Na 2 maanden bij de psycholoog is het inmiddels wel duidelijk dat mijn overspannenheid en de dingen waar ik tegen aanloop komen door ADD. Heb nu een doorverwijzingen naar de psychiater voor een onderzoek waas ik over 3 maanden terecht kan. Merk dat ik dat dan ook weer heel spannend vind? Dat ik dan biv toch geen ADD heb en dat ik dan voor mezelf geen verklaring heb waar sommige dingen niet lukken.
Wel al heel blij met de stappen die ik zet met de psycholoog en heb ook al echt veel dingen geleerd. Maak nu iedere week sowieso een week planning waarin ik ook altijd een dag vrij plan. Ik hou een habit tracker bij zodat ik niet vergeet mijn tanden te poetsen en ben veel bewuster bezig met een routine. Vind het wel heeeeel lastig om het vol te houden. Ik had als tussendoel voor mezelf om mijn ochtend + avond routine een maand vol te houden en na die maand was ik toen weer m’n hele motivatie kwijt. voor m’n gevoel moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen (wat natuurlijk niet zo is).
Heb hier eerder wel al een berichtje geplaatst over dat sommige vrienden wel raar reageerde op de voorlopige diagnose. Heb wel goede gesprekken met hun gehad waar ik ook gedeeltelijk wel terug ben gekomen op de opmerkingen. Al ik uitleg wat het voor mij inhoudt (dus niet alleen simpel je aandacht niet bij een film kunnen houden) snappen ze wel veel meer wat het inhoudt en waar ik “last” van heb. Ik blijf alleen met periodes echt last hebben van slapeloosheid. Soms door een hyperfocus maar soms ook gewoon door m’n gedachtes. Heeft iemand daar nog fijne tips voor?
Onderdeel van het traject bij de psychiater is ook een gesprek bij mijn ouders. De eerste keer dat ik hun dit vertelde was hun reactie: "en dan gaan ze ons zeker vertellen dat door ons komt¨. Op het moment heb ik ook geen contact met mijn ouders, dus ik twijfel erg of zo’n gesprek met mijn ouders erbij wel wil. De psycholoog gaf aan dat het juist ook wel goed kon zijn omdat mijn ouders me dan misschien meer snappen en meer begrip hebben… Ik weet alleen niet of ik zin heb in dat “gevecht” 
Sorry voor deze dagboekpost hahaha.