De afspraken op het werk waren goed gegaan, wel emotioneel maar oke. Ouders kwamen de as van hun overleden kindje halen en daarna had ik 2x een as verstrooiing van 2 jonge mensen. Nog een paar uurtjes en ik ben klaar.
Ik ben gister voor het eerst in bijna een jaar weer op mijn stupid daily walk for my stupid mental health (
) gegaan en vond het zo fijn. Nu is de kunst om het er inderdaad gewoon in te houden, vorig jaar vond ik dat zo fijn om elke dag even te doen. Ben vanmiddag tijdens de lunch al even geweest en toen was het heerlijk weer, maar om terug te komen op de mensen hier iets boven mij: ik vind in de avond wandelen ook echt wel wat hebben. Lekker in mān eigen wereld, muziekje aan en dan lekker doorstappen en niemand die het ziet als ik een beetje aan het meeplaybacken ben met de Backstreet Boys bijvoorbeeld 
Ja, de gesprekken achteraf, nadat de crematie heeft plaatsgevonden. Dan heb je een memento afspraak, zo heet dat. Dan kom je de as van je dierbare halen en evt verstrooien. Soms hele heftige afspraken ja, maar wel ontzettend mooi en dankbaar.
Ik vind het ook zo raar dat de Leonidas gewoon open is
bonbons, heel essentieel.
Dit is wel echt een goeie reminder. Ik was er eerst zo goed mee bezig en de afgelopen maanden echt veel te weinig gewandeld, zeker op werkdagen. Gisteren en vandaag wel weer geweest rond lunchtijd en dat was fijn, maar misschien moet ik het ook eens in de avond proberen!
Terwijl ik vandaag in de Hema was om wat te halen en daar nu zelfs het āsupermarktā gedeelte afgezet is. Waarom mag dat dan weer niet? Heel raar
Ja maar dat bedoel ik, wat is de lijn tussen essentieel en niet? In dit kleine kutdorp hebben we een Coop en een Texaco die een verkapte Walmart is (echt alles wat je zoekt, verkopen ze) en die mogen openblijven omdat ze in 1e instantie een tankstation zijnā¦maar wat er dus gebeurt is dat iedereen daar naartoe gaat om alles van verzorging, tot DIY, tot voeding etc. te kopen. Rijen met mensen, parkeerplaats propvol autoās.
Volgens mij zijn winkels die eten of drinken verkopen wel open. Wel krom als het onderdaad om luxe koffie of lekker eten gaat maar goed. Aan de andere kant zou het ook zonde zijn als die winkels steeds eten en drinken weg moeten gooien door dit gedoe.
Ja het hoort denk ik onder āwinkels in de levensmiddelenbranche voor mens en dier, zoals supermarkten, dierenwinkels en slijterijenā. Beetje vergezocht wel.
Dat slijterijen openblijven is natuurlijk ook wel wat over te vindenā¦misschien om te zorgen de ziekenhuizen niet nog verder belast worden met alcoholisten die acuut moeten stoppen en gaan ontwennen
(grapjeā¦)
@Soy.peor ja snap het ook wel hoor, en je kunt natuurlijk moeilijk onderscheid maken ook (wanneer is iets āluxeā), maar het voelt wel krom. Wel benieuwd of nu veel mensen in plaats van een Rituals-setje een doosje bonbons gaan krijgen voor kerst dit jaar 
Eens, maar dit gebeurt ook zonder corona. Wel veel meer nu natuurlijk, maar de shitload die aan t einde van de dag word weggepleurt in supermarkten is een heel onderwerp op zich. En oh wee als een werknemer een product van de vuilnisbelt wil redden, dan dreigt je ontslag.
De slijterij om de hoek bij mān psycholoog was vanochtend voor 10 uur al open. Na mijn afspraak snapte ik pas waarom dat essentieel is (grapje).
Het hangt er toch van af hoe een winkel staat ingeschreven of een winkel wel of niet open mag.
Nou jij zegt grapje, maar het komt er in feite wel op neer hoor! Die drank business zou ten eerste belachelijk veel geld voor de overheid kosten als die dicht moeten, maar degenen die daar afhankelijk van zijn zouden ook een probleem kunnen veroorzaken.
Het is best triest, maar ik was blij dat de afhaal bij de coffeeshop bijvoorbeeld nog open was, niet dat ik een enorme stoner ben, maar ik rook in t weekend heel graag mān joint om te ontspannen na een drukke week en er zijn zat mensen die hier dagelijks afhankelijk van zijn.
Uiteindelijk zullen ze deze winkels openhouden om financiƫle redenen, maar er valt toch ook echt wat te zeggen over de impact die het zou hebben als mensen opeens hun flessie Glen Talloch niet meer kunnen kopen. Dan gaan ze echt naar Den Haag met bommen en granaten vrees ik.
Ik woon in Belgiƫ 
Uit mān ervaring drinkt het grootste deel van mensen die afhankelijk zijn van alcohol goedkoop supermarktbier, dus die zullen er niet door aangedaan zijn. Maar er zal inderdaad wel een deel over moeten stappen van sterk naar wijn/bier als de slijterij dichtgaat. Gok dat het vooral te maken heeft met het geld dat er in om gaat ja 
En idd wel fijn dat afhaal bij de coffeeshop open is, denk dat dat anders echt wel tot gedoe leidt en ook meer mensen het illegale induwt.
Maar⦠snoepwinkels, kaaswinkels of winkels met een ander voedselsoort zijn toch ook gewoon open? Misschien naïef, maar ik denk eerder dat het heel moeilijk is een lijn te trekken wat wel mag en niet open mag als het allemaal voedsel/drank is (supermarkt vs die andere winkels) en dat dat een flinke rol speelt dan dat het per se geld/lobby is.
Oohhh ik heb helemaal zin om de tafel aan te kleden etc
Maar moet nog 3 dagen werken bah 
Ik heb vanavond 6 bestellingen geplaatst, allemaal briefjes met wie wat wilde voor kerst, waar te krijgen, hoe en waar ik ze kan afhalen/bezorgen wat een gedoe joh, welke vestigingen blablahet is 5 uur later inmiddels.
Maargoed maar eens zien of er iets voor de kerst klaar ligt. 
Pff, net best een intens gesprek gevoerd (voor de ander vooral) en ik ben ergens toch een beetje ongerust over de ander (heb ik sowieso heel snel), maar ik moet het maar loslaten.
Meer dan luisteren (en eventueel erheen) kon ik nu sowieso niet doen.
Zat er net weer helemaal door heen. Ik ben gewoon blij als ik eindelijk normaal kan lopen zonder pijn, maar dat duurt nog evenā¦