Wat eet je vanavond #2

Groene curry met naan, verspakket van de Lidl

1 like

Noedels met scrambled ei, wokgroente, gebakken cashewnoten en nepkip in een sausje van ketjap en sojasaus, afgetopt met wat sesamzaadjes.

1 like

Vega zuurkoolstrudel

2 likes

Knolselderij stamppot met gesmoorde rode ui en vegan burger, en net gebakken appeltaart als toetje vermoed ik.

1 like

Leftover hachee met rijst.

Als toetje heb ik bij Koekela een chocolade kokos karamel cake gekocht. En heb nog Texas Cowboy cookies die mijn moeder heeft gebakken.

6 likes

Salade met gegrilde groente, falafel en feta

Is dat met bladerdeeg?

Ja of met filodeeg. Kan allebei, maar ik doe het meestal met bladerdeeg

Nooit bij zuurkool bedacht, klinkt goed!

Nee ik ook niet haha, maar het is verrassend lekker. Staan verschillende recepten van op internet, maar in feite is het heel simpel en snel klaar en daarbij kun je toevoegen wat je wil. Ik had nu eerst plakjes Ookworst van de Hema op het deeg gelegd en daarna de zuurkool (wel eerst opgebakken zodat het vocht er wat uit is), maar de vorige keer had ik alleen zuurkool die ik had opgebakken met een scheut appelsap (klinkt misschien raar, maar dan wordt het wat zoeter) en verder dus niks erbij. Maar gebakken (vega)spekjes of iets anders kan natuurlijk ook

Zou het zelf idd nooit met worst doen, maar andere groente en vegacombi’s lijken me ook lekker!

Nee ik eigenlijk ook niet. Hou niet zo van rookworst, maar vond het op deze manier wel erg lekker moet ik zeggen.

En inderdaad het kan eigenlijk met heel veel groenten en combi’s, zolang het maar niet te nat is aangezien het deeg anders zompig wordt.

1 like

:star_struck: Garlic Butter Ramen Noodles! Van Half Baked Harvest Super Simple.

Disclaimer: Ramen openzetten, want je huis ruikt flink naar knoflook. :joy:

11 likes

Japanse wok met pastinaak en entrecote

Een lekkere grote schaal sushiiiiiii

2 likes

Boeuf bourguignon!

Bloemkoolcurry

Rode bieten stamppot met vissticks en sjalotjes

Is dit met zuurkool uit een pakje? Ik maak nooit zelf zuurkool dus vraag me altijd af hoe mensen het maken.

Niet gezond maar wel gruwelijk lekker.

1 like