Het grote thee topic

Jasmijn parels ken ik dus niet! :open_mouth: wel. Handig lijkt me dat inderdaad haha.

Ooh leuk topic! Ik ben best saai met mn losse thee, vond vooral sterke chai met sojamelk of sterke earl grey met melk lekker! Ben niet zo van groene thee.

2 likes

Oh ik drink zo heel soms wel zwarte thee! Ik heb van eigenaresse van een Indonesisch eettentje een keer een zak gekregen van de thee die zij voor hun iced tea gebruiken. Smaakt heel intens en heel veel mensen vinden het niet lekker, maar ik vind hem heerlijk! Vooral met ruim suiker erin, daar is het echt een thee voor. Hij is alleen bijna op en het restaurant bestaat niet meer :frowning: dus ik ga er binnenkort eens mee langs een theezaak denk ik om te vragen of ze weten wat het is.

2 likes

Groene champagne thee van Inproc in Den Haag

2 likes

Wat voor verschil proef jij tussen groen en wit?
Ik had eerst groene parels en nu witte, maar ik merk eigenlijk geen verschil. Misschien alleen dat die witte iets minder sterk van smaak zijn, maar daar houdt het bij mij wel op.

Diverse losse thee gekregen uit Azie. Oolong, Hibiscus, Pandan :heart_eyes:
Notendroom van Tea Bar is ook groot favoriet!

1 like

Mijn favoriete thee is Jasmijn! Groene theeën vind ik ook heel lekker. En die notendroom trouwens ook.

1 like

Als ik losse thee haal of bestel, dan haal ik dat van de Theefabriek.
Ik vind onthaasten lekker en de liefdesthee. Kan die zaak sowieso aanraden!

2 likes

Ik drink ook graag losse thee maar ik ben een nood en heb er (nog) geen verstand van. Dit topicis zo onhandig met al die 10000 tips :sob:

“Ontspanning” van Dille Kamille is heel lekker. O.a. met appel, anijs, kamille en lindebloesem

2 likes

Mijn altijd favoriete thee is earl grey en dan het liefste van een theewinkel uit Duitsland. Ik haal ook altijd een voorraad als ik weer heen ga.
Verder heb ik een doos vol verschillende smaken:

  • Appeltaart
  • Marsepein
  • Lemon ice tea
  • Kahlua ice tea
  • Bamboe tea (heel lekker en subtiel van smaak)

Wellicht is er iemand die eens een uitwisseling wil doen?

Waar koop je deze? Klinkt interessant :slight_smile:

1 like

Kusmi! :heart_eyes: Wel veel te duur.

2 likes

Leuk topic dit! Ik vind het heel leuk om verschillende groene theeën te proberen, omdat de smaak zo kan verschillen. Zeker als je Japanse na Chinese neemt, zo anders!

1 like

Kan iemand me vertellen hoe Notendroom eigenlijk smaakt? Ik wil hem bestellen want hoor er zoveel goeds over!

Oh en wie er naar Londen gaat binnenkort: Fortnum&Mason is echt een theehemel :heart_eyes: Ik zou alleen voor dit warenhuis al naar Londen gaan.

3 likes

Ik bestel vaak thee van Senza Tea. Vooral Forest Happines vind ik lekker.
Kamillethee en groene thee drink ik sowieso ook elke dag.

1 like

Ik vond hem persoonlijk niet heel lekker. Hij smaakt wat zoetig en ik vond de notensmaak te overheersend. Voor mij geen thee die ik de hele dag door zou kunnen drinken. Maar veel mensen zijn wel enthousiast dus ik zou hem gewoon eens proberen :slight_smile:

Ik heb dus een keer thee gekregen van de Tea bar, chocolate sun. Het was groene thee met sinaasappel chocolade smaak. Ik vond hem goddelijk. Deed me denken aan pimms koekjes of Terry’s chocolate orange. Helaas hebben ze die niet meer en ik heb nooit meer een goede vervanging gevonden.

2 likes

Zeefje

1 like