Word er niet meer moe van, kan het evt rebound effect zijn?
Nee dat is het niet. Want ik heb het al vrij snel na het innemen.
Ik heb zo ongeveer alles al gehad ![]()
Oh dat is dan weer jammer hahaha. Helemaal over je laatste zin heen gelezen
en een andere formule ofzo zou ook niet helpen?
(heb ik dit al eens eerder tegen jou gezegd???)
Ik gebruik nu sinds 5 dagen Dexamfetamine voor add. Ik merk dat ik meer focus heb en ook echt wel sneller aan dingen begin.
Hiervoor had ik methylfenidaat, daar kreeg ik hartkloppingen van en werkte ook niet zo super (dosis ook verhoogd enzo).
Alleen hier krijg ik echt een hele droge mond van en mijn eetlust is weg
.
Geen idee wat ik met deze post wil hoor, wil het alleen even kwijt haha.
Oh wat grappig ik had dit echt precies andersom!
Vanwege mijn zwangerschap ben ik weer gestopt met ADHD medicatie maar ik vind het zo pittig om op werk aan overweldigende of saaie taken te beginnen. Hoe hebben anderen dit gedaan tijdens hun zwangerschap?
Ik ben na een paar maanden zwangerschap weer begonnen
. Lage dosis concerta. Ik werd niet goed van mijn eigen uitstel gedrag, het tot niets komen en overprikkelde brein (heb al een kindje van bijna 5).
Het is nog niet voldoende onderzocht en daarom word het afgeraden om door te gebruiken. Maar na een gesprek met m’n huisarts en bij de pop poli toch besloten door te gaan. De voordelen zijn mij bij zoveel groter dan de nadelen en mijn stress niveau is zoveel hoger zonder. De psychiater en gynaecoloog van de poli gaven aan dat zij, zeker met de lage dosering die ik neem, ook geen problemen verwachtten.
Nu 40+ weken en een hele fijne zwangerschap gehad zonder complicaties.
Dankjewel voor je snelle reactie. Goed om te lezen dat een lage dosering je helpt. Ik ga me er ook eens in verdiepen. Ook in de pop-polie en of ik daar iets aan kan hebben
Ohh wat fijn zeg!
Ik heb een 24-uurs bloeddrukmeting gehad, vreselijk irritant. Overdag iedere 20 minuten en ‘s nachts iedere 40 minuten. Gemiddelde was 144/99, dus echt wel te hoog. En dat zonder methylfenidaat (ben een maand gestopt om te kijken of mijn bloeddruk daarvan zou zakken, nee dus). Maar mijn eigen huisarts was vrij vandaag dus zijn collega had ernaar gekeken en aangegeven dat medicatie wat haar betreft niet nodig was - “gewoon in de gaten houden” + ieder jaar een 24-uurs meting. Zit me zelf niet lekker dus heb aangegeven maandag een gesprek met mijn eigen huisarts te willen hierover en wil dan het liefst aansturen op toch bloeddrukverlagers. Heb er wel stress van, ook niet bevorderlijk natuurlijk maar toch ![]()
Ik heb ook sighted niet-24 en het is in de praktijk nauwelijks te onderscheiden van adhd (want nogal een kip-ei-kwestie). Maakt voor de behandeling niet uit overigens, maar mocht je willen weten of je ‘echt’ adhd hebt is dat iets om rekening mee te houden.