Where yo memes at?

1. “Soldaat van Oranje stopt eerder dan Daan Calculus haalt” :joy:
19 likes

Ik snap dat niet, wij mochten een tentamen maar 2 keer per jaar doen, en anders moest je een jaar wachten, je had in totaal maar 4 kansen, anders moest je van de opleiding af (als je ziek was of iemand overlijd dan had je pech). Heb het idee dat mijn 'gewone HBO’opleiding, nogal streng was, mochten ook niks compenseren. En tijdens afstuderen/scriptie moesten we het in een half jaar halen anders was het gewoon helemaal opnieuw beginnen bij een ander bedrijf. Nu hoor ik wel eens over mensen die al 2 jaar bezig zijn met hun scriptie. :open_mouth: op een gegeven moment moet je als opleiding toch ook een lijn trekken, schijnbaar niet capabel genoeg dan.

5 likes

:joy::ok_hand: Onze straat is bijna klaar, dus moet er bijna aan gaan geloven. De foto van laatst was een lucky shot, daarna weer drama haha!

2 likes

Toen ik het las dacht ik ook al: wow wat veel kansen krijgt hij. Op mijn school had je ook maar 3 kansen ofzo, anders moest je het jaar overdoen of je moest weg.

3 likes

Maar je bent toch op de universiteit om te leren? Niet om te laten zien dat je tentamens kan maken? Als iedereen er na twee keer falen af wordt gegooid is of het niveau van de tentamens te laag of de verwachtingen te hoog.

2 likes

Vertel dat de universiteiten maar. Bij mijn HBO studie had je 1 herkansing en anders mocht je het volgend jaar nog 1x proberen, haalde je die niet was je out

7 likes

mwah ik denk dat hier best wel meespeelt dat hij het vak in het eerste jaar niet heeft gehaald, en nu niet zijn best doet ervoor want het is maar een eerstejaars vak. en het gaat maar om een vakje he? Dat maakt hem niet meteen ongeschikt voor zijn hele vakgebied.
|n elk geval bij mij op de Tu kon je zo vaak herkansen als je wilt.

Haha ahw dat ik ooit nog eens medelijden met een jellyfish zou voelen, who would’ve suspected that

2 likes

Joachim Löw

1 like

Hahaha ja hij zag het misschien als een soort kermisattractie

Ik ken dit vak, het is echt horror

Mwa ik had ook een eerste jaars vak pas tijdens het laatste jaar van m’n studie gehaald. Het was niet dat ik het niet snapte, maar ik deed er geen moeite voor en het vak interesseerde me echt niks. Ik had idd zoiets van het is “maar” een eerste jaars vak dus zo moeilijk kan het niet zijn, ik ging niet naar de lessen, want die overlapte vaak met de lessen van hogere jaren enz. Pas toen ik aan het afstuderen was moest ik het vak wel halen en toen lukte het me ook zonder moeite. Dat is wel echt het voordeel van de uni, dat niet alle proffen zo op je vingers zitten te kijken.

3 likes

Op de meeste universitaire studies moet je je eerstejaars vakken in het tweede jaar hebben gehaald (en heb je dus vier kansen) maar technische studies wijken hier om de een of andere reden soms vanaf. Vakken uit andere jaren kun je vaak oneindig (wel maar twee keer per jaar) herkansen. Op veel studies is nu wel ingevoerd dat je vakken maar een x aantal jaar (bijv. 8) geldig zijn. In de praktijk kun je dan dus maximaal 8 jaar over je studie doen en zou je een tweedejaars tentamen 14x kunnen maken.
Dat je als je één vak (op eerstejaarsvakken na) niet hebt gehaald weg moet of een heel jaar over moet doen (en dus ook de vakken opnieuw moet maken die je al gehaald hebt), heb ik op de universiteit nog nooit gehoord.

Sorry ik heb geen memes om te compenseren voor deze offtopics want ik heb al mijn memes hier vandaan.

19 likes

36 likes

Ik haat dit zo erg altijd!

2 likes

afbeelding

49 likes

Whahahahahahaha

42 likes

52 likes