Kapsalon
Groentesoep met brood
Sushi
Indiase linzensoep met wat knoflook naan heb er nu al zin in, ga het zo maar opwarmen haha
Mijn vriend gaat zo pannenkoeken bakken
Zometeen pannenkoeken bakken
Roti
Sushiiiiii
Galette met Münster, Emmenthaler, champignons, room en komijn.
Toetje was een crêpe met gezouten karamel en chocoladesaus.
Aubergine uit de oven met ansjovis en oregano (van Ottolenghi) met rokerige couscous er naast. Ik post dit heel vroeg maar ik heb gewoon heel erg honger al.
Hoi hallo uit Simpel! Heb je die? Anders schrijf ik het recept wel ff uit
oke hier komt ie!
Geroosterde aubergine met ansjovis en oregano
Ingrediënten (als bijgerecht voor 4 personen)
- 4 middelgrote aubergines (in 2cm dikke, ronde plakken)
- 100 ml olijfolie
- 20g ansjovisfilets op olie (uitgelekt en fijngehakt)
- 1 eetlepel wittewijnazijn
- 1 kleine teen knoflook, fijngehakt
- 1 eetlepel oreganoblaadjes
- 5g peterselieblad (grofgesneden)
- zout en zwarte peper
Het recept:
- verhit de oven tot 220 graden
- meng de aubergines in een grote kom met een halve theelepel zout. verdeel de plakken over twee grote, met bakpapier beklede bakplaten en bestrijk ze met 70 ml olijfolie: vet beide kanten in. zet ze 35 minuten in de oven tot de plakken aan beide kanten goudbruin en gaar zijn. haal ze uit de oven en laat ze afkoelen
- roer in een kleine kom de ansjovis, azijn, knoflook, 1/8 theelepel zout en 1/4 theelepel peper door elkaar. giet er geleidelijk de overgebleven 2 eetlepels olijfolie bij en blijf roeren tot het een gebonden saus is.
- hak vlak voor serveren de oregano fijn en doe hem met de aubergine en peterselie in een grote kom. giet de ansjovisdressing er over heen, meng alles en schep het op een schaal of in een kom
Kokos vissoep met udon noodles en snijboon en wortel
Ik denk nasi en sambal goreng boontjes, maar ik heb ook nog spullen voor zoete aardappelstamppot, tagliatelle met chorizo en olijven, en broodjes groenteburger met zelfgemaakte friet in huis dus who knows 🤷
Vegetable korma met Vivera kipstukjes.
Pasta all’amatriciana
Ovenschotel met volkoren penne, arrabiatasaus, gehakt, aubergine, paprika en veeel gegratineerde mozzarella. Can’t wait
Chinese wokgroenten en kip gewokt in oestersaus. Met rijst. En kroepoek.
spaghetti bolognaise
Restje gele curry met bloemkool en kikkererwten + naanbrood en rijst