Wie is de Mol? 2020 #2

Ik zou zeggen een hint naar Ranomi is, maar is wel heel obvious dan.

Las dat Rubber ducky ook een hacker term is voor usb stick, dus misschien toch Daniël?

1 like

Ik merkte dat Daniël zijn gezicht heel erg verbergde toen anderen hun scherm te zien kregen, maar hij keek uit zijn ogen dan juist niet blij ofzo. Daarom denk ik dat Daniël rode scherm had.

2 likes

hackers/programmeurs gebruiken een ‘rubber duck’ om hun code aan uit te leggen of herhalen om de kleine foutjes eruit te halen

5 likes

Ik zat eerst ranomi toen soy en jurre en neig weer terug naar ranomi.
Oa door alle eendjes verwijzingen maar ze zat volgens mij ook als enige op een gele quad.
Die eendjes zijn ook geel.
Verder is ze vrij onopvallend, maar pakt wel als eerste een koffer en zo hele reactie in gang zet.

Is ook een slimme kandidaatmove om te zien hoe de rest reageert

6 likes

Dat is waar.

Ze is wel erg onopvallend verder maar kwam deze aflevering veel in beeld en ik dacht eerst dat ze daardoor eruit zou gaan.

Wie is de mol?

• Soy
  • Jurre
  • Anke
  • Nabil
  • Daniël
  • Ranomi

0 stemmers

1 like

Waarom zijn de badeendjes een hint naar Ranomi? Omdat ze zwemt en eendjes zwemmen ook?

Er was in die eerste kisten-opdracht volgens mij ook een vraag wie er van badeendjes houdt ofzo, heeft zij die beantwoord? Ik weet het niet meer, ook geen zin om terug te zoeken haha

2 likes

Er is een hele podcast van Wie is de mol over de badeendjes. Ze waren in Tulbagh, en daar wordt een grote badeendjes race gehouden. Dat is de reden van de verwijzing in de laatste aflevering.
En de andere badeendjes? Het zou een hint kunnen zijn, naar Ranomi omdat ze een zwemmer is, en naar Daniel omdat een “rubber duck” in de IT gebruikt voor het ontdekken van fouten in de code.

2 likes

Er is toch ook Iers met die badeendjes en jurre? Dat hij bij de wereld draait door heeft gewerkt en daar hadden ze altijd geheime badeendjes overal verstopt. Elke aflevering kwam er wel een badeend voorbij ofzo

4 likes

Ik snap niet dat de hele groep Anke vertrouwd.
Vertrouw haar voor geen centimeter.

4 likes

Ja, ik heb dit laatst gegoogled. Jurre Geluk zat vaak bij Dwdd/deed daar iets, en er was dus iemand bij Dwdd die altijd badeendjes in het decor verstopte. Als je daarop googled krijg je daar een artikel over, dat vond ik wel grappig om te lezen, echt in allerlei illustraties zaten badeendjes verstopt.

1 like

Ik las net op een widm-forum dat iedere kandidaat schijnbaar iets met een badeend heeft gehad/gedaan, behalve Nabil

3 likes

Miss is dat de hint, dit is ook wel typisch zo’n opdracht waar je controle over wilt als mol.

1 like

Ik vind die uitleg soms zo kut. Doe even een infographic voor mijn spanningsboog of iets

12 likes

Wel alsnog vergezocht maar jaa

1 like

Snap niet dat Daniël niet ff ook wil kijken wat andere deelnemers willen qua positie. Kan ook goede informatie zijn. Hij steekt altijd direct z’n hand omhoog

2 likes

Vet leuke opdracht

2 likes

Vind het vooral raar dat er dan 2 namen overblijven en één is een afvaller waardoor de andere dan de mol moet zijn. Zou veel beter zijn als alleen Nabil overblijft. Vind de theorie nu niet heel sterk. Indd vergezocht

2 likes

Daniel zit ook wel steeds op key posities.