Wat heb je gestudeerd?

Wauw, ik heb scheikunde gedaan maar vond natuurkunde altijd next level moeilijk ;p

Dat heb ik ook gedaan. Vond het een erg leuke opleiding

1 like

Oh wat leuk! Mag ik vragen of je nu nog iets in die richting doet? Je hoeft niet te antwoorden als je het liever privé houdt hoor!

Ja ik ben 9 jaar geleden afgestudeerd (oef, dat voelt oud) en werk sindsdien in de voedingsmiddelenindustrie

1 like

Lang geleden commerciele economie gedaan.
En daarna de opleidingen die ik echt leuk vind. Soms is de tijd nodig om begrijpen wat je graag wil.

1 jaar naar de Scuola Italiana di Moda e Stile geweest.
Wat was dat super! Jammer dat ik dit niet kon afmaken.

Mijn internationale permanente make up opleiding gelukkig wel.
Zeker net zo interessant. Het is leuk om met, en van mensen uit verschillende landen te leren.

2 likes

Leuk topic!
1 jaar voedingsmiddelentechnologie
En daarna hbo food&business(wel afgemaakt)

3 likes

Bachelor Electrical engineering

Bachelor Chemical Science & engineering

Bezig met:
Master Sustainable Energy Tech

Master Embedded Systems

5 likes

Bachelor Verloskunde

Ik wil in maart gaan starten met de master inernational health op het tropeninsituut van Amsterdam. Dit om eindelijk stappen te maken om oooooit hopelijk bij cordaid memisa te kunnen werken (Een stap die ik al jaren uitstel omdat ik het eng vind mn comfortzone uit te gaan :sweat_smile:)

Als toevallig 1 van mijn vriendinnen ook op dit forum zit, weten ze nu meteen dat ik het ben haha.

5 likes

Waar zit je aan te denken dan? Er zijn op sommige plaatsen bijv betaalde opleidingsplekken voor hbo-verpleegkundigen. Dan krijg je een basissalaris en ga je bijv 1 dag per week naar school (wel voor 3 a 4 jaar)

Bachelor psychologie en master sociologie

1 like

Verpleegkunde, na enkele jaren werkervaring de bachelor verpleegkunde gedaan.

Over 2 maanden premaster management en in september start master management.

1 like

Psychologie

En bijvoorbeeld de iets meer technische ipv verzorgende kant? Ik doe zelf een HBO opleiding intern in het ziekenhuis. Ik werk 36 uur (maar 32 kan geloof ik ook) en heb heb iets van vier lesdagen per jaar, de rest is allemaal zelfstudie. Mijn functie houdt in dat ik zelfstandig onderzoeken doe naar hersen- en zenuwletsel, duizeligheid en slaapproblemen (beetje vaag ivm. herkenbaarheid). Is een tekort in in Nederland, opleiding wordt volledig betaald door het ziekenhuis en het salaris in opleiding is ook niet heel slecht (ik kreeg zelf als eerstejaars 2000 euro bruto). En volgens mij heb je meer van dit soort opleidingen, anesthesiemedewerker, hartfunctie, longfunctie, MBRT etc.

Ah wat cool, heb je literair vertalen toevallig aan de uu gestudeerd?

Bachelor marketing en daarna via schakelprogramma handelswetenschappen (afstudeerrichting marketing).

Zou het nooit opnieuw doen. Ik wist gewoon echt niet wat te studeren.

Ooit lang geleden: Bachelor Applied Science Richting Chemistry; na jaar 2 gestopt (overmacht, had het wel willen afronden)

MBO looptrainer niveau 3 (alleen nog examen afnemen, maar is beetje lastig nu met de corona regels…)

1 like

Doe je dan wel nog iets in die richting of ben je een ander pand ingegaan?

Bachelor Technische Natuurkunde

1 like

Ik ben ergens volledig anders terecht gekomen, ga nooit iets van mijn studie nodig hebben.
Alleen het zelfstandig werken en computer skills zijn nuttig maar dat is bij zo veel studies belangrijk natuurlijk.

Arbeidsrecht