Zorgverzekering

Hier vind je een overzicht van hoe goed zorgverzekeraars scoren op duurzaamheid. Ditzo is volgens mij de goedkoopste die onder ASR valt, anders zou je nog kunnen kijken bij de maatschappijen onder Achmea, al zijn die dus wel wat minder duurzaam.

2 likes

Ik werd hier al helemaal enthousiast van,
maar zag dat zij echt maar heel weinig ziekenhuizen 100% vergoeden.

Vraag me echt af of de bedenkers van dit systeem tevreden zijn. Ben sinds 2014 meer dan 20 euro extra gaan betalen voor een vergelijkbaar pakket. Kan toch niet uit.

Ik zit te kijken om me aan te melden voor ASR vitality maar ben bang dat het een domme keuze gaat zijn, dat ze gekke dingen met mn info gaan doen en dat mensen over 10 jaar zeggen: hoe heb je dat kunnen doen!!!

Is iemand dit hier ook van plan? Of zegt iemand nee moet je niet doen want?

Ik heb hiernaar zitten kijken, maar vind het het opgeven dan de privacy niet waard. Op de coupons zit ik niet te wachten (dan ga ik dingen kopen die ik anders niet zou kopen), de smartwatch heb ik al en de cashback is niet op de basisverzekering maar alleen op aanvullende verzekeringen, terwijl hun basisverzekering (de natura variant) al aardig aan de prijs is (bij zekur heb je voor dat geld bijvoorbeeld een restitutiepolis). Oh wacht zie net dat je ook bij Ditzo kan, dat is goedkoper!

ja ik zit dus al bij ditzo, daarom vond ik het het overwegen wel waard. ook als soort stok achter de deur!
maar inderdaad, ik wil niet degene zijn die klakkeloos al zn info verkoopt in ruil voor 3eu korting op een fitbit haha


heb dit gevonden:
Bakos rijgt vervolgens de slides aaneen met data waarin hij de gezondheidswinst van Vitality-deelnemers laat zien. Zijn mensen wel bereid zoveel informatie over zichzelf te delen? “Big brother is watching you? Zo ervaren onze klanten het zeker niet”, zegt Bakos.

dus ik weet nu nog niks

Ergste vind ik zelf dat vitality an sich ook geld kost. Je betaalt dus 40,50 per jaar om via een app in de gaten gehouden te worden, voor korting op consumptie.

Vind het ook niet echt transparant. Ik wil dan eigenlijk nu zien wat ik er eventueel op terug kan verdienen (bijv: kan je de kortingsbonnen opsparen). Wel jammer: want het idee vind ik super leuk.

ja dat vond ik dus ook!
maar dan lees ik a.s.r. Vitality kost je € 3,50 per maand. Haal je een keer je weekdoel, dan heb je de kosten er al uit. en dan denk ik weer jaaaa misschien toch wel een goed idee, dat lukt me wel dan is het gratis blabla

ga er maar meer over proberen te lezen, bedankt voor het meedenken!

Ik denk dat je dan goed moet uitzoeken of het ook echt gratis is. Als je met die weekbeloning de premie van 3,50 niet hoeft te betalen is het gratis, maar als je daarvoor in de plaats een etos cadeaubon van €5 krijgt geef je onder de streep waarschijnlijk meer uit dan je van plan was.

Maar als je minder inkomsten ontvangt (en geen hoog inkomen hebt) dan heb je ook recht op zorgtoeslag natuurlijk. En die gaat ook weer omhoog, dus wellicht valt het verschil dan nog wel mee. :slight_smile:

Ik ben eruit en ga ook overstappen naar Ditzo, vooral vanwege het duurzame aspect, maar ze zijn eigenlijk ook wel voordelig. Ik twijfel alleen nog om alles in 1x te betalen…

2 likes

Ik heb al zorgtoeslag :’) misschien dat ik m’n Netflix maar ga opgeven als het te duur wordt :tired_face:

Edit: als ik m’n vriend erbij verzeker wordt het voor ons allebei goedkoper dus dat ga ik nu doen :tada: hopelijk gaan we niet uit elkaar. Heb alleen geen idee hoe dit moet, moet ik nu een verzekering opnieuw afsluiten bij dezelfde verzekering?

1 like

Ik word wel goedkoper

Ik blijf bij Ditzo, m’n duurzame homies :v: twijfel nog over Vitality, ga ze daar over bellen denk ik. Ik boks en dan kun je geen fitbit dragen, dus ben benieuwd hoe het daarmee werkt. Als dat werkt mag ik ook een fitbit kopen van mezelf dus score.

Is het verstandig om maandelijks eigen risico al te gaan betalen? Iemand daar ervaringen mee?

Dat ligt eraan hoeveel geld je apart hebt staan denk ik. Als jij je eigen risico makkelijk in een keer kunt betalen als er wat aan de hand is, dan is per maand betalen niet nodig. Lukt dat niet, dan is van tevoren in termijnen betalen een betere optie. Je krijgt sowieso terug wat je niet verbruikt hebt.

1 like

Ik weet niet zeker of ik het volgend jaar op ga maken, maar ik kan niet opeens al dat geld ophoesten. Het staat wel op mijn spaarrekening, maar ik heb het helaas ook voor andere dingen nodig

Bij DSW kan het volgens mij als je je verzekering wijzigt

1 like

Bij Ditzo kan het ook, ik heb dit een paar jaar terug gedaan toen ik een behandeling kreeg voor iets en dus m’n eigen risico wel opmaakte. Het was wel fijn om niet steeds extra bij te hoeven leggen, en aan het eind van het jaar kreeg ik alles terug wat ik niet gebruikt had. Maar als je je eigen risico niet gebruikt is het een beetje onzinnig, het was wel ± 30eu per maand extra steeds

1 like

Ik heb CZ Direct en je kan daar gewoon ieder jaar opnieuw aangeven of je je eigen risico gespreid wil vooruitbetalen. Ik doe dit al jaren, bij CZ Direct gaat het in 10 maanden (vanaf maart iedere maand een tiende van het eigen risico). Als je aan het eind van het jaar niet alles hebt verbruikt krijg je het terug (zo’n geluksvogel ben ik niet maar juist daarom vind ik het erg fijn om die kosten verspreid over het jaar te betalen).

1 like

Ik doe dat. Van maart tot en met december betaal ik elke maand 32,50 extra en in januari/februari krijg ik terug wat ik niet heb opgemaakt. Die 32,50 merk ik niet, maar de 250/300 euro die ik dan terugkrijg voelt als een extraatje.
Ik doe het trouwens vooral omdat ik geen spaargeld heb en stel ik krijg een rekening van 200 euro, dan kan ik die niet in één keer betalen.

2 likes

Het makkelijkst is dan om bij de therapeut waar je heen wilt hun agb code op te vragen, dan is het heel makkelijk op te zoeken voor de klantenservice namelijk :blush:

1 like