Ja ze vallen op maat
Ik ga zo de Trage Tocht van Slenaken lopen. Schijnt een van de mooiste wandelroutes van het land te zijn. Alleen jammer dat er geen zonnetje schijnt.
Hoe was het?
Fantastisch! Was nog wel bewolkt maar ben blij dat ik 's ochtends vroeg ben gegaan. Was heerlijk rustig. Best wat klimmen soms maar was prima te doen. Je loopt 95% van de tijd op bospaden/ongverharde wegen. Even een paar foto’s van mijn suboptimale mobiele camera erbij.
Ah zo fijn. Echt een mooi wandelgebied!
Ja heerlijk he? Heb mezelf voorgenomen dat ik daar ook echt weer vaker ga wandelen. Is vanuit mijn ouderlijk huis helemaal niet ver rijden.
Chill, wilde al vragen of je er een paar daagjes bent. Die hele omgeving is echt fantastisch, kom er zelf ook graag. Wat hoogtemeters pakken haha
Deze route brengt je ook nog even in België trouwens. Merkte het meteen. Moest een asfaltweg oversteken en daar zaten 4 gaten in.
Ik heb afgelopen week ook een trage tocht gemaakt. Maar dan op de Drentse AA. Ik vond het heel leuk, al moet je wel bij elk mogelijk paadje kijken of je er niet af moet. En dat geeft wel wat onrust ofzo (loop anders meer op gevoel). Ik ben benieuwd hoe anderen dat ervaren met de trage tochten.
@TantePollewop was dat bij jou ook zo? Of liep je langere stukken?
Ik had het alleen bij het begin. Daarna stond het zo aangegeven in de beschrijving dat ik makkelijk op kon letten op herkenningspunten. Bv: bankjes, verharde wegen, mariakapellen (limburg jwz) of klaphekken.
Wauw wat heerlijk! Mooi gebied ook!
Eerste paasdag goed besteed
@La_Piscine mooi, Drentsche Aa! Welke plaats(en) ben je geweest?
Haha duidelijk van mariakapel naar mariakapel! Ja ik vraag me af hoe dat verschilt per wwandeling. Ik ga zeker nog meer doen. Lijkt me vooral fijn om in een druk natuurgebied dan zoiets te kunnen doen en de drukte te ontlopen.
@Ananas Tynaarlo, Zeegse en Oudemolen! Bekend daar? Schipborg/Zeegse is sowieso één van mijn favoriete plekken om te wandelen <3
Oh prachtig ja! Ik ben er bekend idd
Soms kom je achter topics die je nog nooit hebt gezien haha
Sinds corona wandel ik net zoals de rest van Nederland ook veel. Ik wandel vooral tussen de 7 en 10 km.
Via de app Wandelnet vind ik vaak leuke routes. Echte aanraders vind ik de kennemerduinen (noord-holland) en de bloemenroute in Lisse (zuid-holland)
Hebben jullie nog aanraders?
Kennemerduinen, leuk!
Emmm in Zuid Holland Wassenaarseslag/Meijendel, Biesbosch en Landgoed Clingendael/Haagse bos
Ik kwam deze net toevallig tegen:
Etappe 2 van het Pieterpad zit erop! 21 kilometer afgelegd vandaag. Het plan is om het pad helemaal uit te lopen. We trekken er ongeveer een jaar voor uit.
Je komt ook allemaal langs leuke boerderijen en schattige dorpjes.
Hee wat leuk, nog iemand die het Pieterpad loopt. Wat vond je van deze etappe? Ik vond hem een beetje saai over al die verharde wegen. Was ook verkeerd gelopen, had niet door dat de brug inmiddels niet meer bestond haha. Uiteindelijk heb ik 24 km gelopen, was echt dood.
Ik ga volgend weekend de 4e etappe lopen, van Zuidlaren naar Rolde. Schijnt een hele mooie te zijn!
Hoe doe je zo’n etappe? Want je loopt natuurlijk van A naar B, maar stel je gaat met de auto naar A. Hoe kom je dan van B weer naar A? Of ga je van station maar station?
Ik heb wandelschoenen gekocht en een fitbit! Zaterdag en zondag direct uitgeprobeerd, voel me al helemaal een fitgurl
Bestaat er een FF-fitbit groepje? Lijkt mij wel grappig om samen weekuitdagingen ofzo te doen haha, ik doe het nu met een vriendin en dat werkt voor mij wel motiverend!
Hahaha ja hij was behoorlijk saai. Veel te veel verharde wegen. Wat leuk dat jij hem ook loopt! De stukken in Drenthe lijken mij ook erg mooi! En die in Limburg ook. Hoe lang willen jullie er over doen?
@Tamara Alle stops zijn heel goed te bereiken met het openbaar vervoer! Na een tijdje is dat voor ons dan wel te ver om nog te reizen, maar dan gaan we ergens slapen.