Ik had zelf een beetje de vermoedens maar durfde er niet over te beginnen. Het was mijn psycholoog die vroeg of ik al eens op ADHD was getest. Dat was wel een opluchting. Maar had denk ik wel wat jaren afwachten gescheeld als ik zelf eerder aan de bel had getrokken.
Same … ik sta nu op de wachtlijst voor ADHD centraal.
Fijn dat het nog goedgekomen is! En lol uitpakken, ik weet niet of het gerelateerd is maar ik kan prima uit een koffer leven. Minder kans met dat het ergens verstrooid neergelegd wordt en die handeling dan vergeet met als gevolg dat ik me dagenlang rot zoek en het dan ergens anders aantref van waar ik het zou verwachten. “HOEZO LIGT HET ONDER/OP/ACHTER/ETC. DE STOEL?!” is een bekende uitspraak
En ik ben gewoon naar mijn huisarts gegaan met dat ik een boek had gelezen (Druks van Francien Regelink) en dat ik erg veel herkenningspunten had gevonden en idem in gesprekken met mensen die de diagnose al hebben. Dus dat ik het voor de zekerheid wou laten uitsluiten of vaststellen en nu is het afwachten.
Collega psychiater was mij aan het ondervragen tijdens een feestje en gaf me als tip het te laten onderzoeken.
———
De laatste tijd kan ik moeilijk stoppen met het bewegen van mijn benen. Als ik het probeer dan begin ik met mijn tenen. Iemand een idee voor een andere ‘tic’ want ik wil slapen.
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik denk dat ik maar eens een doorverwijzing ga aanvragen. Als het geen ADHD is weet ik dat in ieder geval ook weer, en kan ik eventueel alsnog gepaste hulp vragen voor de dingen waar ik tegenaan loop.
Ik heb ook meestal krekelbenen voor ik ga slapen, ik probeer er vooral niet op te focussen maar op andere dingen, dan stopt het meestal vanzelf. Misschien dat magnesium ook nog kan helpen?
Neem ik in de ochtend in maar misschien is de avond handig. Grappig wordt trouwens, krekelbenen.
Methylfenidaat 5mg is niet leverbaar, zo irritant. Ik gebruik 15 mg. Ik heb nu 10 mg gekregen.
Ik heb dus nu al zo vaak 30 mg gebruikt omdat ik telkens vergeet dat het tabletjes van 10 zijn en daar ga ik absoluut niet lekker op
Mijn weekend (of ja, leven haha) is ook grotendeels dit terwijl ik eigenlijk mn huis moet schoonmaken en de afwas moet doen etc
Ah dat verklaart waarom de 5mg niet is meegegeven
Het complete onvermogen van opruimen en orde houden is echt voor mij de doorslag geweest om toch te laten onderzoeken. Het kan echt gewoon niet zo langer doorgaan en iedereen maar roepen “ja maar ik kan het wel gewoon, waarom jij niet?”
Dubbelpost maar lmao, wie zit er nu te stressen met last minute inpakken voor vakantie a.s. maandag met dat er nog zoveel gedaan moet worden ook? Yuuuup.
En in plaats van dat ik nu het alsnog ga doen terwijl ik verdomme weet dat het wel moet gebeuren? Nee hoor, gaat nie voel me dan net zo’n Sim die de kamer niet in kan want help, er ligt een bordje voor de deur en nu kan ik die deur niet gebruiken naar de volgende kamer! Zo fucking irritant en dat is het nog mild uitgedrukt.
same girl, same. zondag op vakantie, vandaag een familiefeestje dat ik organiseer, morgen ook druk. ga nu gelijk m’n medicatie nemen, dan is de chaos hopelijk weer te overzien
Ik weet niet of je het kan vragen of hebben. Heb nu inpv de Mylan een keer doosje van medikinet gehad.
De medikinet 10 werkt bij mij niet zo lekker dus ik twijfel nog of ik de 5 daadwerkelijk ga nemen.
Eind augustus had de apotheek het er over dat er een levering kwam met mylan 5mg
Is het nog gelukt bij jou? Want hier is het nog hopeloos maar ben wel dingen na maanden uitstellen gaan opruimen want ja #priorities die het eigenlijk niet zijn
@Clancy @Karl_Lagerfeld je kan via deze link altijd zien waar tekorten zijn en wanneer ze denken die op te lossen. Soms helpt het ook op dienstapotheken te bellen bij ziekenhuizen want veelal hebben die nog op voorraad. Zo ben ik een tijdje nog vooruitgekomen toen mijn anticonceptiepil wegviel een paar jaar terug.
Alternatief: met je recept in het buitenland (BE of DE) bestellen en dan met de rekening achteraf bij je verzekering declareren.
En nu ga ik verder met deze opruimimpuls voordat-ie weer weg is~
Thanks! Ik wacht wel gewoon
Dat lijkt me ontzettend heftig voor jullie als stel maar ook los van elkaar. Zelf lees ik er eigenlijk eerder meer iets als borderline in dan ADHD?
Wat vervelend en vermoeiend lijkt me dit, voor jullie beiden. Ik herken zelf echter weinig adhd gedrag en net als Meow eerder borderline. Heeft je partner überhaupt ergens een behandeling voor?
Dit herken ik eigenlijk echt totaal niet bij adhd, ook niet bij anderen die ik ken die het hebben.
Staat dat er misschien los van?
Zoals @Zemraluani ook al zegt, past het inderdaad niet heel erg bij ADHD.
Het is denk ik niet zomaar via hier vast te stellen wat hij dan wel heeft. Uit persoonlijke ervaring herken ik de woedeaanvallen als PTSS. En het heftige wisselen van emoties ten opzichte van bijvoorbeeld vriendschappen past volgens mij bij borderline. Maar nogmaals, dat is persoonlijke ervaring. Het kan zomaar ergens anders bij passen. Dit is een heel complex vakgebied.
Relatietherapie lijkt mij een goede eerste stap. Misschien kan er vanuit daaruit meer hulp opgezet worden. Meestal heb je daar toch een ingang voor nodig.