Wijn!

Oke ik zie door de bomen het bos niet meer, dus sorry als dit al 100x gevraagd is. Ben op zoek naar een sauvignon blanc of pinot grigio, maar dan een wat specialere dan van de supermarkt. Iemand tips?

Kijk dan eens naar een Pinot Gris uit de Elzas (Alsace). Vind ik wat subtieler en verfijnder dan de zoveelste pinot grigio. En als je van nog uitgesprokener houdt, kijk dan of er ook een Gewürtztraminer is.

2 likes

Thanks, ga ik eens naar kijken!

2 likes

De Yealands ssuvignon te koop bij Gall en Gall vind ik erg lekker! Sowieso is alle sauvignon uit Nieuw-Zeeland wel een aanrader.

3 likes

Op zoek naar een lekkere, vrij goedkope wijn om te serveren op mijn feestje binnenkort. Er komen 70 man, dus vandaar dat ik naar een wat meer budget wijn op zoek ben. Wil natuurlijk wel wat lekkers schenken dus als er tips zijn :slight_smile:

Ik vind de segnoro sigorbe van picnic lekkere budgetwijn. Drinkt lekker door, niet te zurig maar ook weer niet mega bijzonder ofzo.

2 likes

Wat wil je max per fles betalen? Plus heeft een leuke aanbieding waar je goeie Hamersma-approved wijn per doos kunt halen voor een eurootje of 30.

1 like

De gruner veltliner van Lidl is mijn go to feestjes wijn. Vaak in de aanbieding voor 5 euro per fles volgens mij

2 likes

Ja 5 euro is wel de max inderdaad! Thanks voor de tip, ga even bij Plus kijken want is een winkel waar ik normaliter niet zo snel kom dus niet meteen aan gedacht had.

2 likes

Ik vind deze rode wijn ook erg lekker. Is vaak in de aanbieding dus die zou je nog even in de gaten kunnen houden.

2 likes

Wat je ook doet; koop geen wijn in een doos. Wat een bochten zijn dat zeg

1 like

Nee joh bij de gall heb je mucho mas (rood) soms in zo’n box en die is ook favoriet in fles dus tis echt niet altijd smerig.

En @Pandava dat is dus ook mijn tip voor een feestje. Mocht je overhouden dan kun je die wijn nog makkelijk een week of zelfs 2 bewaren ipv weggooien

4 likes

O ik vind Mucho Mas echt vies haha. Had ik gekocht nav het forum ook, maar echt zoete rode wijn. Maar ik houd ook helemaal niet van zoete wijn dus dat helpt ook niet.

1 like

Iemand tips voor lekkere duitse wijn (voor thema avond)? Ik ben op zoek naar een droog sloeber wijntje van max 5 euro per fles. Hoop dat iemand iets weet!

1 like

Deze misschien?

2 likes

Ik heb drie nieuwe budget picnic favo’s

7 likes

Ik ben fan deze! (Vooral als ie met 25% korting is)

Sorry @vitaminwater geen idee waarom dit een reactie is op jou, maar hoop dat je geniet van mijn tip

2 likes

Nou ja haha die laatste zin gaat niet helemaal op want als ik iets vies vind :joy: maar je bedoelt denk ik dat het een vrij zwoele, soepele rode wijn is, dat is ook wel typerend voor een Italiaanse wijn (veel zon).

Ik heb zoveel zin in een wijntje nu, niet normaal

Ja, ik heb meer van dat soort wijnen op (toevallig gisteren nog) maar deze vond ik gewoon zoet en stroperig haha. Maarja, smaken verschillen.

En eens met je laatste zin, helemaal met dit weer :sunny:

Welke bubbelwijn is lekker voor met oud & nieuw mee te proosten? Champagne houden we niet van, mag half zoet/zoet zijn.

1 like