Zorgverzekering

Ja inderdaad. Al twijfel ik er niet over hoor. Is ook een stukje gemak om gewoon aanvullend verzekerd te zijn voor de fysio. Ik ga toch elk jaar wel een paar keer. Maar wel fijn om te weten dat ik de kosten er wel uithaal haha.

Want anders zou ik het denk ik ook niet doen. Er is nu niets wat ik anders nodig heb qua zorg. Er wordt wel een deel tandarts vergoed maar dat had van mij niet gehoeven. Anticonceptie heb ik er nu ook uit gehaald.

Ik betaal 3,50 per maand voor de fysio, voor 6 behandelingen. Normaal hoef ik ook niet vaker te gaan. Ik haal t er wel uit zo tenzij ik dit jaar niet hoef te gaan natuurlijk.

Bij Ditzo zit anticonceptie voor 100 euro vergoeding in de aanvullende verzekering samen met 9 fysiobehandelingen, mocht je die anticonceptie wel willen maar eruit halen omdat het dan duurder wordt?

Welke verzekering is dat? (Ik vind 9 wel fijn om te hebben voor mezelf hoor, 6 vind ik zo net krap voor het geval er iets gebeurt waardoor ik meer dan 6 nodig heb)

@Twijfelaar nee niet vanwege de prijs, ik gebruik het al jaren niet meer maar het zat wel altijd in de aanvullende verzekering. Ik ben nu bij dezelfde verzekeraar gebleven maar ze hebben een nieuw pakket voor mensen in de regio die nog iets goedkoper is. En in plaats van anticonceptie kan ik nu 25 euro declareren van mijn sportvereniging. Dus dat geld heb ik alvast terugverdiend soort van haha

1 like

Cz direct.

Heb wel gewoon genoeg spaargeld, maar voelt alsnog een beetje als een gok ofzo :sweat_smile:

Overstappers naar Ditzo, is de januaripremie bij jullie al afgeschreven?

1 like

Nee, ik denk morgen. Staat op de website

Normaal zie ik dan bij mijn verwachte transacties staan dat het wordt afgeschreven, maar het staat er niet dus ik vind het spannend

Ja vandaag

Yes bij mij ook

Klopt het dat bij United Consumers het afgeschreven bedrag hoger is dan wat je premie eigenlijk is, en dat je die ‘collectiviteitskorting’ dan later krijgt?

Oh die brief had ik niet gekregen. Ik blijf gewoon bij VGZ dus ik snapte er niks van, dat het bedrag niet omlaag ging maar juist omhoog. Vage constructie maar goed om te weten! Ik zag het tegoed namelijk nog niet in mijn account, maar dat komt dan nog.

In de VGZ app had ik een berichtje staan dat dat de 19de ging gebeuren.

1 like

Ik denk dat ik hetzelfde ‘Probleem’ heb, zat je ook bij b.Esured?

1 like

@Baron Ik ook!! Zo stom.

2 likes

oooh Nouja die van mij is dus ook door VGZ overgenomen en had ook goede voorwaarden waaronder die 100% tandarts. Ik heb bijna zwangerschapsverlof dus dan ga ik wel even een grondig onderzoek doen

2 likes

VGZ heeft (of had?) een jongeren aanvullende verzekering. En anders is de jongeren aanvullende van CZ een aanrader. Is voor alle leeftijden, alleen iets duurder vanaf je 30ste. Had ook gepensioneerde vrienden met die verzekering :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Als je niet vaak grote dingen hebt bij de tandarts is een tandartsverzekering bijna altijd aanzienlijk duurder dan zelf betalen. Maarja dan is het wel even slikken ja als je een keertje foto’s moet maken. Maar dat heb ik toch liever dan 250 euro of meer per jaar betalen aan verzekering die ik nooit opmaak.

Maar sowieso moet tandzorg echt terug in de basisdekking vind ik.

18 likes

Maar foto’s maken is nog geen 20 euro @Baron, dus dat valt heel erg mee.

Tenzij je hele kaak e.d. op de foto moet, maar dat is niet gebruikelijk of een jaarlijks iets. En dan ben je voor 75 euro ook wel klaar. Wel wat meer geld, maar iig niet zoveel als een tandartsverzekering

1 like