Mijn vriend zit ook uuuurenlang alles uit te zoeken, daardoor hebben we wel vaak de beste airbnbs, mooie wandelingen etc. En elke keer als ik zeg dat ik het wel regel valt het zo tegen
Dus ik ben hem daar wel dankbaar voor, zelf echt geen zin in.
Ik moet dit even van me afschrijven haha. Inmiddels heb ik mijn adhd onderzoek gehad, wat bestond uit heel veel testen die ik heel slecht gemaakt had omdat ze zo saai en eentonig waren
Daarvoor hadden mijn vriend en ouders ook vragenlijsten ingevuld. Na het onderzoek gaf ze al eigenlijk meteen aan dat het overduidelijk adhd is, en volgende week heb ik het adviesgesprek/plan van aanpak ofzo. Ik scoorde wel heel hoog op iets van woordenschat en met mijn intelligentie was niets mis, en dat is wat de buitenwereld ziet en daarom is het nooit eerder echt opgevallen. Binnenkort start ik met coaching en ik heb me ook opgegeven voor groepssessies, lijkt me super waardevol om herkenning te vinden. Ik heb ook echt zin om eraan te gaan werken. Tegelijkertijd maakt het me ook verdrietig. Ik heb als kind en puber echt zo gestruggeld met alles, maar ik kon toen niet verwoorden wat er nou met me was omdat ik het niet wist. En vroeger werd adhd (uiteraard) veel meer bij drukke jongetjes gezien, waar wij er veel van hadden in de klas. Daardoor is het bij mij gemist denk ik. Dit moet echt beter voor alle meisjes van die leeftijd die het nu moeilijk hebben vind ik ![]()
en @Hippe_kikker lekker laat maar bedankt nog voor jullie reacties! Wat fijn dat het bij jou gewoon goed in je dossier is gekomen zonder ‘officiële’ diagnose kikker, en dat dat ook gewoon goed loopt allemaal. Ik ga het volgende maand nog wel even bespreken met de ha. Kan me ook voorstellen dat het bij eventueel wisselen van huisarts handig kan zijn om wel het reguliere diagnosetraject doorlopen te hebben voor het geval een nieuwe ha niet zo meegaand is, dus met dat in het achterhoofd sta ik er in ieder geval wel voor open, ook al heb ik er op persoonlijk vlak niet perse behoefte aan.
Ik word soms een beetje gek van mijzelf. Kan heel moeilijk interesse voor één hobby vasthouden.
Laatst nog 50 euro aan bakspullen besteld want zag die mooie unicorn taart in het baktopic en dacht dat is een mooie hobby. Maar uiteindelijk weer in de la verdwenen. Daarvoor was ik een paar weken veel aan het kleuren.
Nu lijkt keramiek/kleien mij weer leuk om te proberen want dat komt naar voren op mijn Instagram.
Herkent iemand dit?
Ga je met metylfenidaat starten of iets anders? Dat is namelijk eerste keus behandeling bij ADHD. Dus snap om die reden wellicht enigszins waarom een huisarts dat misschien nog wat makkelijker voorschrijft en andere casussen eerst doorverwijst.
Ik heb iets te vaak impulsief dingen aangeschaft omdat ik er van overtuigd was dat dit écht mijn nieuwe hobby of sport zou worden ![]()
Ja, ik obsess altijd over 1 ding en dan laat ik het weer heeel lang liggen. Het voordeel is wel dat de fases vaak terug komen maar kan echt weer jaren duren ![]()
Heel herkenbaar!! Ik kan ook nooit met 1 klein ding beginnen, want ik moet wel gelijk alles hebben om de hobby perfect te kunnen uitvoeren.
Het komt gelukkig vaak wel in fases terug, maar ik heb wel echt te veel zooi verzameld hierdoor.
Ik zeg altijd maar dat mijn hobby hobby’s sparen is maar er zijn altijd wel een paar die wel terugkomen zoals @Rose_Gold ook al zegt. Het uit zich vooral bij mij dat ik soms helemaal mijn stijl wil en probeer om te gooien maar uiteindelijk toch altijd weer eindig in een leren jasje en dito laarsjes.
Grrrrrr dit is zo herkenbaar en ik kan ontzettend boos worden op mezelf hierom. Ik noem het de interessetrein. Opeens is de trein weer voorbij en pakt het me niet meer.
Ik heb add gecombineerd met ass en ik heb zo vaak dat ik denk ‘dit is mijn nieuwe hobby, nee wat zeg ik dit is mijn nieuwe leven en ik ga dit de rest van mijn leven elke dag doen en ik kan me niet voorstellen dat ik dit ooit minder leuk ga vinden’ en dan varieert het van een aantal dagen tot een aantal weken dat het weer vervliegt
Heel herkenbaar, maar kan me hier niet echt boos om maken. Ik vind het fijn om alles in huis te hebben, want als er toch opeens weer interesse is kan ik meteen aan de slag. Merk alleen wel dat het wel duur is en mijn huis staat inmiddels vol en het is altijd rommelig.
Misschien dat je je compleet collectie van een bepaalde hobby hier te koop aan kan bieden als je er vanaf wilt? Altijd handig als je zelf geen research hoeft te doen en alles bij elkaar hoeft te verzamelen.
Mijn nieuwste hobby is naaien. Had de naaimachine al 3 kwart jaar staan maar nu inmiddels ook begonnen met naailessen en er komt elke week wel een pakketje voor binnen.
Ja ik denk met methylfenidaat inderdaad! Kan me inderdaad voorstellen dat het wat trickier wordt als het echt een uitgebreide zoektocht wordt naar wat werkt (maar dat zien we dan wel weer haha)
Ik slik sinds een paar maanden Elvanse ipv Methylfenidaat en dat bevalt heel goed. Alleen merk ik dat ik ineens veel meer zweet dat voorheen, hebben meer daar last van met Elvanse?
Ik probeer er beetje achter te komen waar het van kan komen, aangezien ik ook nog geen jaar geleden bevallen en dacht misschien is het ook nog wat met hormonen. Of een combi.
Overmatig zweten kan een bijwerking zijn en komt bij 1-10% voor.