Wat eet je vanavond

Iets van de Ikea, weet nog niet wat precies :thinking:

2 likes

Mag ik vragen wat je er allemaal in doet? En wat voor saus je gebruikt?

Ja de taco’s maak ik naar recept van Chef Chloe: https://www.food.com/recipe/la-style-chimichurri-tacos-505181. En dan een tomatensalade erbij met rode ui, verschillende tomaten, avocado en wat kruiden. En persoonlijk zou ik een pittige salsa gebruiken omdat ik vond dat het gerecht zo wat pit mist.

1 like

Dit was het plan:

En dit is het geworden:

De boodschappentas scheurde, waardoor de flessen (glazen) sesamolie en oestersaus op de grond kapot vielen. Overal die bende, in mijn sandaal en na het opruimen in de hitte kon ik glassplinters uit mijn hak peuteren. Zin in eten spontaan over.

6 likes

Ik kruid mn kip met 5spices
Wortel
Paprika
Sla
Munt

En qua sausjes soms geen en anders pindasausje, of een sausje met hoisin , vissaus en soja .

1 like

Pastasalade.

1 like

Ik denk dat het er beter uitziet dan dat het smaakt

2 likes

Heb je ook een recept of is dit gewoon op gevoel en smaak? Klinkt heerlijk namelijk!

Ben ook wel benieuwd wat jullie de komende dagen allemaal gaan eten met de hitte. Nog makkelijke en redelijk gezonde maaltijden die je ook goed op het strand kunt eten?

Sowieso iets met verse pasta, want dat hoeft maar een paar minuten te koken
En dan ingrediënten erbij waar je niks mee hoeft te doen naast snijden, ik denk feta, avocado, rucola en tomaat en dan wat citroensap en/of olijfolie als dressing oid

Minimale inspanning

Iets wat snel klaar is :smiley: Gister pasta carbonara met rauwkost on the side. En vandaag een noodlesoepie (nee niet Yumyum of Indomie :rofl:)

Tomatenchutney, fried egg sambal, aubergine achtig iets met rijst.

Helemaal top omdat mijn moeder heeft gekookt en ik straks alleen hoef op te scheppen.

Orzo met paddenstoel en feta

2 likes

Snackbar: patat met ketchup, een frikandel met uitjes en een halve kalfsvleeskroket

2 likes

Supersnelle couscous met een tajine bonenschotel uit een zakje en al gebraden kipflakes. Opwarmen en klaar.

gisteren lekker pasta salade. Vanavond BBQ of quiche.

Was dit lekker? Ik heb nog nooit orzo gehad :woman_shrugging:

Pokebowl met zalm

Verse tagliatelle met een mascarpone citroen sausje, courgette en garnalen. Even zin in iets anders dan salade maar toch iets dat snel klaar is

1 like

Ja ik heb dus uiteindelijk een tosti gegeten dus dit is stiekem een leugen, maar heb dit eerder gegeten en ben gek op orzo! Het is een soort kruising tussen rijst en pasta en lijkt een klein beetje op risotto

1 like