Heb voor het eerst sinds 10 jaar geen kater na nye, ben ik ziek. Had ik gisteren net zo goed uit kunnen gaan
Maar als je dat niet fair vindt, wordt het misschien wel heel ongemakkelijk.
Ja, ik weet dan ook echt niet wat ik zou doen… Maar mijn eigen gevoel zegt dat ik 50/50 niet onredelijk zou vinden, en ik kan me ook niet voorstellen dat de ander meer dan dat zou willen… Maar puur hypothetisch gezien als de ander wel meer zou willen, zou het inderdaad ongemakkelijk worden.
Edit: ik zou voor een situatie gaan waarin we allebei winnaars zijn, en daarom zou ik het vragen, want misschien voelt de ander zichzelf bij 1000 eu ook al een winnaar (dat hangt af van de mentaliteit van de ander). Ik ben zelf echt gierig en een slechte verliezer, maar tegelijkertijd kan ik me niet echt voorstellen dat ik een groot deel van de prijs zou opeisen.
Gelukkig nieuwjaar allemaal ik ben misselijk van alle appelbeignets, zo nog maar even een frisse neus halen voor het weer donker wordt. Nu de feestdagen voorbij zijn zou ik het liefste de komende maanden skippen en overgaan naar het voorjaar…
je kan ook zeggen “u niest” en dan moet de ander “dank u voor de attentie” zeggen.
Op m’n stageplaats lachen we hier altijd mee omdat het zo’n dom gedoe is
Ik was met kerst verkouden en een familielid zei gewoon elke keer gezondheid tijdens het diner als ik moest niesen, ook al was het tig keer?? Erg irritant, wat moet je op een gegeven moment nog antwoorden dan
Ik vind dat je er erg goed op reflecteert en mooi dat je eindelijk voor jezelf kiest (althans zo klinkt het). Het blijft natuurlijk een rottige situatie, helemaal als je in een vriendengroep zit. Zou heel fijn zijn als die anderen er een keertje met je over willen hebben, want dan kan je jouw verhaal doen en zou je misschien wel wat van die vrienden behouden. Nu is het een beetje afwachten op hoe alles zal lopen.
Waarom zou je iemand een lot geven en het dan kut vinden dat ze dan veel hebben gewonnen…
Ik zou het wel vertellen en diegene die het hebben gegeven mee uit eten nemen.
Natuurlijk is het zuur maar dan had je ze iets anders moeten geven als je ze geen hoog bedrag gunt.
Ik ben net wakker en ik ben mega fakking brak. Waar vind ik of ik miljoenen heb gewonnen met mijn staatslot. Ik kan het nergens vinden.
Met kerst hadden wij decemberkalanders cadeau gegeven, nou toen zeiden we eigenlijk bij het geven al wel als je meer dan 1000 euro wint dan delen we de prijs :X
Dus als ik een staatslot zou geven of krijgen en ik win zoveel dan zou ik ook wel delen.
Uiteindelijk hadden ze maar 5 euro gewonnen…
Nvm
Ik voel me ook vertiefd na vannacht, ben net thuis en word over een half uur opgehaald om te gaan gourmetten bij mijn broer.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik nog niet helemaal nuchter ben
Fml
Mijn ouders gaan zo weg en dan heb ik het rijk voor mij alleen en toen dacht ik yesss eten bestellen, tot ik me besefte dat het 1 januari is en ik nu toch wel echt weer mag beginnen met normaal eten
Hahaha thanks maar moet morgen weer werken. Eigen schuld
Ik voel me aangesproken omdat ik eerlijk zeg het niet zo leuk te zullen vinden mocht het mij overkomen. Het is voor mij geen kwestie van gunnen. Ik zou iemand geen staatslot cadeau doen als ik ze de geldprijs niet gunde. Maar ik gun het mezelf ook. Werk keihard, maak veel uren, als ik zelf 10k zou winnen zou ik daar echt wel raad mee weten. Plus, wat ik al zei, ik ben gewoon een hele slechte verliezer. En als een ander 10k krijgt dan zou ik mezelf zo wel voelen, denk ik. Situaties waarin iedereen zich een winnaar voelt vind ik dan 1000x leuker.
Ik vind dit soort dilemma’s of vraagstukken trouwens veel te interessant, kunnen we daar geen topic mee openen?
Een boek dat ik net uit heb had ook zo’n knaller van een vraagstuk: (iets van) zou je je eigen kind redden, of een heel dorp?
Ja oke maar als je dat al weet van jezelf dan zou je die ander toch geen staatslot cadeau geven.
Ik neem aan dat als je dat aan iemand cadeau geeft dat je dat geeft met het idee van ik hoop dat je veel wint. En vaak winnen ze niks of een klein bedrag. Maar als ze veel winnen heb je dat staatlot niet voor niks gegeven haha. Snap dat het rot is als de ander veel wint en jij niks of heel weinig. Maar vind het een beetje gek om de helft of een groot deel te verlangen terwijl het gaat om een geluk kwestie. Zij hebben niet express veel gewonnen en jij hebt ook niet super veel moeite moeten doen om dat cadeau te geven. Het zou lief zijn als ze het bedrag van het staatslot terug geven of een cadeau of iets maar ze zijn het niet verplicht.
Hm ja, ik heb inderdaad al eerder gezegd dat ik überhaupt geen staatslot cadeau zou doen. Misschien komt dat dan inderdaad wel omdat ik ‘petty’ ben. @quantum Of ik moet vooraf afspreken dat ik niet te horen krijg hoeveel er gewonnen is met het staatslot, dan doet het ook geen zeer.