Mijn beste vriendin wil heel graag veel veranderen in haar leven. Ze zit nu eigenlijk al 2 jaar heel erg vast doordat ze meerdere opleidingen niet heeft afgemaakt, een baan heeft waar ze totaal niet blij mee is, nog thuis woont, etc. En ze weet niet hoe verder te komen. Ze komt vaak bij mij haar zorgen hierover uiten en zit er heel erg doorheen hierdoor. Ze wil heel veel en noemt dat bijna dagelijks maar ze krijgt het niet voor elkaar ook echt iets te doen omdat ze elke keer zegt overwhelmed te zijn door alles.
Ik probeer haar te helpen waar ik kan, dus ik geef haar bijv bepaalde boeken om te lezen, ik kom met allerlei dingen die ik voor haar heb uitgezocht, ik kom met huisjes/appartementen die misschien bij haar passen, etc. Maar ik heb het idee dat ze daar tot nu toe alleen maar verder door dicht slaat. Ze blijft hulp vragen, maar de hulp die ik bied is volgens mij niet helpend…
Ik weet niet zo goed hoe ik haar hiermee kan helpen omdat ik ook niet goed snap WAT er zou kunnen helpen, en ze het mij ook niet kan aangeven.
Moet ik doorgaan met helpen en kan ik dit op een andere/nuttigere manier oppakken, of is het juist beter om het juist te laten omdat ik haar misschien hierdoor onbedoeld onder druk zet?