Hebben jullie ervaring met studeren met ADHD en regelingen die daarvoor zijn? Of ja, ik weet dat het valt onder een functiebeperking en ik er misschien wat mee zou kunnen, maar ik vraag me af waar dat 'm in zou zitten en het voelt voor mij ook heel erg als valsspelen omdat ik het voor m’n gevoel niet nodig heb en dat weer oneerlijk voelt tov anderen.
meer toelichting
Omdat ik ook gewoon slim genoeg ben, heb 2 studies met hoge cijfers afgerond, waarom zou ik dan nu 10 jaar later ineens extra dingen nodig hebben? Terwijl het er vaak op neer komt dat ik gewoon te weinig geleerd heb. Ik ga eigenlijk altijd af op ‘simpele’ feitenkennis, omdat ik te beroerd ben om rijtjes en informatie te stampen als het ware. Bij m’n eerste tentamen heb ik dat heel erg gemerkt, omdat ik heel erg overal over moest nadenken kostte alles me veel meer tijd dan wanneer ik het goed in m’n hoofd had gehad. Ik moet het antwoord dan achterhalen via logisch nadenken ipv dat ik bepaalde dingen uit m’n hoofd geleerd heb.
Zo heb ik onlangs een tweede tentamen gehad over statistiek (open boek), en dan heb ik ineens tijd genoeg en scoor ik ook veel beter… dus dan voelt het ook onlogisch om iets van extra tijd te krijgen? Voor zover dat al een optie zou zijn, want ik weet ook niet exact wat kan. Bij dyslexie snap ik de extra tijd, maar bij mezelf zou ik dat bijv ook niet echt lekker kunnen verantwoorden ofzo? Of zijn er andere mogelijkheden?
Ik vond het bij het eerste tentamen dus wel ook lastig dat het op de computer was, daardoor had ik niet echt een gevoel van overzicht ofzo en je bladert niet makkelijk even door om een idee te krijgen ofzo, dus ik was ook pas op de helft ofzo toen al 2/3e van de tijd voorbij was. Maar ja, t is niet alsof ik het dan op papier mag gaan maken I guess. En kan ook niet echt uitleggen waar 'm dan het probleem in zit… dus ik weet ook niet wat ik een studieadviseur zou kunnen vragen en waarmee ik geholpen zou zijn?
Zelf heb ik dus eigenlijk zoiets van ja onzin ik ben slim genoeg, ik heb niks nodig, moet hoogstens wat beter leren (ik vind het inhoudelijk ook leuk, maar me ertoe zetten om daadwerkelijk te gaan leren is een eternal struggle, zeker als ik geen giga stress/druk voel)… maar omdat nu in m’n omgeving wel al paar mensen erover begonnen en of ik dan niet te streng ben voor mezelf? 
Maar als het neerkomt op hulp met het plannen van studie ofzo (er zijn van die groepjes, al zitten die vol en vooral gericht op voltijds bachelorstudenten), ja daar zit ik echt niet op te wachten en volgens mij gaat zoiets ook alleen maar averechts werken.