Wat eet je vanavond

Uiteten bij de Mexicaan.:grin:

1 like

1 like

Groentestoofpotje met zoete aardappel, boerenkool en kikkererwten met rijst

1 like

Zoete aardappelfriet en kipnuggets uit de oven.

1 like

Man staat in file dus geen Mexicaans. Trek wel een blik soep open.

Ik heb voor het eerst zelf curry gemaakt! Dus het kruiden deel, voorheen gebruikte ik altijd een kant en klare currypasta. Best goed gelukt, alleen iets te pittig dus zit nu uit te blussen
Met paneer erdoor, en rijst en spinazie ernaast

5 likes

Rijst met kipkerrie

Udon noodles met groenten en yakitori van vegan kip

1 like

Ik heb wat gegoogled en daar “inspiratie” opgedaan en daar m’n eigen verhoudingen uit gehaald. Uiteindelijk was het helemaal niet moeilijk!! De basis kwam van deze http://www.iamcookingwithlove.nl/hoofdgerecht/kip-tikka-masala-zelf-maken/

Het was ongeveer dit bij mij, kruidenmengsel maken van:
Geraspte gember, stuk van 1 bij 1 cm ongeveer
4 teentjes knoflook, geraspt
2 theelepels kurkuma
1 theelepel garam masala
1 theelepel komijnzaad
1 theelepel koriander (gemalen, dus ook gedroogd)

Toen eerst in de pan een ui, half blikje tomatenpuree, een halve rode peper en wat chilivlokken (bij deze combinatie ging het fout misschien) aanbakken en daarna dat kruidenmengsel erbij
Toen een half blik tomatenblokjes en een half blik kokosmelk erbij

En dat laten pruttelen. Dit was voor 1 persoon maar ik ben best een grote eter, ik had erna nog wat kookvocht vd rijst erbij gedaan en het was behoorlijk wat saus
Ik weet niet of hiermee iets of iemand beledig maar ik vond het best geslaagd :blush:

1 like

Bietenwraps met zalm, roomkaas, avocado, komkommer en spinazie

1 like

Zoete aardappelstamppot met feta. Restje van gisteren, wel lekker.

1 like

Gebakken gnocchi met (vegan) pesto, cherrytomaatjes en courgettelinten

Gevulde zoete aardappel ( prutje van kidneybonen, vega gehakt, cherry tomaten, avocado ) met zure room en hot sauce.

1 like

Zelfgemaakte mcchicken!

1 like

Maak je dan ook die saus van de McDon na? Zo ja, hoe? :drooling_face:

Haha ja geprobeerd! Mayonaise met beetje water en uienpoeder. Komt redelijk in de buurt niet zo goed als de real deal helaas!

1 like

Slavinken in tomatensaus uit de slowcooker, aardappeltjes uit de airfryer en bloemkool

Mmmm ik heb zo’n trek in patat maar heb ook nog verse ravioli van de AH thuis liggen

1 like