Vanavond voor het eerst sinds maanden weer uit eten, naar de Griek
Pizza maken met tonijn, paprika, tomaat, ui en kaas
Plaattaart van bladerdeeg met daarop geitenkaas, courgette uit eigen tuin & cherrytomaatjes. Aan het einde nog wat rauwe ham erop
Pastasalade met ovengeroosterde tomaatjes, kalamata olijven, feta, pijnboompitten, basilicum en een knoflook-orgeganodressing
Net Indonesische rijsttafel besteld, zin innnnn
Mn vriend gaat nasi maken (de aller aller lekkerste). Uiteraard met kroepoek, zilveruitjes, augurken en gebakken ei
Kipsalon met zoete aardappel friet.
Aardappelschijfjes, slavinken in pittige tomatensaus uit de slowcooker en broccoli
Vistaco’s
Het lijkt me zo lekker, maar wordt mijn eerste poging en geen zin om boodschappen te doen dus ik waag een poging met random dingen die ik nog in de koelkast heb
Andijviestamppot met spekjes, stamppotjus en slavink
Echt trek in op deze grauwe dag
Quinoa salade met een vegan burger. Twijfel of ik nog kikkererwten ga roosteren voor erbij.
Kippensoep en als toetje een stuk worteltaart
Pizza bestellen, lekker lui vandaag
Ziet er lekker uit! Recept?
Ik heb niet echt een recept, want ik heb het gemaakt met wat ik nog in huis had, maar het was ongeveer dit:
Twee eetlepels sojasaus verwarmen met één eetlepel vissaus, beetje maïzena doormengen en het sap van een halve limoen en een ruime eetlepel rietsuiker. Tot het een sausje wordt.
Radijs, wortel, veldsla en rood pepertje snijden. Avocado prakken met limoensap.
Kabeljauwfilet in blokjes snijden en droogdeppen, bestrooien met zout en peper.
Eitje loskloppen. Bloem mengen met kruiden (paprikapoeder, gemberpoeder, mosterdpoeder en cayennepeper). Kabeljauwstukjes eerst door het bloemmengsel halen, dan door het ei en dan nog een keer door het bloemmengsel. Stukjes op een bord leggen.
Olie opwarmen in een pan (goed heet, ik heb geen thermometer gebruikt), visstukjes frituren ongeveer 2 minuten per kant.
Dan tortilla’s opwarmen. Vullen met geprakte avocado met limoen, veldsla, radijsjes, saus en visstukjes.
That’s it
Soto ayam
Spinaziepannenkoeken met een salade van wilde tomaten, rode ui, avocado, mango en huttekase.
Speklapjes met ketjap marinade en ui, knoflook en peper met aardappelschijfjes.