Wijn!

Nog niet op maar die fles staat me wel aan te loeren dus hij gaat binnenkort open. Dus dan zal ik mijn reviewtje geven (voor wat het waard is).

Heb jij toevallig nog port-tips gezien je naam? :smile:

1 like

Nice! Ik ga ook snel eens naar de Aldi op onderzoek uit :slight_smile:

Ik vind de Graham’s Tawny port 10 years echt heerlijk! Maar die is wel wat duur (25 euro?) dus die koop ik af en toe. Anders gewoon een ruby port uit de supermarkt.

De Lidl heeft soms een rose port in het assortiment, dat is wel echt anders en ook veel zoeter. Maar wel lekker voor een zomeravond.

Die vind ik ook erg lekker, @anon53137221 , maar idd aan de dure kant. Maar je proeft wel dat het een betere port is.
Wat ik in de zomer heerlijk vindt is een witte port, (ik heb ook die van Graham’s). IJskoud of in een Spritzer. Die is iets minder duur, maar minder makkelijk verkrijgbaar.
Ontdekt tijdens een online port proef avond, tijdens de lockdown :rofl:

En nog een vraag aan iedereen die meeleest: Zijn er drinkbare alcoholvrije wijnen? Iemand een tip?

3 likes

Ik heb best wat alcoholvrije wijn geproefd, maar vind alleen alcoholvrije sparkling wijnen echt lekker. Bij gewone rood of wit vraag je je toch snel af wat je nou eigenlijk aan het drinken bent, dan vind ik persoonlijk fruitsap, limonade of alcoholvrije gin tonic een stuk beter smaken.

Deze is wel lekker: https://www.plus.nl/wijn/just-0-sparkling-wine-fles-75-cl-741974

2 likes

De port van de Aldi is lekker!

1 like

Ik heb intussen veel alcoholvrije wijnen getest en free feather wit is mijn favoriet, een van de minst zoete. Sowieso zou ik wit verkiezen boven rood, die vind ik echt niet te drinken.
Geen enkele komt jammer genoeg in de buurt van een echte wijn, maar ik vind het nog wel lekker als alternatief.
Eens met @ufo dat schuimwijnen vaak lekkerder zijn, daar heb ik er al een aantal prima van gedronken.

1 like

Oke ik zie door de bomen het bos niet meer, dus sorry als dit al 100x gevraagd is. Ben op zoek naar een sauvignon blanc of pinot grigio, maar dan een wat specialere dan van de supermarkt. Iemand tips?

Kijk dan eens naar een Pinot Gris uit de Elzas (Alsace). Vind ik wat subtieler en verfijnder dan de zoveelste pinot grigio. En als je van nog uitgesprokener houdt, kijk dan of er ook een Gewürtztraminer is.

2 likes

Thanks, ga ik eens naar kijken!

2 likes

De Yealands ssuvignon te koop bij Gall en Gall vind ik erg lekker! Sowieso is alle sauvignon uit Nieuw-Zeeland wel een aanrader.

3 likes

Op zoek naar een lekkere, vrij goedkope wijn om te serveren op mijn feestje binnenkort. Er komen 70 man, dus vandaar dat ik naar een wat meer budget wijn op zoek ben. Wil natuurlijk wel wat lekkers schenken dus als er tips zijn :slight_smile:

Ik vind de segnoro sigorbe van picnic lekkere budgetwijn. Drinkt lekker door, niet te zurig maar ook weer niet mega bijzonder ofzo.

2 likes

Wat wil je max per fles betalen? Plus heeft een leuke aanbieding waar je goeie Hamersma-approved wijn per doos kunt halen voor een eurootje of 30.

1 like

De gruner veltliner van Lidl is mijn go to feestjes wijn. Vaak in de aanbieding voor 5 euro per fles volgens mij

2 likes

Ja 5 euro is wel de max inderdaad! Thanks voor de tip, ga even bij Plus kijken want is een winkel waar ik normaliter niet zo snel kom dus niet meteen aan gedacht had.

2 likes

Ik vind deze rode wijn ook erg lekker. Is vaak in de aanbieding dus die zou je nog even in de gaten kunnen houden.

2 likes

Wat je ook doet; koop geen wijn in een doos. Wat een bochten zijn dat zeg

1 like

Nee joh bij de gall heb je mucho mas (rood) soms in zo’n box en die is ook favoriet in fles dus tis echt niet altijd smerig.

En @Pandava dat is dus ook mijn tip voor een feestje. Mocht je overhouden dan kun je die wijn nog makkelijk een week of zelfs 2 bewaren ipv weggooien

4 likes

O ik vind Mucho Mas echt vies haha. Had ik gekocht nav het forum ook, maar echt zoete rode wijn. Maar ik houd ook helemaal niet van zoete wijn dus dat helpt ook niet.

1 like

Iemand tips voor lekkere duitse wijn (voor thema avond)? Ik ben op zoek naar een droog sloeber wijntje van max 5 euro per fles. Hoop dat iemand iets weet!

1 like