ADHD-topic

Ja 100% haha

2 likes

Jep. Ook precies hetzelfde als jouw voorbeeld met vakantie. Mijn man heeft nu de hele route al gepland omdat ik het niet meteen deed terwijl dat wel mijn taak is bij reizen plannen. :smiling_face_with_tear:

1 like

Oh dat is zo irritant! Herkenbaar. Ik vind het echt moeilijk om taken los te laten. Schaamte, controleverlies…
En bijkomend dingetje is dan dat ik niet zo goed meer op de hoogte van de vakantie ben waardoor het allemaal heel onoverzichtelijk is en ik veel minder gemotiveerd ben om spullen in te gaan pakken enz enz enz haha

2 likes

Ik heb geen adhd diagnose (al denkt mijn psycholoog van wel en heb ik volgende maand onderzoek) maar het duurt bij mij gemiddeld een week voordat ik aan iets begin :grimacing: Ik moet er dan wel altijd aan denken en het blijft door mijn hoofd spoken van “oh ja ik moet X doen !!!” maar direct mee beginnen ho maar

4 likes

Ik zit hier nu echt live mee. Zou het “gewoon moeten doen” maar het lukt gewoon niet? En het is niet eens een kinderachtige tegenreactie met van: ja maar de andere partij heeft er ook maanden over gedaan. Wat zo is en ook kan verklaren maar waarom ik dan gewoon niet kan antwoorden. Moet weer eerst even ruimte vrijkomen in mijn hoofd ofzo?

Ja ik treuzel met alles, op gang komen is echt het probleem. Zowel met opstaan als met dingen doen. Stel van alles uit, eigenlijk ben ik gewoon de hele dag door dingen aan het “snoozen” haha.

En ook op kantoor bijv merk ik het, dat ik dan klaar ben maar vervolgens het naar huis gaan aan het uitstellen ben en dan zit ik ook niet eens echt wat te doen. Beetje wat dingen op mn telefoon kijken of de computer ofzo terwijl ik dan ook gewoon naar huis moet gaan. Maar dat voelt dan als zo’n opgave op de een of andere manier, slaat helemaal nergens op :sweat_smile:

5 likes

Ik zag op tiktok dat iemand werkte met een wiel met klusjes die ze uitstelt. Ik heb het voor mijzelf nu ook gedaan en tot nu toe vind ik het leuk.
Ik moet wel afspreken dat ik niet teveel doordraai want dan heeft het nog geen meerwaarde :joy:

Dit bedoel ik: Justice for pueblo🐸🏢 #spinnywheelofchores #cleantok #urbanjungle #de... | spinny wheel of chores | TikTok

3 likes

Dat is wel een geinig idee! Hoe doe je dat dan qua tijd? Zo van 1 uur uitstelklusjes en we zien wel hoeveel dan lukt. Of heb je klusjes gegroepeerd met tijden

1 like

Nee meer gewoon deze dingen wil (moet) ik vandaag doen en ga ze nu ook echt doen.
Niet alles is moet, nu heb ik bijvoorbeeld een jurk op Vinted plaatsen als taak. En dat stel ik al maanden uit.

1 like

8 likes

Goed de email die ik bleef uitstellen (sinds vrijdag wat nog echt ontzettend meevalt lmao) is de deur uit. Zoveel overthinking met: ja is dit wel goed zo? Niet te formeel? etc.

3 likes

Ik wil een poging gaan doen om te kijken of er iets kwijtgescholden kan worden qua studieschuld, maar ik vind het zo frustrerend hoe onduidelijk het allemaal is.

Ik heb gestudeerd onder het leenstelsel, studie afgemaakt, had toen al een diagnose maar wilde het persé op eigen kracht doen zonder extra’s en heb wel studievertraging gehad. Maar ik zie alleen maar gedoe over prestatiebeurs/basisbeurs maar dat is allemaal niet van toepassing. Echt irritant. En ben het natuurlijk weer lekker allemaal aan het uitstellen haha :sob:

1 like

https://www.instagram.com/p/CryiraYouJh/

Misschien heb je hier iets aan! Ik moet er ook eens iets mee doen maar dat komt wel eens (denk ik :sweat_smile:)

1 like

Ja dat vind ik dus het verwarrende. Want opzich logisch dat je niet een lening kwijtgescholden gaat worden, maar het gaat bij mij om OV inderdaad dus dat is wel prestatiebeurs.

2 likes

Zo hey, die email inplannen om op een bepaalde tijd te versturen feature? Life saver. Typ ik 'm als ik de energie ervoor heb ook al is het diep in de nacht dan hup, (ver)stuur wanneer het een sociaal wenselijke tijd is om te ontvangen zonder een: Meow, waarom kreeg ik een email van jou om 3:17 in de ochtend? terug te moeten ontvangen.

7 likes

Goed dat je een oplossing ervoor gevonden hebt, maar toch vind ik het raar als mensen klagen dat ze om 3u 's nachts een mail ontvangen van jou. Je zegt toch niet dat ze direct moeten antwoorden, het is geen telefoongesprek toch. Geen kritiek op jou hoor, maar ik heb dit altijd raar gevonden. Net zoals ik niet verwacht dat mensen direct antwoorden op appjes of messengerberichten

5 likes

Ik heb die je moet NU antwoorden-druk ook nooit begrepen. Daarbij weten ze ook waarom het komt in mijn geval maar toch, het fijne aan email (en andere vormen van moderne media qua communiceren zoals appjes) is dat je er even rustig over kan nadenken ipv zoals telefoongesprek praktisch meteen met een antwoord moet komen.

1 like

Volgens mij moet je ook vooral een decaan hebben die betrokken is geweest en dus op de hoogte van je problemen met studeren

1 like

Helemaal weer in een hyperfocus dus vond deze wel leuk en gepast om hier te delen

5 likes

Forgiveness? Optimism? Learning? Mastering anything at all? Anterpernourship?

Not me

5 likes