Ik krijg een beetje de kriebels van die directrice. Alsof ze steeds op het matje worden geroepen om eens even goed over hun gedrag na te denken.
Ik moet bij Tim altijd denken aan zijn Yolanthe documentaire.
Bedoel je de mentor?
Haha nee Tim is āhelaasā echt zo
Ik heb wat moeite met het programma merk ik, ben zelf psychiatrisch verpleegkundige trouwens.
Aan de ene kant vind ik het mooi en goed dat de psychiatrie in beeld wordt gebracht, wat het werk inhoudt, etc. Maar aan de andere kant vraag ik me af wat de cliƫnten die meedoen aan het programma hieraan hebben. Helemaal niks denk ik zelf. Vind zelf dat ten alle tijde het welzijn van de cliƫnten voorop moet staan en niet de ontwikkeling/leerweg van die twee heren gedurende 100 dagen en het stukje entertainment voor de kijker wat ermee komt kijken.
Ja dit 100%
En zeker tav de patiënten op de Dintel, ik vond het stukje met Steven gister erg ongemakkelijk om naar te kijken, als iemand zichzelf al nauwelijks verstaanbaar kan maken vraag ik me af wat iemand eraan heeft om op tv te komen, laat staan of diegene überhaupt toestemming heeft gegeven.
Ik vind het wel een interessant programma maar ook vooral een hoog āaapjes kijkenā gehalte hebben
Ooh ik vind dit zo naar om te zien
Edit: die laatste scene met die dwangmedicatie. arme man. echt heftig
Mogen ze daar eigenlijk blowen? Een meisje gaf aan dat ze niet meer gebruikt, enkel nog maar blowt als een stoomboot.
Ik weet niet hoe het daar is, maar blowen wordt soms toegestaan als āzelfmedicatieā. Bij een instelling waar ik heb verbleven iig. Maar bij de andere was het strikt verboden. Wisselend dus
De toon van die directrice tegen Tim is zo anders dan tegen Nicolaas
Beetje flauw vind ik
Ja, ze kan haar weerstand niet echt goed verbergen Nicolaas lijkt een soort medelijden op te wekken en Tim juist irritatie ofzo.
Ik was al lang weggerend bij deze vrouw, ook in het geval van Nicolas. Er is iets in haar manier van praten was ik echt niet kan hebben haha. Ik vind haar heel eng en iets niet-menselijks hebben
Oh ja hĆØ!! Dat ze je ook zo doordringend aan blijft kijken. Ik voel mezelf al krimpen tijdens zoān gesprek āwaaaar is dat gat waar ik in kan verdwijnen???ā
Ach ik vind Nicolaas toch zo sympathiek. En hoe hij vertelde dat zijn vader hem mietje noemde en wat dat met hem heeft gedaan
Hahaha ja precies!
Ja ik heb dat ook
Nicolaas heeft een documentaire gemaakt, waar o.a. ook wat meer over zijn achtergrond en zān relatie met zān vader naar voren komt, āpisnicht the movieā heet dat, misschien wel een kijktip voor je dan, ik vond het echt heel mooi en ontroerend.
(sorry voor de dubbelpost)
Maar Nicolaas stelt zich ook veel kwetsbaarder en opener op dan Tim in die gesprekken met die vrouw, kan me wel voorstellen dat zij dan ook anders reageert. Ik vind haar overigens ook niet echt sympathiek. En Tim vindt het volgens mij ook heel moeilijk en komt zichzelf echt tegen in dit programma.
Ik vond dat Tim in dat gesprek met die Mathew, die cliƫnt, ook wel weer iets goeds deed door zich kwetsbaar op te stellen en die cliƫnt daardoor wat autonomie te geven in het gesprek, maar ik geloof niet dat Tim dat uit bekwaamheid deed maar meer uit onhandigheid. Vond Tim iig niet irritant meer, en dat vond ik in de eerste twee afleveringen wel.
Jaaa! Had er niet bij stilgestaan dat Nicolaas 37 is!