Zorgverzekering

In totaal 5 jaar ervaring. Ik vind het meer dan prima. Voor komend jaar weer anderzorg + jong. Maximaal eigen risico en ga minder dan 1200 euro per jaar betalen. Ben er tevreden mee.

1 like

Ik ben nu aan het uitrekenen wat ik dit jaar uit mijn aanvullende pakket gebruikt heb aan kosten, maar de zorgkosten zijn lager dan ik zou verwachten. Bijvoorbeeld mijn bril voor 83 euro ipv 99 die hij in de winkel kostte. Komt er nog belasting bovenop als je het zelf moet betalen ofzo?

Ik had dit jaar ook anderzorg jong, maar zie dat pakket er voor komend jaar niet meer bij staan?

Ik heb hem nu net weer via independer afgesloten en heb nu anderzorg + 6x fysio, eigen risico maximaal en in een keer betalen. Kosten: 1.034,28.

Ik vind dit elk jaar weer zo lastig, en eigenlijk ben ik tot nu toe altijd bij de menzis gebleven, maar het wordt toch elk jaar weer duurder. En ik zie nu ineens dat ik anticonceptie vergoed zou moeten krijgen, maar daar betaal ik al jaren voor? Ga ze morgen even bellen hoe dat dan zit, want dat zou dan nog wel een klein stukje schelen. Als dat niet vergoed wordt stap ik sowieso over van jongerenverzorgd naar een ander pakket…

1 like

Ik zit nu bij Menzis Basis Voordelig* + Extra aanvullend**

*

Kenmerken van de naturapolis Menzis Basis Voordelig:

  • U heeft ruime keuze uit goede zorgaanbieders. Gaat u naar een zorgaanbieder zonder contract? Dan krijgt u maximaal 65% vergoed
  • U regelt uw zorg zoveel mogelijk zelf online
  • U kiest uit 2 aanvullende verzekeringen
**

Extra aanvullende en tandverzekering in één
Fysiotherapie
9 behandelingen
Geen vergoeding
Geen vergoeding voor brillen, lenzen en alternatieve zorg.
Tandartskosten
Tandartskosten voor 80% vergoed tot € 500.

Lang relaas

Ik had dit gekozen omdat ik dit jaar wat extra zorg nodig had voor mijn gebit en de fysio was een bonus, maar dat heb ik niet nodig gehad. De laatste keer dat ik wel fysio nodig had, heb ik dit ook vooral gedaan omdat het toch gedekt werd. Volgend jaar verwacht ik alleen controles te hebben bij de tandarts, dus ik denk dat ik de Extra aanvullend weghaal, dan bespaart het me 294 euro.

Basis Voordelig is 109 euro per maand, nu zie ik dat bijvoorbeeld Zilveren Kruis goedkoper is met 105 euro per maand. Op jaarbasis zou ik daar dus 48 euro kunnen besparen. En via Independer krijg je gratis Tandongevallen-verzekering. Ik moet nog even kijken wat dat inhoud.

Ik zit bij Menzis via een collectief, daardoor krijg ik aan het einde van het jaar steeds 33 euro terug. Dan is Basis voordelig 106,25 euro per maand.

Ik ga ook nog even vergelijken wat de korting is bij in een keer betalen. Edit: bij allebei 2%.

Oke, lang relaas maar hardop denken loont en ik hoop dat jullie ook allemaal even nadenken over jullie zorgverzekering voor aankomend jaar. :sunglasses:

Menzis Basis Voordelig gaat me aankomend jaar 104,07 per maand kosten. Dat is dan inclusief de collectiviteitskorting en betalingstermijnkorting (jaarpremie in 1x) en eigen risico blijft 385 euro.

Ik denk dat ik ga overstappen van Anderzorg naar De Friesland, ook in het kader van een wat duurzamere keuze. Ik gooi m’n eigen risico omhoog naar 685 en betaal dan 95 euro voor basis

1 like

Hoe oud ben je? Als ik het via de website doe krijg ik het ook niet. Maar zodra ik aangemeld ben krijg ik automatisch aanvullend jong.

Ja viel mij ook laatst op! Hoorde idd dat een AV pas voordelig is als je minstens twee onderdelen gebruikt, zoals homeopathie en anticonceptie ofzo. Voor alleen één onderdeel (zoals bv brillen of lenzen) is het vaak niet voordelig om AV te verzekeren.

Edit: in sommige gevallen voor bijv alleen fysio kan AV al wel voordelig uitpakken.

Ik ben nog steeds dagelijks aan het checken of z.k. een contract voor 2019 aan gaat met een bepaalde zorgverlener. Ga er zo goed als zeker vanuit van wel maar wil het niet afgesloten hebben en dat dan dadelijk alsnog blijkt dat het niet zo is.

@Howth 27, maar ik heb vorig jaar met anderzorg gebeld en zij zeiden dat jong voor alle leeftijden gewoon was. Maar toen had je ook nog andere grotere aanvullende pakketen!

@Memoire, dat aanvullende pakket heb ik vorig jaar echt goed gebruikt met vaccinaties, tandarts, lenzen en fysio. Maar ga dit jaar inderdaad alleen voor fysio extra, die heb ik er na 3 behandelingen uit en ze vergoeden tot zes. Maar je zou zelf kunnen uitrekenen wat je gebruikt hebt aan zorgkosten en wat een aanvullende verzekering kost

Ja precies, toen ik stopte met fysio zag ik dat ik alleen voor brillen/lenzen betaalde en met €100 per 2 jaar komt dat niet uit. Dus heb nu alleen basis en los een tandpakket. Maar zeker goed om de kosten langs te gaan

Het ligt er idd aan waar je 'm voor gebruikt. Als je sowieso fysio nodig hebt (ook al is het alleen fysio) dan is het het wel waard om een AV te nemen. Maar voor alleen brillen of lenzen vaak juist weer niet, omdat je meestal maar max 100 euro vergoed krijgt.

2 likes

Ik zit er over na te denken om over te stappen naar Zekur. Ik ben zwanger dus de kosten gaan sowieso wat omhoog!

Heeft iemand ervaring met Zekur? Volgens mij is het gewoon onderdeel van Unive toch?

Ik ben overgestapt naar het IZZ, krijg via mijn werkgever 10% korting en het word ingehouden van mijn salaris, wat ik zelf heel fijn vind. Kost me 113,- per maand. Zat nu bij OHRA voor bijna 140,- met een hele dure tandarts verzekering terwijl ik daar niet jaarlijks heen ga (omg biecht)

1 like

Ik doelde op wat masterchef zei idd. Heb het iets meer genuanceerd in mn post.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, vaak gaat er twee jaar overheen en dan ga ik weer een keer. Ik heb ook nooit meer wat sinds ik netjes poets (omg) en mijn verstandskiezen eruit zijn.

Heb nu mijn vriend en mezelf overgezet naar Ditzo, lekker groen! Voor 242e samen heb ik extra fysio en anticonceptie en hij wel een goede aanvullende tandverzekering want hij heeft wel altijd wat. Duurder dan wat we nu hebben maar goedkoper dan als we bij hetzelfde zouden zijn gebleven.

En het voelt fijn dat we een beetje een maatschappelijk ok verzekeraar hebben, Ditzo en de Amersfoortse vallen allebei onder asr, die heel duurzaam uit de bus komt. De Amersfoortse is duurder dus die keuze was wel snel gemaakt.

He ik kom er niet uit:(. Weet niet zo goed of ik tandarts en aanvullend moet doen of niet.

Wilde ik graag even met jullie delen;).

Waarom twijfel je? Misschien weet de twijfelaar raad

3 likes

Ik heb hem ook weer aangevraagd, blijf bij Ziezo van Zilveren Kruis, en was goedkoopste. Twijfelde nog wel of ik tandverzekering erbij moest nemen, maar daar heb ik dit jaar al het nodige voor moeten bijbetalen (200 euro) dus ik hoop dat het in maart bij volgende controle mee zal vallen

Heb je jaarlijks gaatjes?
Heb je veel vullingen?
Onder een van mijn oude vullingen heb ik ooit PRECIES IN HET ENIGE JAAR ZONDER TANDARTSVERZEKERING een wortelkanaalbehandeling ($$) nodig gehad en dat vergeet ik nooit meer :sob:

_
Ik ga weer terug naar ZieZo, dat is blijkbaar de goedkoopste met mijn wensenlijst.