Waar kwam jij pas heel laat achter?

Haha ik ging precies dit antwoorden! :’) Toen we een keer aan de kant vd snelweg stonden met pech en keihard dat liedje van de achterbank zongen vonden mijn ouders het ook niet meer zo leuk :’)

Ik ga eens vragen of mama die CD nog ergens heeft liggen, word er helemaal nostalgisch van nu (en krijg zin in een roadtrip!)

2 likes

Wauw ik ben er net achter gekomen dat deze emoji

shocked-face-with-exploding-head_1f92f

Geen sushi op z’n hoofd heeft.
En ook geen koksmuts.

Ik dacht dit oprecht.
Ik voel me genoodzaakt me terug te trekken van de maatschappij.

(Mijn hoofd is net deze emoji op dit moment)

50 likes

Het is waarschijnlijk afgeleid uit het Frans, ‘en panne’ betekent dat iets stuk of niet in orde is.
Daar kwam ik een paar jaar terug achter toen we op vakantie stopten bij een benzinestation, en op het toilet de handdroger stuk was, er hing een groot vel met ‘en panne’ op. Mind was blown.

3 likes

Op zondag luiden de kerkklokken vanaf ongeveer 15 minuten voor aanvang van een kerkdienst. Bij ons is dat om 9.15 uur (kerkdienst start om 9.30 uur) en 18.15 uur (kerkdienst start om 18.30 uur). Ook luiden ze als bij een begrafenis de rouwstoet vertrekt van het rouwcentrum naar de begraafplaats. Bij ons slaan ze op hele uren het aantal uren en op halve uren één keer, maar op andere plaatsen op halve uren ook het aantal uren (dus zowel om 10.30 uur als 11.00 uur 11 keer).

3 likes

De krul is volgens mijn docent Nederlands op de middelbare school afgeleid van de letter g (van ‘goed’).

4 likes

Zeekraal komt wel degelijk uit de zee, het groeit op slikken (stukken land die met hoogwater onderlopen).

Ja maar ik zag altijd voor me dat het als een soort koraal op de bodem van de zee groeide, haha.

1 like

Ik nu ook pas… :joy:

4 likes

Wow dankzij jou kom ik daar nu achter

3 likes

Ik typ dat ook al-tijd in als ik wil forummen op mijn telefoon. Ik leer het nooit, haha

3 likes

Haha hier kom ik ook nu pas achter.

2 likes

Majid Jordan niet de naam is van een zanger maar een duo. Majid is de zanger en Jordan ehh de rest

1 like

Wow… thanks! Ik had het dus ook fout :stuck_out_tongue:

Haha ja dat dacht ik ook altijd! Love Majid Jordan wel <3

Ik heb tot een jaar geleden altijd gerapste kaas gezegd in plaats van geraspte.

(En ik vind het nog steeds lastig om het goed uit te spreken :see_no_evil:)

6 likes

Ik ben blij dat het forum omhoog komt als ik forum in mijn adresbalk typ, als ik het ooit kwijtraak ga ik sowieso die naam fout schrijven

4 likes

Dat doet mij hier aan denken.

https://m.youtube.com/watch?v=4aWL_NmSAS8

4 likes

Hahaha
Gelukkig zei ik het woord rasp wel altijd goed!

2 likes

Bedoeling / bedoening :redface:

1 like

Hoe je wachtwoorden kan opslaan op je iPhone.