Wat eet je vanavond

Ik ga het donderdag eten, zin in!!
Heb idd het plan om er aardappels (gekookt in schil) of aardappelpuree bij te eten, @Foucher

2 likes

Ben benieuwd hoe je het vindt!!

Stokbrood met smeerseltjes.

Ik had nog kip tandoori van gisteren, weer met rijst.

Ik ben echt zuurkoolfan. Voor de medefans hierbij m’n twee lievelingsrecepten (van mama, die is niet zo van de uitgebreide beschrijvingen, dus zelf denken aan bakblikken invetten, etc.):

Zuurkooltaart:
2 uien
Pond zuurkool
Blikje ananas (sorry, maar echt lekker)
Pakje kruidenroomkaas
Rozijnen
Bladerdeeg
3 eieren
1,5 dl room
Geraspte kaas
Fruit de uien, zuurkool erdoor en meefruiten. Blikje ananas, rozijnen en kruidenroomkaas erdoor. Taartbodem bekleden met bladerdeeg. Zuurkoolmengsel erop. Eieren en room loskloppen met peper / zout en erover gieten. Flink geraspte kaas erover en ongeveer half uur op 200 graden in de oven.

Zuurkoolschotel:
Pond zuurkool
Bakje champignons
2 uien
1/2 pond hamlappen in blokjes
Bakje zure room
Bakje spekblokjes
Rozijnen
4 eetlepels cranberrycompote
Uien fruiten. Vlees + spekjes erbij en aanbraden. Champignons meebakken en zuurkool erdoor. Rozijnen erdoor en 20 minuten op laag vuur laten sudderen. Op het laatst zure room en cranberrycompote erdoor roeren. Lekker met aardappelpuree.

Nou, doe er je voordeel mee :sweat_smile:

3 likes

Restjes broccolisoep :sunglasses:

Yessss, ik ga het ook morgen of donderdag maken!

Soft taco’s (van blauwe maïs!) met zoete aardappel, Mexicaanse zwarte en rode bonen, en guacamole

3 likes

Zelfgemaakte pasta met een zalmroomsausje, pijnboompitjes en rucola.

Broodje slow cooked babi ketjap

2 likes
1 like

Heel lekker!
Ik had minder zuurkool. Gewoon een pakjes, dat was uitgelekt 500 gram ipv 750. Verder de ingrediënten wel ongeveer gelijk gehouden als in het recept, dus in verhouding had ik wat minder zuurkool. Ik had er spekjes (klein bakje, 125 gram) door gedaan en verder gegeten met aardappelpuree.
Ga het zeker nog eens maken!

1 like

Babi ketjap uit de slow cooker (thanks @BiloxiParish voor de inspiratie) met rijst en sajoer lodeh.

1 like

Ik had een hele maaltijdplanning maar heb net pasta funghi besteld met extra olijven en stokbrood met kruidenboter. :heart:

2 likes

Bonensoep van m’n moeder

1 like

Tomaten mozzarella soep met stokbrood

1 like

Gehaktballen naar het recept van Bonnie Boer.
Maar dan wel ordinair op een broodje met mosterd.

1 like

Pompoensoep met chorizo en speculaascroutons :heart_eyes:

1 like

Wauw, aparte combinatie maar lijkt me superlekker!

Ik heb dit recept gebruikt, maar met kruiden een beetje op gevoel haha https://www.boodschappen.nl/recept/spaanse-pompoensoep-met-chorizo-en-speculaascroutons/
Het was echt mega lekker!