vaak jaren lang en we associëren een sociale woning toch nog vaak met marginaliteit.

In België kon ik appartementen huren voor minimaal de helft van de prijs van veel kleinere appartementen in Amsterdam. De bovengrens voor sociale huur in Nederland is €710 in de maand. Het is niet echt te vergelijken. (en hier in de stad zijn de wachtlijsten momenteel 10-15 jaar)

3 likes

Ik vond het vooral eyeopening dat ‘normale’ huurwoningen ook in de grote steden van België best betaalbaar zijn en het redelijk makkelijk is om er aan te komen.

Edit: mosterd

2 likes

Ik ben bij een kennis uit de kast gekomen (ja, ook rond je 30ste moet dat nog elke keer weer) & de volgende dag app’t ze mij: ‘wil je mij leren om lesbiennes te herkennen, hihihi? Ik zie dat nooit en dat lijkt me leuk.’ ?!!?

Mijn ergernis is eigenlijk de schaamteloosheid van sommige mensen.

5 likes

Naaaahhhh rot op hoor. Echt schaamteloos.

1 like

Hihihi zo leuk!!

Wat een schaamteloze opmerking, ik snap ook niet wat er zo leuk aan moet zijn

1 like

Ik heb geen discipline en kan eten niet bewaren. Nu had ik dure eiwitrepen gekocht voor na het sporten, heb ik er van de week 5 gegeten waarvan 3 keer gewoon als tussendoortje. Die dingen bevatten vet veel kcal ook. Waarom doe ik dit, waarom ben ik zo. Nu kan ik dus ook niet eens goed voedsel kopen omdat ik het dan alsnog meteen wegwerk.

Ik eet ook eiwitrepen als lekker tussendoortje hahah vooral chocolade kokos. Maar mijne zijn 163 calorieën. Dat valt mee toch. Smart bar crunch van body&f.it

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.