100 dagen

Ik heb inmiddels bijna alle afleveringen gezien en ik vind het zo’n leuk programma! Ik herkende ook heel veel van toen ik twee jaar geleden m’n lio stages deed. Het deed me ook een beetje realiseren hoe veel je als beginnend docent in korte tijd leert. Ik had destijds niet gedacht dat ik nu met zoveel meer zelfvertrouwen voor een klas zou staan. Dus ja, heel leuk programma, en het geeft me ook echt een goed gevoel over de ontwikkeling die ik zelf doorgemaakt heb. In de fase waarin Tim en Nicolaas tijdens het programma zitten twijfelde ik heel erg of het lesgeven wel iets voor mij was, gewoon omdat het vaak nog zo’n strijd was, maar ik ben blij dat ik doorgezet heb.

Oh, en ik vind de begeleider van Tim echt zo’n fijne man! Heel rustig, heel duidelijk. Hij heeft iets strengs maar toch op een soort vriendelijke manier, echt leuk om te zien wat dat voor effect op de leerlingen heeft. Denk ook wel dat ik iets van zijn aanpak kan leren.

4 likes

Hebben nog meer mensen gisteren gekeken naar 100 dagen in je hoofd? Ik vond het weer een hele sterke start! Wel echt een stuk zwaarder dan het vorige seizoen, wat ook niet gek is. Mooi gedaan zeg, ben weer erg benieuwd naar de komende afleveringen.

(@moderators misschien mag de titel aangepast worden naar 100 dagen? Ik hoorde dat er waarschijnlijk nog een derde seizoen komt, en dan kunnen we dit topic blijven gebruiken)

5 likes

Ik heb nog niet gekeken, maar ben het wel van plan. Ik vond de vorige reeks erg sterk dus mijn verwachtingen liggen best hoog.

1 like

Ja ik had er gisteren al het onderstaande over in het nu op tv topic gepost, wist niet dat er een los topic van was.

1 like

Oeff ja dat was wel too much van hem he! Ik snap het ook wel, hij is die rol gewend natuurlijk en ik snap ook dat je bloednieuwsgierig bent naar waarom iemand daar zit. Maar wel leerzaam voor hem om op zn vingers getikt te worden, ben benieuwd hoe hij daarin groeit de komende weken. Je zag ook dat hij er echt wel van schrok.

Ja ik zat ook zo: :grimacing: Ik denk dat die typische jolige/directe/‘ik leer alles ter plekke’ houding van Tim niet zo goed werkt in deze setting. Nicolaas daarentegen lijkt me zo’n fijn en leuk mens!

Edit: Ik moet er bij Tim ook altijd aan denken hoe hij in deze video vertelde dat hij een bananenbavarois naar zijn ex-vriend had gegooid :joy:

2 likes

Wat een lieverd is Nicolaas

10 likes

Ah wist niet dat dit topic er was. Maar ja hij doet t echt heel goed :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik word wel een beetje moe van Tim hoor. In het voorstukjes van volgende week zie je hem weer iemand uithoren… hoe moeilijk is het?

6 likes

Haha ik kijk het nu terug en love het ongemak wanneer Nicolaas die drinkcontrole moet doen bij de douchende meneer. Zo respectvol en tegelijk ongemakkelijk. En dan komt dat water onder die deur vandaan hahahah en dan zie je hem denken: oh fuck

9 likes

Kwam hier om dit te posten haha, moest zelf ook een beetje huilen toen hij volschoot

2 likes

Wauw Tim is echt irritant hahaha hij wil echt vriendjes worden net als toen ze voor de klas stonden
Maar goed als ze beide zoals Nicolaas waren was t misschien minder “leuk” om te kijken

Oh ik had denk wel afleveringen met alleen Nicolaas gewild! Vind hem erg ontwapenend

5 likes

Ik had heel veel moeite met die scène waarin Tim buiten zit te chillen met clienten en hij dan wil roken. Heel grenzeloos ofzo

@Bird wat ik wel goed vind is dat het (voornamelijk dankzij Tim) wel duidelijk wordt dat werken in de psychatrie echt geen vanzelfsprekendheid is.

3 likes

Ik vond dat juist wel mooi om te zien. Juist ook omdat hij zich meteen realiseerde dat dat niet kon. Zoals je zelf al zegt is dat werk geen vanzelfsprekendheid en Tim is er dus ook waarschijnlijk ongeschikt voor, maar is dat niet ook een doel van het programma? Om te laten zien dat je echt wel uit bepaald hout moet zijn gesneden vooor dat werk, en het lastig is om de grenzen niet te laten vervagen.

12 likes

Ik vind die Tim verschrikkelijk. zo egocentrisch steeds en zo weinig gevoel voor wat gepast is, echt een olifant In een porceleinkast. Het ergert me hard.
Die andere jongen is zoveel beschaafder.

Jazeker is dat het doel van het programma! Alleen ik - als psychiatrisch hulpverlener - vond het gewoon heel lastig om aan te zien haha

1 like

Timmetje timmetje timmetje… och och
Ik vind Nicolaas heel inspirerend in zijn gespreksvoering, zo naturel

2 likes

Ik vind Nicolaas ook echt wel een natural hoor, zou een goeie aanwinst zijn voor de psychiatrie! Maar heb wel het gevoel of ze Tim expres een beetje zo klunzig enzo neerzetten, dat het er wel heel erg dik bovenop ligt ofzo? Ik vind nieuwsgierigheid helemaal niet per se een slechte eigenschap als hulpverlener. Laat zien dat je belangstelling toont, de ander wilt begrijpen.

Ok, ik zou ook geen foto hoeven zien van hoe m’n patiënt haar cocaïne gebruikt, maar hoe hij ongeveer op alles wat hij doet wordt gecorrigeerd vind ik ook wat overdreven. Als die patiënten daar te wankel voor zijn moet je ze ook niet mee laten doen aan zo’n programma.

3 likes

Nee maar er is wel een tijd en plek voor bepaalde gesprekken, of je tijdens de bloemkool bereiding het gaat hebben over automutilatie of dat misschien overlaat aan de psycholoog. Want ik denk dat je mensen onbedoeld toch kan triggeren, hoe goed bedoeld je nieuwsgierigheid ook is. Al is het natuurlijk ook een stukje edit hoor, dat geklungel van hem is dan wat interessanter om naar te kijken als tegenhanger van profi Nicolaas

1 like