Wat eet je vanavond

Ik zit weer met mijn luie reet in de tuin van mijn ouders met een gin-tonic en watermeloen, en op het menu staat (gekopieerd van uit mijn moeders app):

Piri Piri chicken - marinated overnight! & bulgur salad with roasted pumpkin, shallots, sweet potato & chickpeas + feta, dille, mint & flat parsley. My Foccacia dough is resting before going into the oven later! We also bought a whole water melon :watermelon: refreshing a few hours before dinner.

Plus daarvoor stuurde ze in de ochtend nog een appje dat ze green pea porridge had gemaakt, zo lekker (pandan me leve). Ik vraag me nu ook af of iemand me ooit om het recept heeft gevraagd want ik ben dat berichtje kwijt.

6 likes

M’n vriend zei dat dit de lekkerste kip was die ik in tijden had gemaakt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Afhaal-pokébowl. Geen zin om te koken.

Speklap van de bbq.

Bbq

Salade met mozzarella, gedroogde ham, pesto en stokbrood. En wijn

Kip ketjap salade

Nergens zin in door het weer maar ineens dacht ik kipnuggets zijn chill dus ik ga kipnuggets eten. :ok_hand:t2:

2 likes

Hier zat gewoon geen smaak aan?! Was echt saai eten… :weary: Dezelfde verhoudingen gebruikt maar amper saus in tegenstelling tot de spaghett? Waarom gaat koken me nou nooit echt makkelijk af… :upside_down_face:

Aaw, ligt niet aan jou joh. Een goed recept is het halve werk. Ik vind veel (Nederlandse) recepten echt zwaar onderkruid. Je herkent ze vaak aan het ‘snufje paprikapoeder voor wat pit’.

3 likes

Kabbeljouw burger met salade en krieltjes.

1 like

Mijn vriend heeft net een of ander filetlapje op de barbecue gelegd en ik heb aardappelsalade (met peterselie, ei en augurk) en coleslaw erbij gemaakt.

Net dit op. Was echt lekker :drooling_face:

1 like

Gratis tip; ik heb in mijn keuken van die schildersafplaktape liggen. Dat plak ik op bakjes als goedkoop en makkelijk te verwijderen label :hugs:

1 like

Ik vond courgette soep wel een goed idee maar kreeg na 2 happen een hitte aanval. Heb nu dus nog steeds niet gegeten😅

Ajam pangang maar dan met pulled chicken uit de slowcooker, rijst en sajoer boontjes

1 like

Dat is echt slim! Bedankt voor het delen.

En on topic: ik at vanavond een recept dat ik laatst op veel websites voorbij zag komen. Advertorial? Maar wel lekker.

https://www.womenshealthmag.com/nl/voeding/recepten/a28603843/pulled-oats-recept-geroosterde-zoete-aardappel/

Kheb mega zin indomie. Veel te zout maar dat is vast wel ok met dit weer

Wraps met avocado, sla, kip en mexicaanse groente.

1 like