Het grote thee topic

Een thee-ei of losse zakjes met een soort clipon houder zodat het op de rand van m’n beker blijft hangen

1 like

Klein potje met een zeef! Is 2 koppen.

1 like

Die manatea is geweldig! Hangt zo geinig aan mijn beker.
En anders gewoon een theezeefje

1 like

Ik heb gister een pot Yuzu thee gekocht.
Het is marmelade wat je door heet water roert en dan heb je thee! Erg lekker en citroenig maar weet niet of dit telt als losse thee

4 likes

Oh ja dat is nasty als je drap onderin hebt. Ik vind met. Gaatjes ook niet fijn, geef de voorkeur echt aan een heel fijn zeefje.

1 like

Ik heb zo één. Echt een heel fijn zeefje.

3 likes

Dille&Kamille heeft goede theezeefjes! Veel keus ook. Echt een aanrader

2 likes

Ooh wat een leuk topic dit. Ik drink sinds dit jaar veel losse thee, had een box voor mijn verjaardag gekregen (van Simon Levelt). daarin:
Pai mu tan ( is een witte thee, heel zacht van smaak)
Lentedauw Mao Feng ( Is een groene thee, heel fris)
Finest Oolong ( erg nootachtig van smaak)
Keemun Congou ( een zoete zwarte thee)

De eerste twee theesoorten heb ik nu op, de derde ben ik mee bezig en het is echt een fijne box. Je krijgt er ook filters bij, en een boekje met uitleg.

Verder heb ik van Simon Levelt nog de African Sunrise ( mix van Rooibos en Honeybush), van de Ikea de Black Chai en van Dille en Kamille de witte thee met appel en peer.

Mijn theepot, theelicht, en speciale lepel komen ook van Dille en Kamille, zijn zeker aanraders.

3 likes

Ik drink nu de Winter Melange van De Tuinen/Holland & Barrett. Superlekker vind ik. Zwarte thee met sinaasappel, rozenblaadjes, amandel, kardemom en vanille.

Ik gebruik trouwens altijd zo’n thee-ei-lepelcombi, deze sluiten heel goed vind ik:

3 likes

Dit is echt mijn lievelingstopic haha, krijg er altijd zin in thee door! Ik houd echt heel erg van thee, al sinds ik 11 ben en ik steeds verschillende Celestial-Seasoningsthee ging uitzoeken en mijn favo Rooibos kocht wanneer ik met mijn moeder meeging naar De Tuinen. Ik weet dat dat echt niks bijzonders is, maar bij mij thuis had nieeemand iets met thee (en sowieso dronken de Italianen die ik ken alleen kamillethee voor het slapen gaan of tegen buikpijn en soms misschien vieze English Breakfast), dus was het echt ~ mijn ding ~ en word ik er nog steeds altijd een beetje te overdreven blij van. :heartbeat:

Ik heb twee forever favorieten: Lady Grey van Twinings en Lady Angel van Snak, wat witte thee (Pai Mu Tan en Bai Hao Yin Zhen) is met zonnebloem- en kaasjerskruidblaadjes en aroma van druiven en rode vruchten. Verder drink ik aaaltijd Rooibos (en heb ik gelukkig nog nooit gaatjes gehad maar heb ik wel erg gele tanden… oeps) en heb ik sinds kort een paar nieuwe favorieten die heerlijk zijn met dit koude weer: Paciock en Peanuts van BiblioTèq (een superschattig en klein theewinkeltje in Rome met héél veel heerlijke soorten thee, echt een aanrader!). Paciock is Rooibos met nougat, cacaobonen, wegenwachterswortel, hazelnoten, amandelen en hibiscus. Peanuts is Rooibos met cacaobonen, amandelen, karamel en pinda’s. Ik ben een hele erge zoetekauw en waardeer dit echt heel erg in de winter, warm en zoet!!!

Ok dit was mijn spreekbeurt over mijn lievelingsthees van het moment, groetjes!

P.S. Ik gebruik overigens altijd een zeef of een ei tot drie keer toe en het liefst een kleinere mok. Dit is momenteel mijn favoriet:

8 likes

White temple tea van A.C. Perch’s Thehandel. Deens merk. Lekkerste thee ooit <3 Op internet verkrijgbaar!

Ingredients : White Tea (China) (60 %), orange peel, papaya cubes (sugar), mango cubes (sugar), pineapple cubes (sugar), aroma, abricot (rice flour), red currant, passionfruit (glucose syrup, passion fruit juice concentrate), apricot pulp, modified starch, thickener E401), jasmine tea (green tea, jasmine plant part 2%), strawberry pieces.

5 likes

Ik wil thee bestellen, maar uhhh

Dit pakket is duurder dan de vier losse pakjes samen??

Heeft 1 van jullie wel eens Tastea geprobeerd?

Wow wat apart!

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

ja, ik was niet erg enthausiast, maar ik houd ook van warme zachte smaken. vond dit te kruidig. ik weet niet meer welke ik had, maar de omschrijvingen vind ik ook lastig. ik wil eerst even snuffelen voor ik een dure po koop!
die beker is wel top trouwens, ideaal.

Ik had vorig jaar de White Christmas thee van Simon Lévelt gekregen en die was zooo lekker, echt een aanrader! Heb hem nu maar weer zelf gekocht. Hij rook wel iets anders dan vorige keer, hoop dat ze er niet teveel aan gesleuteld hebben.

3 likes

Ik heb notendroom eindelijk besteld. En hij is echt superlekker! :heart:

2 likes

Dit is mijn lievelingsthee tot nu toe, zo lekker :heart_eyes:

5 likes

Hee, dankjewel voor dit idee! Ik heb losse gedroogde lavendel bij Tiger gekocht en ik doe het tegenwoordig bijna elke avond in mijn kamillethee*, ik vind het echt een heel fijn ritueel. Het ruikt zo lekker. <3

*Kamillethee wordt in Italië door ieeedereen gedronken om te ontspannen/in slaap te vallen/tegen buikpijn/gebruikt voor zere ogen, etc., en ik was het daarom al een heeele tijd gewoon moe, dus dit is voor mij uitzonderlijk!

4 likes

Ja Sleepy Time vind ik ook heel lekker! Mijn oude huisgenoot noemde dat altijd beertjesthee, vond ik zo lief.

4 likes