Wat is het nu geworden?
Ik heb nog geen keuze gemaakt! Heb vanavond een afspraak bij de fysio en dan wil ik nog even overleggen over hoeveel sessies voor mij nodig zijn.
En wilde eigenlijk vandaag of morgen nog snel naar de tandarts alvorens te besluiten wat ik qua tandverzekering zou afsluiten, maar toen ik vanochtend belde bleken ze deze week gesloten te zijn
Ja, mijn tandarts is nu ook gesloten helaas. Maar wat heb je het afgelopen jaar laten doen bij de tandarts? Alleen controles of meer? En de jaren ervoor?
Ik heb al jaren geen gaatjes gehad en enkel normaal consult dus ik ga niet voor een tandartsverzekering, ondanks dat ik een implantaat en kroon heb.
Dat hangt af van de basisverzekering die je afsluit.
Ja dat dacht ik wel, maar ik las her en der op internet andere verhalen dus nu weet en snap ik het niet meer
Ditzo vergoed ook niet-gecontracteerde huisartsen en ziekenhuizen 100% toch? Het is idd te vaag en ingewikkeld, je moet op de websites soms ook echt honderd keer klikken voor je eindelijk een pdf met alle voorwaarden vind en zo.
Ik kijk nu bij zilveren kruis ivm collectiviteit en daar kan je met de budget versie ook niet eens bij het Erasmus terecht (ik woon in Rotterdam). Ik vind dat toch wel apart, staat doodleuk “niet gecontracteerd”, ook geen details oid. Met de iets duurdere variant kun je er wel terecht. Misschien kies ik voor die met aanvullend voor 10 fysio behandelingen, eigen risico op minimaal en dan betaal ik ±105 per maand, klinkt nog best redelijk
Ik ben ook maar overgestapt! Scheelt een hoop per maand.
En met jaarlijks betalen kon je, schrik niet, 1 hele procent korting krijgen. #laatmaar
Tot nu toe altijd een dure tandmodule gehad, Joost mag weten waarom, want ik heb nooit wat, alleen 1 x in de 9 maanden een controle. Voelt heel erg living on the edge om die eruit te gooien. Maar toch gedaan. Lekker doorpoetsen en flossen in 2020.
Maar tandartsverzekeringen hebben vaak ook relatief weinig zin toch? Weegt amper op tegen de extra premie en de vergoedingen zijn alsnog beperkt. Of heb ik dat heel verkeerd in m’n hoofd
Independer gaf mij als advies om me aanvullend te verzekeren voor de tandarts. Ik heb vaak gaatjes, als je weinig last hebt dan heeft het geen zin om je aanvullend te verzekeren. Maar ik weet eigenlijk niet zeker of dit klopt, ik vind het ook lastig hoor.
Hmm ohja dan kan het misschien wel beter zijn. Ik heb eigenlijk ook geeeen idee hoeveel een gaatje vullen kost Ben echt een beetje wereldvreemd met die dingen. Ik dacht meer aan als je echt kronen en dingen moet waarbij het maximum bedrag het niet dekt. Blijft idd maar lastig
Kan heel erg verschillen, als het een tweevlaks- of drievlaksvulling is kan dat best oplopen.
Ja echt, 1 procent… Ik krijg 12 euro korting op jaarbasis. Dankje! Ik doe wel jaarlijks want ik vind het heerlijk om er in 1x vanaf te zijn maar voor de korting hoef je het eigenlijk niet te doen.
Ja, niets dus. Ik vergat het steeds. En vorig jaar ben ik ook niet geweest. Ik kreeg ooit een keer zo’n reminder in de brievenbus dat het weer tijd was voor een controle en toen dacht ik ‘oh ja, ik bel vanavond/morgen wel’ en straal vergeten. Als ik dat soort dingen niet opschrijf, dan vergeet ik het gewoon. En als ik er al aan denk, is het op een moment waarop ik er niets mee kan doen. Net als bij de fysio waarvoor ik in november toch eindelijk maar eens actie heb ondernomen omdat ik het het hele jaar uitstelde want “wanneer dan” en “waar dan” etc. Ik maak het mezelf wat dat betreft soms echt moeilijk
Tot die tijd nog nooit een gaatje of wat dan ook, altijd alleen tandsteen verwijderen. Maar zul je net zien dat ik nu wel opeens gaatjes heb omdat ik het al die tijd niet heb laten controleren. Ik heb verder nergens last van maar zag wel dat de sealing (heet dat zo, dat witte laagje op je kiezen?) na 10 jaar echt zo goed als weg is en daardoor natuurlijk wel meer risico op gaatjes…
Hm, ja, lastig, dit is een keuze die ik niet voor je kan maken dan. Zelf heb ik zoals ik zei de afgelopen jaren niets gehad behalve controle, dus ik laat mijn tandartsverzekering weg.
Ik ben er weer lekker last-minute bij met vergelijken…
Op zich ben ik wel tevreden, alleen weet ik niet zo goed hoe het volgend jaar zit met mijn collectiviteitskorting voor studenten. Ik studeer namelijk af. Op de website zijn geen duidelijke voorwaarden te vinden. Elders lees ik dat de korting stilzwijgend verlengd kan worden over het hele jaar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij mogen verzekeringen en collectiviteiten niemand uitsluiten (ook al marketen ze wel voor een specifieke doelgroep, bv. ondernemers of 55+'ers), dus jij kunt gebruik blijven maken van die collectiviteit als je dat wilt.
Ik snap dat Asr Vitality niet helemaal, misschien moet ik er nog even meer over lezen… Tot 5x je AV terugverdienen is op zich niet vervelend.
Ik heb medicatie die is voorgeschreven door de HA en die wordt gewoon vergoed (Menzis) en hoef ik zelf niet te betalen. Stond al klaar met de pinpas bij de apotheek en daarna maar wachten op de rekening, maar die is nooit gekomen. Ik was ook verbaasd, in het verleden (andere medicatie, andere verzekering) viel het gewoon onder eigen risico.
Je levert er wel echt heel veel privacy voor in, en prive gegevens over jou die zij vervolgens allemaal kunnen doorverkopen. Heeft @Shaaar ook een en ander over uit een gezet in dit topic. Ik zou er niet aan beginnen.