Heel herkenbaar!! Ik kan ook nooit met 1 klein ding beginnen, want ik moet wel gelijk alles hebben om de hobby perfect te kunnen uitvoeren.
Het komt gelukkig vaak wel in fases terug, maar ik heb wel echt te veel zooi verzameld hierdoor.
Heel herkenbaar!! Ik kan ook nooit met 1 klein ding beginnen, want ik moet wel gelijk alles hebben om de hobby perfect te kunnen uitvoeren.
Het komt gelukkig vaak wel in fases terug, maar ik heb wel echt te veel zooi verzameld hierdoor.
Ik zeg altijd maar dat mijn hobby hobby’s sparen is maar er zijn altijd wel een paar die wel terugkomen zoals @Rose_Gold ook al zegt. Het uit zich vooral bij mij dat ik soms helemaal mijn stijl wil en probeer om te gooien maar uiteindelijk toch altijd weer eindig in een leren jasje en dito laarsjes.
Grrrrrr dit is zo herkenbaar en ik kan ontzettend boos worden op mezelf hierom. Ik noem het de interessetrein. Opeens is de trein weer voorbij en pakt het me niet meer.
Ik heb add gecombineerd met ass en ik heb zo vaak dat ik denk ‘dit is mijn nieuwe hobby, nee wat zeg ik dit is mijn nieuwe leven en ik ga dit de rest van mijn leven elke dag doen en ik kan me niet voorstellen dat ik dit ooit minder leuk ga vinden’ en dan varieert het van een aantal dagen tot een aantal weken dat het weer vervliegt
Heel herkenbaar, maar kan me hier niet echt boos om maken. Ik vind het fijn om alles in huis te hebben, want als er toch opeens weer interesse is kan ik meteen aan de slag. Merk alleen wel dat het wel duur is en mijn huis staat inmiddels vol en het is altijd rommelig.
Misschien dat je je compleet collectie van een bepaalde hobby hier te koop aan kan bieden als je er vanaf wilt? Altijd handig als je zelf geen research hoeft te doen en alles bij elkaar hoeft te verzamelen.
Mijn nieuwste hobby is naaien. Had de naaimachine al 3 kwart jaar staan maar nu inmiddels ook begonnen met naailessen en er komt elke week wel een pakketje voor binnen.
Ja ik denk met methylfenidaat inderdaad! Kan me inderdaad voorstellen dat het wat trickier wordt als het echt een uitgebreide zoektocht wordt naar wat werkt (maar dat zien we dan wel weer haha)
Ik slik sinds een paar maanden Elvanse ipv Methylfenidaat en dat bevalt heel goed. Alleen merk ik dat ik ineens veel meer zweet dat voorheen, hebben meer daar last van met Elvanse?
Ik probeer er beetje achter te komen waar het van kan komen, aangezien ik ook nog geen jaar geleden bevallen en dacht misschien is het ook nog wat met hormonen. Of een combi.
Overmatig zweten kan een bijwerking zijn en komt bij 1-10% voor.
Wij moeten gewoon onze hobby spullen hier rouleren lol, scheelt vast enorm veel geld.
Al hou ik het leren naaien wel al lang vol. Niet regelmatig ofzo maar ik ga met echte lessen beginnen dus daar heb ik veel zin in om meer te oefenen en nieuwe dingen te leren.
Hebben jullie ook dat je medicatie overslaat tijdens vakanties? Ik merk dat ik veel meer eet en val makkelijk in de middag in slaap, maar ben totaal niet relaxt eigenlijk. Spijt van het niet innemen, maar ben zonder mijn ritme echt zo’n warhoofd.
Herkenbaar ja! Ik neem het ook gewoon bewust niet in omdat ik denk: ik doe toch niks. Ik vind het dan ‘zonde’ ofzo omdat ik toch alleen maar in de tuin ga chillen. En dan inderdaad in slaap val terwijl ik gewoon prima sliep in de nacht.
Maarja vervolgens ga ik me dus wel afvragen waarom het me niet eens lukt een heel klein beetje huishouden te doen.
Ik vind het sowieso wel lastig bepalen wat medicatie nou doet. Ik denk wel iets, maar of iets me wel of niet lukt is van zoveel afhankelijk naar mijn idee.
precies hier om neem ik het gewoon ook op vakanties. allemaal nieuwe indrukken, geen routines of ritme, spullen op andere plekken zorgen ervoor dat het anders pure chaos wordt. dus juist om op vakantie lekker te kunnen chillen en genieten van alle leuke dingen neem ik gewoon m’n dagelijkse medicatie in
kom net terug van vakantie en heb echt genoten! en 6 boeken gelezen, love it
Ik vind het best lastig om te bepalen wanneer ik het wel en niet inneem. Werk zelf onregelmatig dus ook in het weekend en sla op een vrije dag wel eens over maar er zit niet echt ritme in.
Toen ik op vakantie was pas net begonnen en niet op tijd voor een Schengen verklaring maar zou het de volgende keer wel mee willen. Dat van die dutjes herken ik namelijk wel en af en toe wat chaotisch! Al is het alleen maar zodat ik daar kan beslissen of ik het nodig heb, mijn zo nodig heb ik namelijk ook gewoon mee.
Ik doe hetzelfde! Ik heb het in het verleden wel eens niet genomen in de vakantie, met als gevolg dat mijn vriend alles moest doen. Ik kon niet navigeren, mijn spullen nergens vinden, was de hele dag moe en wazig en te veel in m’n hoofd bezig. Juist in de vakantie kan ik de medicatie goed gebruiken, want in m’n dagelijks leven heb ik inmiddels veel structuur aangebracht waardoor ik veel op de automatische piloot doe.
Voor mij werkt het ‘t beste om de medicatie elke dag in te nemen. Hoef ik ook niet telkens met mezelf een gesprek te voeren of het vandaag wel echt nodig is of niet.
Ik heb 5 weken vakantie (ja I know, ik mag niet klagen), alleen ga ik dus eigenlijk zó slecht op zoveel tijd zonder structuur. Ik zit nog maar in week 2, en ik krijg mezelf nauwelijks van de bank af, duizend uur schermtijd, echt nul zin om te gaan sporten of hardlopen, met veel pijn en moeite wat huishoudelijke klusjes, etc.
Ik word helemaal gek van mezelf maar het is echt alles of niets. Of ik knal er gelijk een dag aan klussen doorheen, of ik zit een dag weg te kwijnen op de bank.
![]()
Edit. Ik slik geen medicatie want kreeg er echt veel somberheid van als het uitwerkte maar zou bijna overwegen het eens in te nemen (heb nog liggen)
Ik was bijna m’n rijbewijs kwijt door m’n adhd uitstelgedrag
.
Ik had in februari een eigen verklaring bij het cbr aangevraagd omdat ik adhd heb en toen ook een angststoornis diagnose had. Toen moest ik alleen maar voor die angststoornis het laten keuren en dat vond ik stom want die diagnose voelde niet zo passend. Nou daarna zei m’n psycholoog (half maart) ook dat ze de diagnose in de afsluitende brief zou opheffen. Maarja zei was geen gekeurd arts dus ik moest het cbr wel contacten om te vragen of dat dat goed was of dat ik ook nog naar zo’n betaalde arts moest.
In juli kreeg ik een mail van ze, die heb ik niet geopend (je moet dan naar een berichtenbox) en in augustus weer maar op de camping had ik niet voldoende internet om de mail te openen.
Werd ik vandaag gebeld door het cbr, bleek dat in die ongeopende berichten stond dat mn rijbewijs ongeldig verklaard zou worden als ik niet die documenten opstuurde
.
Ze begreep gelukkig heel goed hoe het in m’n hoofd gegaan was, heeft navraag gedaan bij een arts en ik mag m’n rijbewijs gewoon houden. Ze zei “je krijgt nog 1 bericht van ons en daar staat dit en dit in maar die hoef je ook niet te openen hoor”.
Maar dit is wel echt een adhd dieptepunt hoor. (en also waarom sturen ze geen fysieke brieven??)
Gelukkig net op tijd! Maar euh, kan je dat niet aanvragen om het toch per fysieke post te krijgen? Want dit is dus exact een reden waarom ik dus echt al-tijd om fysieke brieven vraag en blijf vragen. Natuurlijk kan (en doe) ik die vervolgens in iets als de broodkast na het uit de brievenbus halen natuurlijk want nu ik toch bezig ben kan ik ook gelijk even wat gaan eten omdat ik vergeten was honger te hebben, Toch worden die uiteindelijk wel weer (vaak ook net op tijd) gevonden ipv ergens in mijn email waar het zoveel is en ik vastloop met wat te moeten gaan doen.
Ik voel mij de laatste tijd echt heeeeeeeeel waardeloos en ik vraag me eigenlijk een beetje af of het niet door de dexamfetamine komt? Ik vraag me echt vaak af of het nou netto “goed” voor me is. Het maakt sommige dingen wel makkelijker maar eigenlijk vind ik bijna niets meer leuk, ik heb nergens zin in. Als ik aan het werk ben kan ik mij daar wel goed in verliezen, maar daaromheen voel ik mij eigenlijk kneiter depressief ![]()
Probeer ook al een tijdje te stoppen/minderen maar dat blijkt best wel lastig, ben er dus mentaal en fysiek best wel flink afhankelijk van geworden in twee jaar tijd.
Iemand gelijke ervaringen/gedachten/gevoelens?
Heel herkenbaar! Qua concentratie/productiviteit/motivatie ga ik als een trein als ik aan de dexamfetamine zit, maar kan me erna zo ontzettend leeg voelen. Alsof alle energie/levenslust uit me is gezogen en daar krijg ik dan mentaal weer heel veel last van dat ik er maar mee ben gestopt. Zoals je ook al zegt dat je nergens zin in hebt en en je depressief voelen had ik ook precies. Ik heb weleens geëxperimenteerd met de dosis verhogen/verlagen maar kwam altijd bij dat kutgevoel uit dus gebruik het nu nog maar af en toe
Ik werd heel gevoelloos van Dex. Inderdaad ook niet meer vrolijk maar vooral verstand op 0 en gaan. Zit nu weer aan de MF kortwerkend. Vond Dex ideaal omdat je het maar 2x per dag hoefde te pakken, maar naast het gevoelloze sliep ik ook bijna niet meer. Was heel chill in een drukke periode op werk maar voor lange termijn niet heel gezond voor mijn mentale gesteldheid.
Ik slik nu 2 weken methylfenidaat 3x 10 mg. Ik heb soms het idee dat ik er juist moeier van wordt… is dit bekend voor iemand? Ik ben nog steeds niet overtuigd of dit het nou is of dat ik medicijnloos door t leven moet gaan (heb alles geprobeerd)
Ik had vroeger een vriendin die haar methylfenidaat bijna als slaapmiddel gebruikte haha, en ik heb het wel eens vaker gelezen. Ik word er zelf niet echt moe van maar wel rustig en het voelt altijd alsof mijn gedachten uit gaan, waardoor ik wel veel makkelijker kan slapen. Iedereen reageert weer anders, als dit het niet is voor jou dan kan je misschien iets anders proberen?