Nouja het was de makkelijkste en snelste weg. Dermatoloog had ik geen zin in want die werken vaak ook met medicatie en dan zou het roaccutane worden, maar dat wil ik niet
yep die staat ertussen maar boeien we’ve all been there. is voor een bacterie trouwens
Metronidazol-crème wordt voor rosacea voorgeschreven. @Twijfelaar Dus niks geks in jouw rijtje!
oooh wat grappig, wist ik niet! ook voor bacteriële vaginose namelijk
Hahahah zoals ik zei, het had gekund hoor. Ik zag ook vaginale capsules in het rijtje staan!
Heb je je eigen risico ook al daadwerkelijk betaald/rekening voor gekregen? Ik zie in bovenstaand overzicht niks waaruit blijkt dat je zelf moet betalen hoor. Dan zou dat bij ‘niet vergoed’ staan.
Je betaalt tot je eigen risico vol is alles zelf wat in je basisverzekering valt, pas daarna gaat je verzekeraar het betalen. Dus het kan kloppen dat dit allemaal samen nog geen 385€ was, en je het daarom zelf moet betalen (je betaalt in dat geval dus gewoon je eigen risico). Als je over het bedrag eigen risico heen gaat, dan gaat je verzekeraar betalen en kost het jou niks meer.
Edit: mits het medicatie en zorg is die valt onder de basisverzekering en aangesloten zorgleveranciers
Volgens mij kan het te maken hebben met hoe snel de verzekering het weer doorbelast aan jou. Ook kan bijvoorbeeld jouw zorgverlener sneller zijn. Ik weet ook al dat mijn eigen risico er dit jaar uit is, maar ik heb nog geen rekening gezien. Vorig jaar kreeg ik die net zoals bij jou ook pas later in het jaar.
Voor adhd medicatie (elvanse toch?) geldt naast het eigen risico ook nog een eigen bijdrage van 250 euro per jaar. Zou het dat niet kunnen zijn?
(die kun je voor elvanse wel weer terug krijgen via www.terugbetaalregeling.nl)
Kan het zijn dat je een ander merk hebt gekregen omdat je normale merk niet beschikbaar was? Dat is bij mij vorig jaar gebeurt bij nifedipine
Welk medicijn gaat het om als ik vragen mag? Er is wel wat veranderd de afgelopen tijd namelijk
Ugh wie heeft dit ooit verzonnen. Een eigen bijdrage voor medicatie bovenop je eigen risico?? Het is niet alsof je lekker kan kiezen welk middel je nu wil slikken
Maar je zorgverzekering moet toch wel hun eigen facturen kunnen toelichten?! Ik zou er geen genoegen mee nemen hoor.
Edit: ik krijg meteen dit te zien:
Wat irritant. Misschien klopt het wel gewoon echt niet hoor, er worden zeker wel fouten gemaakt. En weet niet wie je bij de apotheek gesproken hebt, maar zo nodig echt de apotheker zelf aan de telefoon vragen.
Wat gek, ik hoop dat je er nog uit komt waar die eigen betaling nu ineens vandaan komt.
Ik gebruik toevallig ook deze medicatie. Voorheen altijd dostinex en nu gewoon een generieke variant. Paar weken terug nog een nieuwe batch opgehaald bij de apotheek, maar geen eigen bijdrage betaald daar.
Wel fijn dat ik eindelijk een verpakking met iets meer tabletten heb mee gekregen. De dostinex kreeg ik altijd in potjes met 2 tabletjes erin. Zoveel onzinnige plastic verpakking voor 2 iniminie tabletjes (maar dat ligt natuurlijk aan de productie lijn in de fabriek, kan de apotheek niks aan doen verder).
Ik kreeg net een overzicht van mijn zorgverzekering (CZ) met bedragen die afgeschreven gaan worden. Mijn eigen risico is nog niet op namelijk.
Het gaat o.a. om terhandstellingskosten/begeleidingsgesprek voor codeïnetabletten en voor oordruppels.
Alleen moet ik voor de oordruppels ook voor het medicijn zelf betalen, en voor de codeïne niet. Waar zit dat verschil hem dan in? Het is beide voorgeschreven door de huisarts.
De kosten voor de oordruppels staan trouwens in de kolom Eigen risico, de kolom Eigen bijdrage is helemaal leeg.
Ik heb dit geprobeerd te googelen maar kom er niet uit waarom voor de ene wel en de andere niet.
Dat moet het dan zijn denk ik! Had zelf ook zoiets gevonden maar dacht dat het alleen berekend werd als je zelf een voorkeur aangeeft die duurder is dan het voorkeursmedicijn van de apotheek, en dat heb ik niet gedaan.
Ja dat is dus het gekke, ik heb helemaal geen voorkeur voor iets aangegeven dus wat mij betreft hadden ze me gewoon het goedkoopste wel vergoede gegeven haha
Van niet alle medicijnen is er een duurdere en goedkopere variant. Of soms zijn er leveringsproblemen en krijg je de duurdere variant.
Dsw had toch al veel eerder hun premie bekend gemaakt? Maar het is niet raar dat de premie stijgt met de stijgende zorgkosten en de loonsverhogingen in de zorg. Die moeten ergens vandaan komen.