Het auto- & motortopic

Hahaha herkenbaar.
Ik belde een paar geleden mijn vader op om te vragen of hij mij hierbij kon helpen en toen begon ie ook van ‘Ja, je moet dan even checken of de distributieriem vervangen is’. En toen zat ik ook al zo van ‘De distributie wat?’ haha.

1 like

Ik heb een audi a2 uit 2004 (?) super heerlijke auto ook mooi afgewerkt van binnen. De auto is van aluminium dus goedkoop in de wegenbelasting. Benzine is ook goed te doen, volle tank is 50 euro ongeveer:

1 like

Sommige auto’s hebben een ketting, die gaan bijna nooit stuk volgens mij.

1 like

Klopt. Volgens mij heeft een Nissan Sunny een ketting. Dat werd me oooooit verteld door toenmalige collega’s. Wel een heel oud model Nissan btw

Ja en mini’s volgens mij ook!

Ik heb een fiat punto nieuwe model… Hoewel die auto ook 10 jaar oud is…fijn autootje, compact l, stevig. Ik ben tevreden maar een collega had hem ook en beschouwde hem als rampenbak haha. Volgend jaar wil ik voor een lease auto gaan omdat ik mijn werk ga uitbreiden en dan kan leasen en dat kan uitlenen aan mijn " bedrijf" schijnt het gunstigste te zijn.

Volgens mij hebben die kleine auto’s zoals aygo c1 etc ook kettingen

Ik heb een private lease auto. Een Volkswagen Polo, waar 0 kilometer op de teller stond toen ik m kreeg! :heart_eyes: Wel 400 euro in de maand (excl. brandstof). Hier zit wel de verzekering, belasting, onderhoud, winterbanden etc in. Hoef alleen nog maar tanken te betalen.

Altijd als iemand mij vraagt wat voor auto ik heb zeg ik: een rooie :joy:
Maar heb een ford fiesta van 10 jaar oud, rijdt heel fijn, niet super zuinig helaas

3 likes

Ik heb een mitsubishi outlander. Lekker groot. Heeel blij mee. Rijdt alleen niet zo zuinig helaas.

Ik heb een Renault Twingo uit 2011, ingevoerd uit Duitsland maar dat maakt geen verschil qua uitvoering als het goed is. Ik ben er blij mee, maar ik zit ook max een half uur in de auto. De elektronica is niet optimaal, ik heb brandende dashboardlichtjes terwijl er niks aan de hand is(bekend probleem van Franse auto’s). Ook zijn de airco’s van de Twingo niet goed, gaan vrij snel kapot. Heb dus gekozen voor zonder airco, daar had ik tot afgelopen jaar geen spijt van.
Voor de rest is hij supercheap qua kosten dus dat compenseert de kleine dingetjes prima.

Klopt!

Ik heb 5 jaar en 60.000 km met een Skoda Fabia uit 2001 gereden maar die heeft in oktober dr laatste adem uitgeblazen. Nu heb ik een Peugeot 108 en ben er best tevreden over! Een pak zuiniger dan de vorige, ietsje minder comfortabel (ik merk dat ik m’n armen steeds laat zakkenen m’n stuur steeds op 5 en 7 uur vast heb) en ook wel wat trager in het optrekken, wat erg wennen is.

1 like

Volvo v40, maar dat is lease. Ik denk dat als ik er nu zelf een moest uitzoeken ik voor een vw polo zou gaan!

Een Fiat Punto evo. Rijdt ongeveer 1 op 16,5. Betaal 91 euro per maand aan wegenbelasting en ± 60 aan verzekering (WA +).

Zou wel een andere willen omdat ik met moeite die 1 op 16,5 red. Ik rij ongeveer 2500 km per maand dus ik heb wel een zuinige diesel nodig.

Wil hierna waarschijnlijk een Volvo v40 of een Renault Clio.

Een Ford Ka uit 2011. Rijdt prima en niet duur. Mooi is anders maar het brengt me naar mijn werk.

Wat ga je rijden met de auto? Ik rijd 53km naar werk waarvan 51km over de snelweg, ik heb een weekje mijn moeders Fiat 500 meegehad maar ik kwam gesloopt thuis elke dag omdat die auto zo veel lawaai maakt en zo trilt op de snelweg. In de stad met lekker weer en het dakje open is het een fantastisch karretje, maar daar gebruik ik mijn auto eigenlijk niet voor.
Ik heb zelf een BMW 1-serie uit 2011, ziet er gelikt uit, rijdt superlekker, heeft relatief veel bergruimte, maar is zeker niet zuinig (en met mijn rijstijl al helemaal niet), valt nog mee qua wegenbelasting (€50/maand).

1 like

Ik heb een Kia Picanto uit 2010. 19 euro wegenbelasting per maand en 42 euro autoverzekering.

Vind het een prima ding, hij rijdt lekker en heb er ook nog niet heel veel problemen mee gehad. Ik vind het fijn dat ie klein is zodat ie overal tussendoor past en niet zo moeilijk is in te parkeren, maar daarnaast ook ruim genoeg is om semi-comfortabel op de achterbank mensen mee te nemen.

Maar ik rijd veel, en dan merk je wel dat het niet de meest nieuwe, luxe, comfortabele auto is. Wat ik nog het meest vervelend vindt is dat ik niet mijn telefoon met bluetooth direct kan koppelen, lekker luxeprobleem haha.

Ik heb een Ford fiesta uit 1998, in januari voor 500 euro gekocht. Pure gok, het was een inruilauto en ze hadden hem niet nagekeken. Zit nog een paar maanden apk op.
Ik rij ongeveer 200 km per week en nooit langer dan een half uurtje, bijna niet op de snelweg.

Zo’n gokje kan je wel alleen doen als je iemand in je omgeving hebt die kleine dingetjes kan repareren, en wij hebben nog een iets jongere auto voor langere afstanden.

Hij (zij?) rijdt wel heerlijk :heart_eyes:

Een Ford Ka uit 2010. Heel blij mee, heb hem 3 jaar maar vind hem nog steeds heel mooi haha. Ik betaal 56 euro wegenbelasting per 3 maanden en 60 euro verzekering per maand.