ADHD-topic

Vrouwentoilet op Instagram legt het gratis uit

2 likes

Dit kan gewoon gratis via de decaan van je opleiding waar het “mis” ging.

5 likes

Chill!

Kan dit voor elke vorm van studieschuld ongeacht niet afgemaakte opleidingsniveau? Want dit is interessant om te onderzoeken.

Trouwens misschien hier relatable waar ik flink om mezelf kon lachen: gisteren PsyQ gebeld met wanneer ik afwezig ben en ook gelijktijdig gezegd dat ik nooit meer wat had gehoord na mijn telefonische screening. Geen brief ontvangen? Nee. Oh dan sturen we opnieuw. Ja graag dank je wel.

Ontvang ik vandaag de opnieuw verstuurde brief en het origineel terwijl ik het kopie wil opbergen. Waar vind ik het origineel terug? In de map van recepten … voor eten. Hoe dan* :joy:

*ja waarschijnlijk heeft mijn hoofd gedacht: recepten gottem maar toen alweer de focus verloren met wat voor recepten precies.

Ja klopt! Dat heb ik inderdaad al toegekend gekregen door een andere diagnose.

Misschien dat ze het geleende bedrag ook nog wel willen kwijtschelden :joy::joy:

1 like

Misschien een domme vraag, maar kan dit ook als je de diagnose al had?

Heb nog 47.000 studieschuld te gaan. Elke zo veel tijd komt het weer terug in m’n hoofd om dit op te pakken,
maar de gedachte om dit proces in te gaan verlamt me zo erg dat ik denk; laat ik dat geld maar gewoon betalen. Zo vervelend.

Ik ben zwanger en heb dit ook bij mijn intake aangegeven ivm medicatiegebruik. Ik heb nu een uitnodiging gekregen voor een onderzoek naar erfelijke factoren en omgevingsfactoren op het doorgeven van adhd. Ik vind dit wel interessant, ook omdat het mij een hoop ellende had gescheeld als ik het zelf eerder had geweten. Maar van de andere kant vind ik ‘vast zitten’ aan een onderzoek totdat ons kind 6,5 jaar is wel vrij lang. Je mag wel altijd tussentijds stoppen maar dat vind ik niet zo netjes. Ik zie mezelf al weer braaf 2 keer die vragenlijsten invullen en het vervolgens vergeten, proberen te negeren en uiteindelijk stoppen.
Heeft iemand hier ervaring met zo’n onderzoek?

2 likes

Poeh weet ik niet! Misschien afhankelijk van of/wat voor ondersteuning je kreeg?

1 like

Oh top dan duik ik hier nog even dieper in. Thnx!

2 likes

Handig thanks! Want ik vermoed dat dit hier mede een oorzaak is geweest. De andere oorzaken heb ik nu wel op papier als diagnose. Ga ik achteraan want zou fijn zijn als het wat kan uitmaken :slight_smile:

1 like

Heb even in de informatiebrochure van de decaan van mijn opleiding gekeken, maar ja alles behalve lenen :rofl: Ook wel logisch mja.

1 like

Ja van twee diagnoses die een oorzaak hebben gespeeld inmiddels wel op papier met ook ondertekening van de desbetreffende arts met: ja Meow heeft x en y. Het is wel jaren geleden dat ik ben uitgevallen dus aan de ene kant denk ik: ja als ik nou lees wat jij allemaal moest inleveren waarom moeilijk doen? En gewoon maar betalen en sporadisch toch weer rouwen om dat het niet gelukt is. Maar aan de andere kant: dan hebben ze wel een idee waarom het niet gelukt is in plaats van: ja Meow kwam gewoon op een dag niet meer opdagen? En dus misschien ook tijdig kunnen ingrijpen bij soortgelijke voorvallen zodat niemand meer daarom hoeft uit te vallen zowel nu als in de toekomst.

1 like

Wij doen ook mee aan een dergelijk onderzoek, ROAD heet het? Ben nu nog zwanger maar ze volgen ons inderdaad tot 6 (moet 1 van de 2 ouders adhd hebben ten minste).

2 likes

Ja Road inderdaad! Wat is jouw ervaring qua vragenlijsten en contact enzo?

1 like

Jaa dat is echt kak voor ze, kan gewoon niet geloven dat het nog steeds niet rechtgetrokken is. Mijn broertje gaat 30 euro per maand terugkrijgen. Echt maar 1/3e waar hij recht op zou hebben als hij nu zou studeren.

Maar misschien wel interessant voor de pechgeneratie die nu ook nog gaat studeren of opnieuw begint. Dan zijn er andere voorzieningen mogelijk! Bijv. Dat je 10 jaar termijn opnieuw ingaan en dan heeft de student recht op nieuw 5 jaar studiefinanciering die vanaf september ingaat.
Ik zou op zich die informatie van m’n opleiding wel willen delen maar als ik het download zie je al mijn gegevens naam e-mail erop staan.

Daarvoor moet je dus met de decaan en duo contact opnemen want er zijn veel dingen mogelijk die je niet op hun site leest.
Ik weet er zelf niks van he, ik lees het gewoon in de brochure

1 like

Wat mijn decaan ook schrijft dus is dat er veel meer mogelijk is dan wat je als student kan vinden, decanen zien andere opties enz.
Ik zou iedereen aanraden om gewoon met de eigen decaan praten erover, dan gaat t balletje vanzelf rollen.
Waar ik vooral over viel dus was dat er iemand 20 euro voor vraagt en het kan gewoon gratis via de opleiding thats all

2 likes

Ik slaap de laatste weken echt ruk, het is nogal druk en kan geen goede rust vinden. Nu heb ik het idee dat soor de korte nachten 5-6 max echt aan slaap, mijn adhd erger maakt. Meer gefrustreerd, dingen niet kunnen handelen etc.

Normaal is de week na menstruatie juist de week waar ik me ontzettend goed in voel en dingen voor elkaar krijg. Nu lukt dat dus niet en voel me er drie keer zo gefrustreerd erover.

Herkennen jullie dit?

Die week echt goed dingen kunnen: ja, want blijkbaar heeft oestrogeen een positieve rol op dopamine. Daarom nu ook weer juist aan de pil om constant hoog te blijven met oestrogeen.

De laatste tijd slaap (en voel me zowel lichamelijk als geestelijk) ik ook niet geweldig lekker maar dat is altijd als het weer zo bizar warm is. Zodra het koeler is slaap ik ook weer langer en dus beter. Denk je dat bij jou het weer mogelijk een rol zou kunnen spelen?

Ik ben even benieuwd… is het ook typisch ADHD/of herkennen jullie… dat je nooit iets meteen kan oppakken? Het begint mij steeds vaker op te vallen dat iets meteen oppakken eigenlijk nooit een optie voor mij is omdat ik geen ruimte in mijn hoofd heb.
Of het komt gewoon niet in mij op. Zo vaak gesprekjes met mijn man over bijv de aankomende vakantie en alles wat daarvoor geregeld moet worden, waarbij ik de acties dan meteen op 1 van mijn tientallen lijstjes schrijf en hij zo’n zelfde soort actie gewoon meteen DOET. Op m’n werk zie ik dat ook bij collega’s en ineens valt mij op dat ik dat gewoon nooit doe. Vanwege dat volle hoofd kan ik het gewoon niet of komt het gewoon niet in me op? Moeilijk uit te leggen. Man en collega’s vinden het ook maar vreemd volgens mij.
Ben benieuwd of iemand dit herkent!

5 likes