Wat eet je vanavond

Zuurkool want het is moederdag en mijn man is fantastisch. Maakt dit voor me terwijl hij het zelf niet lust :heart_eyes: :drooling_face:

Pannenkoeken

Groenten/kippensoep met stokbrood en kruidenboter

Ik ga weer een weekmenu in thema maken en na een uitgebreide discussie is het thema deze week Italiaans geworden. Tips voor Italiaanse gerechten met focus op groente en proteïne? Ik probeer niet te veel koolhydraten te eten dus we mogen 1 keer pizza en 1 keer pasta deze week :pregnant_woman:

Cannelloni met spinazie en ricotta

Texaanse “Jailhouse” chili con carne, zoals het daar hoort zonder bonen, maar met bier, whisky en chocola :drooling_face:

3 likes

Aardappels in de schil uit de oven, mijn vriend krijgt kip met pancetta uit de oven. Ik eet gebakken champignons en we eten daar verse spinazie met bechamelsaus.

Hoe ziet dit eruit? Zou je een foto willen maken?

Niet heel aantrekkelijk. Sorry daarvoor! Lees het nu pas, dus dit is mijn tweede portie. Eerste was iets aangekleder maar daar had ik niet zoveel zin meer in. Maar smaakt wel heel lekker dus laat je vooral niet afleiden door het uiterlijk

3 likes

Lasagne met gegrilde groenten :heart:

Melanzane parmigiana? Italiaans visstoofpotje? Geen idee of je hier wat aan hebt :wink:

Gisteren zelf gemaakte pizza. Vandaag andijvie, aardappels met tomaatjes en een bal gehakt🙂

Uiensoep met ciabatta + gesmolten kaas

2 likes

Risotto :heart_eyes: en qua koolhydraatarm: een lasagne maken met lasagnebladen van courgette of pompoen?

Dankjulliewel voor het meedenken, ik ga plannen!

Gerookte tofu, broccoli, cavolo nero, bosui, sperziebonen, kastanjechampignons gewokt in een zelfgebrouwen sausje van onder andere knoflook, gember, sesamzaadjes, ketjap manis en sojasaus. Met daarbij natuurlijk rijst.

2 likes

Doe je de gnocchi dan eerst nog koken en dan bakken of gewoon alleen bakken?

Kippensoepje

Ik heb het recept opgeslagen, ga het binnenkort ook eens proberen alleen dan zonder fricandeau. Klinkt lekkerder dan de gewone gekookte. Die plakt inderdaad zo

1 like

Ziet er heerlijk uit. Ga het googelen en maken.

1 like