Zorgverzekering

Ik zit me ook maximaal te ergeren aan het feit dat het echt lijkt alsof vrijwel élke verzekeraar nog geen contract met het lokale ziekenhuis heeft gesloten. Dat is serieus mijn enige voorwaarde en vertrouw het niet per se dat het anders wel goed komt omdat zorgverzekeraars niet per se een goede moraal hebben :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Dat is heel fijn! Lastig zulke keuzes hè, het is niet makkelijk en al helemaal niet nu voor jou

1 like

Pff elk jaar op oudjaarsdag weer chaotisch gedoe met dat overstappen (dat creëer ik helemaal zelf, hoor). Ik had er eindelijk een gekozen, maar die wilde ik weer annuleren. Dat gaat online alleen niet helemaal goed of zo. Telefoon is mega druk. En misschien wil ik me er toch weer aanmelden voor een andere verzekering, maar dat weet ik nog niet. Lekker verwarrend ook voor aan de telefoon.

Hele specifieke vraag maar misschien weet iemand het antwoord toevallig (de klantenservice is niet meer bereikbaar). Bij CZ bieden ze dat je je fysiobehandeling als je ze niet hebt opgemaakt, mee kunt nemen naar volgend jaar, mits je collectief aanvullend verzekerd was en blijft. Nou dat blijf ik, alleen in de voorbeelden staan alleen voorbeelden van collectief aanvullende verzekeringen (collectief beter, best etc.) maar ik heb een ‘gewoon’ pakket afgesloten (er staat dan wel 'heb je voor start gekozen en kies je nu voor xx, dan geldt het niet want bij start zit geen fysio maar ik heb een pakket afgesloten waar wel fysio bij zit) maar ben dus wel (en blijf ook) collectief verzekerd. :exploding_head: Iemand die enig idee heeft toevallig of je die resterende behandelingen nog mee kunt nemen?

2 likes

Zilveren kruis biedt nu al garantie voor 100% vergoeding bij alle ziekenhuizen in de natura polis. Ook al zijn ze nog in onderhandeling

Nou Jezus ik kwam er net bij toeval achter dat de verzekeraar waar ik naartoe wilde overstappen geen contract heeft met de ggz van het ziekenhuis waar ik behandeld word en ook naar de medisch psycholoog ga what the fuck. Dat stond dus los van de rest van het ziekenhuis, maar in hun zorgzoeker hadden ze de naam van het ziekenhuis bij het ggz label verkeerd gespeld, daardoor had ik het in eerste instantie niet gevonden. Kreeg er allemaal zoveel stress van dat ik maar gewoon bij m’n oude blijf, daar krijg ik tot nu toe tenminste al m’n kosten vergoed (al valt het wel onder VGZ en lees ik daar hierboven minder positiefs over maar goed)

Het maakt me echt zooo boos hoe ingewikkeld dit allemaal is en dan krijg ik ook nog een melding van de klantenservice van de verzekeraar dat ze het zo druk hebben in “het zorgseizoen”. Alsof er niet massa’s mensen zijn die gewoon het hele jaar met zorg te maken hebben terinf

9 likes

Ah ja alleen het uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek bij de huisarts is gratis, alle vervolgdingen gaan dan weer gewoon van je eigen risico af.

1 like

Jaa met een beetje pech trek je dan ineens je eigen risico leeg :sweat_smile:

Al is de kans dat je doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis ook weer niet zo groot; in de meeste gevallen is dat helemaal niet nodig. Maar ja valt ook weer niet echt te voorspellen natuurlijk. Ik had geen klachten, nergens last van maar bleek toch een voorstadium te hebben.

2 likes

Zit volgend jaar zelf bij een dochterbedrijf van VGZ omdat zij de beste huidtherapie deal hebben dus do what you gotta do

Gaat om UMC zorg met aanvullend pakket van 12 euro, is niet exclusief voor umc medewerkers, dat mag helemaal niet

1 like

Ik zit al een tijdje bij vgz en ben erg tevreden, heb nooit problemen als dat je geruststelt (en gebruik wel regelmatig zorg)

2 likes

Als je collectief verzekerd bent dan mag je ze meenemen, mits je volgend jaar dan ook weer een collectieve verzekering hebt. Het is een soort coulance omdat de collectiviteitskorting op de basisverzekering komt te vervallen per 1-1-2023.

1 like

Haha dat is precies waar ik ook zit ja

Ik vind dat echt een bijzondere grootheidswaanzin om dan te doen alsof je de hele zorg bent sorry hoor :”) noem het dan het overstapseizoen of desnoods het verzekeringsseizoen.

5 likes

Ik heb een vraag en het lukt me niet om hem bij VGZ zelf te stellen :sweat_smile:. Ik heb VGZ united Consumers nu, maar ga vanaf half februari bij VGZ zelf werken en kan dan vanuit VGZ zelf collectief verzekerd worden. Maar kan ik de collectiviteit wel veranderen “halverwege” het jaar?

1 like

In mijn ervaring wel toen ik nog korting kreeg vanuit de zorg.

Ben nu maar voor NN gegaan, die had dit jaar met 100% van de ziekenhuizen een contract en dan ga ik (met max eigen risico!) ‘maar’ 20 euro per maand extra betalen. Vind het volslagen belachelijk, van 88,95 naar ruim 108…. Voor níks extra’s :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Als je al bij verzekeraar x zit en je een collectiviteit krijgt vanuit je werkgever bij verzekeraar x kan krijgen, kan je die halverwege het jaar toevoegen, het kan niet als je bij andere verzekeraar zit nog halverwege het jaar dan moet je wachten tot 2024

2 likes

Medische selectie voor de aanvullende verzekering komt nauwelijks nog voor, dit is doorgaans alleen voor uitgebreide tandartsverzekeringen

1 like

Per maand? Da’s “weinig”? Ik dacht dat zo goed als alle zorgverzekeringen tegenwoordig rond de 125 euro zaten voor basis (zonder collectiviteitskorting oid).

5 likes

Ja voor 885 eigen risico dan wel. Maar meer dan 100 euro heb ik nog nooit betaald :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

4 likes

Oh wat leuk om te horen! Het is indd geen bekende verzekeraar maar denk dat ze met mond tot mond reclame genoeg mensen bereiken.

1 like