Wat eet je vanavond #2

Pizza. Op zondagavond bestel ik altijd dezelfde pizza en deze keer een andere, helemaal living on the edge hoor.

3 likes

@Blush & @Riley het was de eerste keer dat ik dit heb gemaakt. De frieten waren niet zompig. Wel iets zachter dan normaal maar niet klef ofzo. Beetje zoals met nacho’s die worden ook ietsje zachter maar niet vies zacht. Ik had trouwens wel gewone friet uit de frietpan ipv ovenfriet, weet niet of dat nog verschil maakt eigenlijk.
De salsa en guac zou ik er sowieso beetje bij beetje op doen en dus los er bij serveren. Niet alles erop en dan pas alles vanuit de schaal opscheppen want als dat er te lang op zit wordt het wel heel zacht.

Ik heb kipdijfilet, rosevalaardappeltjes met feta & gegrilde groenten gegeten.

Was heel lekker!
Ik had het niet verwacht met die feta erdoorheen
 :see_no_evil:

2 likes

Biefstuk salade met noodles, taugé, sojasaus en veldsla. Erg lekker!

Vega shepherd’s pie

2 likes

Ah ja ik heb een gas fornuis en daar staat ie dus heel wiebelig op. Als ik de binnenpan daar op zet om voorgebakken spul vanuit een koekenpan over te scheppen moet ik hem ook steeds vasthouden want anders lazert ie eraf. Inductie en elektrisch is inderdaad een stuk stabieler lijkt me.



Dit allemaal door elkaar, echt weer geen culinair hoogstandje maar wel lekker op zich.

2 likes

Geroosterde tomaten-paprika soep met stokbrood

3 likes

Macaroni met smec, kaas en curry :face_with_hand_over_mouth::star_struck:

2 likes

Gisteren: soft taco’s met Mexicaanse rode- en kidneybonen, nepkip met een chipotle glaze en salsa verde

Vandaag: linguine met tomaten-truffelsaus en zwarte olijven, en ciabatta met zelfgemaakte knoflookboter

Want ik vond dit bij de Appie, nog nooit gehad maar vegan en truffel dus keuze was snel gemaakt
AHI_43545239353534313539_1_LowRes_JPG

3 likes

Dit:

https://www.noracooks.com/vegan-butter-chicken/

Omdat ik @Banananana laatst over butter chicken zag posten en heeel veel behoefte heb aan comfort food vanavond.

1 like

Fuuuuucking lekker. Maar ik heb er wel extra kaneel ingedaan, werd pas echt lekker na extra kaneel.

Ik heb per ongeluk een beetje teveel tomatenpasta gebruikt en vind het beetje zuur :frowning: gooi er zo nog kaneel doorheen dan. De tofu uit de oven met alleen olijfolie en maizena is wel een aanrader! (schreef eerst: aanrander)

Gek op aanranders. Heb je nog boter of kokosmelk? Dat kan ook helpen.

Ja ik gooi er nog wat meer kokosmelk doorheen!

Oe, zou je willen laten weten hoe je deze days vindt? Was er al benieuwd naar.

Verder wou ik zeggen dat ik 9 van de 10 x zo bij je zou willen aanschuiven.

1 like

Weet je het zeker?

2 likes

Ja ik vond 'm best lekker! De truffels maak had van mij nog wel wat sterker mogen zijn, zou er volgende keer misschien nog wat truffelolie doorheen doen (had een heel potje op 250g pasta). Vond wel dat het lekker was icm de tomaat, had daar een beetje m’n twijfels over van tevoren maar de tomaat overheerste gelukkig niet.

En dat is absoluut wederzijds! :grin:

Is t goed gelukt?

Medium! Heb de saus toch niet helemaal goed gekregen, ga eens in mijn currykookboeken kijken of daar een ander receptje instaat. Ik denk dat verse tomaten ook wel lekkerder is dan puree? De tofu was wel A++ die werkte mega goed in een curry, heel stevig en een beetje vleesachtig.

1 like